“میلیاردی که به نشانه های DeFi سرازیر می شود از طمع ناشی می شود و اعتقادی به DeFi ندارند” – Mohannad Halawani

عکس پروفایل نویسنده

@ks.shilovکریل

توسعه دهنده و نویسنده علاقه مند به بلاکچین. تلگرام من: ksshilov

با دیدن اینکه در آن زمان هجوم گسترده ICO وجود دارد و با بیش از هفت سال تجربه در صنعت ارتباطات ، فکر کردم که باید سرگرمی خود را در تجارت ارزهای رمزپایه با استعداد حرفه ای خود در ارتباطات / روابط عمومی ادغام کنم.

متن مصاحبه:

شما در حالی که فقط 27 سال داشتید یکی از برجسته ترین آژانس های روابط عمومی در صنعت رمزنگاری را شروع کردید. می توانید کمی در مورد سفر ساخت Crypto PR بگویید.

موفقیت Crypto PR از چند چیز ناشی می شود ، اما به زبان ساده ، من واقعاً ایده ای داشتم که به محصولی بهتر از رقبا تبدیل شده بود.

من از یک بانکدار HSBC به صنعت رمزنگاری معرفی شدم. در آن زمان من مشاور روابط عمومی بزرگترین آژانس روابط عمومی جهان ، ادلمن بودم. من قبلاً روابط عمومی شرکتهای معروف مانند HSBC ، ماریوت اینترنشنال و لینکدین را اداره می کردم. تا تابستان 2017 ، من تنها شخصی در آژانس بودم که تجربه عملی با ارزهای رمزپایه و بلاکچین را داشتم.

با دیدن اینکه در آن زمان هجوم گسترده ICO وجود دارد و با داشتن بیش از هفت سال تجربه در صنعت ارتباطات ، فهمیدم که باید سرگرمی خود را در تجارت ارزهای رمزپایه با استعداد حرفه ای خود در ارتباطات / روابط عمومی ادغام کنم.

تا نوامبر 2017 ، من از Edelman ، اولین مشتری رمز ارزهایشان استفاده کردم و یک ماه بعد کارم را ترک کردم. تا ژانویه 2018 ، من به یک رویداد رمزگذاری منحصر به فرد در دبی وارد شدم و برای اولین بار خودم را به عنوان یک فریلنسر معرفی کردم.

حدود 25 پروژه ICO با غرفه هایی در آن طرف سالن برپا بود و من با هرکدام صحبت کردم و با موفقیت پنج نفر از آنها را به عنوان مشتری در محل رساندم. یک ماه بعد ، من با یک تماس شگفت آور از CNBC تماس گرفتم و از من خواست که در یک برنامه مصاحبه زنده یک ساعته در برنامه اوج زمان خود ، رمزنگاری کنم. این اولین بار بود که Crypto PR رسماً به جریان اصلی جریان می یافت.

راز رشد مداوم ما در این زمینه از صداقت و روراست بودن با همه مشتری های ما ناشی می شود ، هرگز در مورد مواردی که فقط به خاطر برنده شدن مشتری نتوانستیم به آنها قول دهیم بیش از حد قول داده ایم. من می توانم تعداد زیادی آژانس را که کارهای غیراخلاقی برای جلب مشتری انجام داده اند ، شمارش کنم ، اما در نهایت کارما پاسخ می دهد.

دیدگاه فعلی شما از بازار رمزنگاری چیست؟ سه واقعه مهم در سه ماه گذشته کدامند؟

Crypto به رشد خود ادامه خواهد داد و من می بینم که ما در آستانه پذیرش جهانی هستیم.

در طی همه گیر کنونی که ما تجربه می کنیم ، رمزنگاری بهترین شکل انتقال ارزش است. در زمانی که بسیاری از معاملات بانکی به دلیل قفل شدن در سراسر جهان مسدود شده است ، در آسایش خانه های خود ، مردم می توانند به طور مداوم از طریق ارزهای رمزپایه پرداخت / انتقال جهانی انجام دهند.

در حال حاضر ، سه رویداد اصلی که اخیراً در بازار رمزنگاری رخ داده است:

  • ظهور نشانه های DeFi
  • نهادها و مقامات حاکمیت جهانی که رمزنگاری را به کار می گیرند
  • افزایش علاقه به NFT ها (نشانه های غیر قابل دود کردن)

پی پال اخیراً اعلام کرده است که آنها خدمات خرید رمزنگاری را به سیستم عامل خود اضافه خواهند کرد. آیا فکر می کنید دوران کیف پول های رمزنگاری شده برای بازار انبوه به پایان رسیده است؟

بنابراین این بسیار جالب است ، وضعیت در اینجا مطمئناً از تقاضا برای پذیرش رمزنگاری در بین مخاطبان اصلی فراتر خواهد رفت. پی پال قبلاً اشاره کرده است که آنها تقاضای عظیمی از کاربران فعلی خود را برای عضویت در سرویس های رمزنگاری خود دریافت کرده اند ، با لیست انتظار سه برابر تعداد قبلی که انتظار داشتند.

با این حال ، آنها فقط به 10٪ از مشتریان آمریکایی خود اجازه می دهند تا کیف پول رمزنگاری خود را در مراحل اولیه ، قبل از تصویب گسترده در Q1 2021 ، آزمایش کنند.

پذیرش رمزنگاری توسط پی پال مطمئناً معامله گران رمزنگاری فعلی و تازه واردان را برای پیوستن به سیستم عامل خود فریب خواهد داد ، و حتی ممکن است بر مبادلات رمزنگاری کنونی با توجه به مشکلات هک مستمر آنها تأثیر بگذارد.

PayPal می تواند مکانی امن برای ذخیره و تجارت رمزنگاری باشد ، اما منجر به قطع استفاده از کیف پول های رمزنگاری فعلی نخواهد شد. در صورت وجود ، ممکن است منجر به هجوم عظیم تازه واردان برای باز کردن کیف پول در مبادلات فعلی شود تا تجارت با انواع رمزها را در معرض خطر قرار دهد.

DeFi از سپتامبر 3 میلیارد دلار دیگر به ارزش قفل شده افزود. چه فکری در این باره دارید؟ آیا این یک بازی طولانی مدت است یا فقط یک کلاهبرداری ICO جدید است؟

اگر سه سال پیش این سوال از من سال می شد ، می گفتم که سقف بازار DeFi همچنان به سطوح نجومی افزایش می یابد …

اما به نظر می رسد واقعیت دور از واقعیت است. ما کلاهبرداری های زیادی را مشاهده می کنیم که هر روز ظهور می کنند و پروتکل های DeFi کلاهبرداری را بسیار آسان تر از گذشته کرده اند. در حال حاضر ، هرکسی می تواند یک رمز DeFi ایجاد کند و حداقل 80٪ آنها کلاهبرداری است.

من معتقدم که میلیاردی که به رمزهای DeFi سرازیر می شود از طمع به دست آوردن یک سود سریع و نه از روی اعتقاد به DeFi حاصل شده است.

اما اشتباه نکنید ، من نمی گویم DeFi ارزش ریختن پول را ندارد ، اما آرزو می کنم مردم به پروژه هایی که در آن سرمایه گذاری می کنند توجه کنند ، زیرا این فناوری راه حل های چشمگیری دارد و استفاده واقعی که چشم اندازهای بلند مدت را در نظر می گیرد.

من شخصاً در پروژه DeFi سرمایه گذاری نمی کنم که نام بنیانگذاران آن را پنهان کند و دارای مارک تجاری نامناسب با وب سایت های اساسی باشد (در صورت وجود). کسانی که بدون نشان دادن تلاش مشخص در ایجاد آن ، فروش توکن را آغاز می کنند ، یک پرچم قرمز هستند.

ما قبلاً در سال 2017 شاهد ورود گسترده مخاطبان به بازار رمزنگاری بودیم و به نظر می رسد همه کسانی که به رمزنگاری علاقه مند هستند از قبل اینجا هستند. آیا فکر می کنید پایگاه کاربری فعلی در حداکثر حد خود است ، یا اینکه دوباره شاهد مرحله جدیدی از “به ماه” خواهیم بود؟

من استدلال می کنم که بازار رمزنگاری موج جدیدی از پذیرندگان را مشاهده کرد ، به ویژه کسانی که موج 2017 را از دست داده بودند و ورود خوب دیگری را مشاهده می کردند ، MetaMask رشد 400 درصدی را نسبت به سال 2019 ثبت کرده است ، با بیش از یک میلیون کیف پول جدید برای تجارت در مبادلات غیرمتمرکز مانند Uniswap.

اعلامیه اخیر Paypal ، علاوه بر 601k BTC که توسط شرکت های ذکر شده در Nasdaq برگزار می شود ، و داشتن برخی از بانک ها (مانند Gazprombank) که تجارت و نگهداری بیت کوین را ارائه می دهند ، می تواند نشانه هایی باشد که ما به سمت تصویب جهانی در مقیاس گسترده حرکت می کنیم.

فکر می کنید دریافت این میزان سودآوری زیاد در DeFi تا چه زمانی امکان پذیر است؟

وقتی اعتماد به پروژه های DeFi از طریق اثبات کار و مفهوم افزایش می یابد ، و هنگامی که مقررات جدیدی برای جلوگیری از ظهور پروژه های کلاهبردار تنظیم می شود.

آیا خودتان با DeFi درآمد کسب می کنید؟

من برای اهداف تجربی در DeFi سرمایه گذاری کردم و برای کسانی که وقت و تلاش خود را برای تحقیق در مورد پروژه های موجود در بازار صرف می کنند سودآور خواهد بود ، اما واقعیت این است که همه طعم شیرین و تلخ این بازار بسیار بی ثبات را چشیده اند.

کدام سه پروژه برتر بلاکچین که در سال 2020 ظاهر شدند ، بیشتر از همه برای شما برجسته بودند؟

من نمی توانم یک پروژه خاص را برجسته کنم ، اما می گویم که من یکی از طرفداران محبوب توکن های تورم هستم. من دیده ام که این افراد در بلند مدت به سودآورترین دارایی برای معامله گران تبدیل شده اند.

آیا فکر می کنید DeFi ابزار دیگری برای معامله گران است؟ به نظر می رسد که مناسب بودن بازار محصولات رمزنگاری معامله است و واقعیت نشان داده است که همه “ایده های غیرمتمرکز” فقط قابل استفاده نیستند.

DeFi خرید و فروش توکن را از همیشه آسان تر کرده است ، بنابراین روند معاملات را بهبود می بخشد و هر نشانه ای را می توان به راحتی در DEX به صورت رایگان لیست کرد. بنابراین ، تقاضای دیکته مبادلات متمرکز با رمزهای DeFi دیگر متوقف شد.

اما برای اکثر ما معامله گرانی که در حال حاضر درگیر DeFi هستیم ، بله ، آنها به وضوح در یک کار سریع شرکت می کنند و DeFi از این منظر ناامید نشد. ما دیدیم که پروژه ها در عرض چند دقیقه سر به فلک می کشند ، اما نه به این دلیل که آنها ایده خوبی دارند یا در حال حل یک مشکل جهانی هستند. حقیقت این است که آنها فقط نشانه های خود را در توییتر و تلگرام تبلیغ می کنند.

منظره تنظیم فعلی را در رمزنگاری چگونه می بینید؟ از سال 2017 چه تغییری کرده است؟

هنوز هم به نظر می رسد که ما هنوز در طبیعت هستیم. دولت ها هنوز هم راهی منطقی برای تنظیم رمزنگاری پیدا نکردند ، احتمالاً به دلیل کمبود تجربه در صنعت یا هنوز آنها را به عنوان یک بازار نسبتاً کوچک می دانند. به هر حال ، بالاترین رقم همیشگی سرمایه بازار رمزنگاری در مرزهای 900 میلیارد دلار قرار داشت ، که فقط 1/10 سرمایه بازار فعلی قابل نگهداری ترین دارایی رمزنگاری ، طلا است.

اما براساس حوادث اخیر ، صندوق بین المللی پول یک کنفرانس آنلاین برگزار کرده است که در مورد ایجاد یک CBDC (واحد پول دیجیتال بانک مرکزی) بحث می کند و به بانک های مرکزی قدرت می دهد سیاست های مالی را به صورت فردی تنظیم کنند تا “یک اندازه متناسب همه ”روش. اگر این تغییرات تحقق یابد ، فضای تنظیم در رمزنگاری می تواند به طور قابل توجهی تغییر کند.

به نظر می رسد که SEC به ما نشان داده است که اگر بخواهید کاربران را از طریق ICO کلاهبرداری کنید چه اتفاقی می افتد. فکر می کنید DeFi هم همین سرنوشت را داشته باشد؟

امیدوارم. هیچ کلاهبرداری را نباید تحمل کرد و SEC با پیگرد قانونی کلاهبرداران کار درستی انجام می دهد. اما در مورد DeFi ، کلاهبرداران سعی می کنند با کتمان هویت خود ، زیرکی بیشتری داشته باشند ، و ردیابی آنها را برای ناظران سخت تر می کند. با این وجود ، روش های مختلفی برای ردیابی کلاهبرداران وجود دارد و در نهایت آنها گرفتار می شوند.

عکس پروفایل نویسنده

داستان های من را بخوانید

توسعه دهنده و نویسنده علاقه مند به بلاکچین. تلگرام من: ksshilov

برچسب ها

با هکر نون همراه باشید

حساب رایگان خود را ایجاد کنید تا قفل تجربه خواندن سفارشی خود را باز کنید.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور