موتور جستجوی هوش مصنوعی Neeva توسط Snowflake خریداری شد

موتور جستجوی سابق Neeva توسط شرکت پلتفرم ابر داده Snowflake خریداری شد که به ادغام آینده فناوری جستجوی Neeva AI در محصولات آنها اشاره دارد.

نیوا

Neeva توسط دو مدیر سابق گوگل با چشم انداز ایجاد موتور جستجویی که تبلیغات را نشان نمی دهد یا داده های کاربر را نمی فروشد، تاسیس شد.

مسیر آنها برای کسب درآمد مبتنی بر این ایده بود که مصرف‌کنندگانی که به حریم خصوصی خود اهمیت می‌دهند، مشترک موتور جستجویی می‌شوند که تجربه کاربری بهتری را ارائه می‌دهد.

انتخاب اولیه آن‌ها برای ساخت موتور جستجوی مصرف‌کننده، حرکتی تا حدودی من در بازار سختی بود که در آن حتی رقیب بزرگی مانند مایکروسافت در کنار کشیدن کاربران از عادت جستجوی پاسخ‌ها در گوگل مشکل داشت.

با این وجود Neeva سرمایه‌گذاری‌های شرکت‌های برتر دره سیلیکون مانند Sequoia Capital را جذب کرد، سرمایه‌گذار اولیه در شرکت‌هایی مانند Google، Apple و Snowflake.

تیم Neeva روی ایجاد یک موتور جستجوی پیشرفته با هوش مصنوعی متمرکز شد و آن را در اوایل سال 2023 معرفی کرد. اما به سرعت تحت الشعاع ادغام هوش مصنوعی مایکروسافت قرار گرفت.

پس از چند ماه ظاهراً مشخص شد که هوش مصنوعی برای جذب کاربران بیشتر و مسیری برای کسب درآمد کافی نیست، بنابراین در 20 می 2023 آنها تصمیم گرفتند موتور جستجو را ببندند و چگونگی استفاده از تخصص هوش مصنوعی خود را در بخش سازمانی بررسی کنند.

آنها نوشتند:

“در طول سال گذشته، ما نیاز آشکار و مبرم به استفاده موثر، ارزان، ایمن و مسئولانه از LLMها را دیدیم.

بسیاری از تکنیک‌هایی که ما با مدل‌های کوچک پیشگام بوده‌ایم، کاهش اندازه، کاهش تأخیر و استقرار ارزان، عناصری هستند که امروزه شرکت‌ها واقعاً می‌خواهند و به آن‌ها نیاز دارند.

ما فعالانه در حال بررسی این هستیم که چگونه می‌توانیم تخصص جستجو و LLM خود را در این تنظیمات اعمال کنیم، و در چند هفته آینده به‌روزرسانی‌هایی را در مورد آینده کار و تیم خود ارائه خواهیم کرد.»

Snowflake Neeva را به دست می آورد

زمان زیادی طول نکشید تا آن مسیر جدید را پیدا کنیم زیرا چهار روز بعد در 24 می 2023 Snowflake اعلام کرد که Neeva را خریداری می کند.

Snowflake، یک شرکت ابر داده سازمانی است که قصد دارد از جستجوی Neeva و فناوری هوش مصنوعی مکالمه ای در محصولات خود استفاده کند.

در اطلاعیه خرید آمده بود:

«جستجو برای نحوه تعامل کسب‌وکارها با داده‌ها اساسی است، و تجربه جستجو با الگوهای مکالمه جدیدی که در نحوه سؤال پرسیدن و بازیابی اطلاعات که توسط هوش مصنوعی مولد فعال می‌شود، به‌سرعت در حال تکامل است.

توانایی تیم ها برای کشف دقیق نقطه داده، دارایی داده یا بینش داده برای به حداکثر رساندن ارزش داده بسیار مهم است.

به همین دلیل Snowflake در حال خرید Neeva است، یک شرکت جستجو که برای هوشمندتر کردن جستجو در مقیاس تاسیس شده است.

Neeva یک تجربه جستجوی منحصر به فرد و متحول کننده ایجاد کرد که از هوش مصنوعی و سایر نوآوری ها استفاده می کند تا به کاربران اجازه دهد به روش های جدید جستجو و کشف داده ها را انجام دهند.

Snowflake در مورد سرویس‌های جدیدی که ارائه می‌کند مشخص نبود، اما ترکیب قابلیت‌های AI و LLM با داده‌ها یک تناسب طبیعی است که ممکن است شرکت‌ها را قادر به استفاده از داده‌های خود به روش‌های جدید کند.

اعلامیه رسمی Snowflake را بخوانید:

Snowflake Neeva را برای تسریع جستجو در Data Cloud از طریق هوش مصنوعی مولد خریداری کرد.

تصویر برجسته توسط Shutterstock/Poetra.RH

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور