مهار قدرت ابر | دانش مرکز داده

قدرت ابر دو مسیر متمایز را برای سازمان‌ها ارائه می‌کند: آنها می‌توانند به سادگی بخشی از برنامه و داده‌های خود را به ابر منتقل کنند یا یک اختراع مجدد سازمانی را به طور گسترده‌تر از طریق ابر انجام دهند.

اولی مستلزم یک چشم انداز محدود است که ابر را صرفاً به عنوان یکی از توانمندسازهای تجارت در میان بسیاری می بیند، در حالی که دومی پذیرش ابر را به عنوان وسیله اولیه برای اختراع مجدد کسب و کار پیشنهاد می کند.

واگرایی فاحش بین این دو مجموعه ایدئولوژی بر طیف وسیعی از تصمیمات، از مدل مشارکت اجرایی گرفته تا تمرکز عمدی بر اعتماد و کنترل‌ها، تأثیر می‌گذارد.

اخیرا گزارش از PwC دریافت که در حالی که 78٪ از رهبران ابر را در بیشتر یا همه بخش های تجارت خود پذیرفته اند، تنها 10٪ تأثیر کامل را از آغوش می بینند.

CIOها برای طرح اجرای ابر حیاتی هستند

Cenk Ozdemir، رهبر PwC ابری و دیجیتالی توضیح می‌دهد: «یک سازمان دارای قدرت ابری، مجموعه کاملی از عوامل مختلف فناوری ابر را برای هدایت و شکل‌دهی به کسب‌وکار خود به کار می‌گیرد.

از دیدگاه او، عملکردهای متعددی در شروع پروژه های تبدیل ابری وجود دارد که برای موفقیت نیاز به همکاری C-suite دارند. او می‌گوید: «رهبران C-suite به احتمال زیاد در مراحل اولیه برنامه‌ریزی، بودجه‌بندی و جمع‌آوری نیازمندی‌ها با عملکردهای کلیدی کسب‌وکار همگام هستند.

فراتر از همکاری با یکدیگر هنگام بررسی پروژه‌های تحول ابری، همکاری مداوم با بخش‌های مالی و مالیاتی به شرکت‌ها کمک می‌کند تا مدیریت بهتری در مورد اینکه چگونه ابر مدل مالی سازمان را تغییر می‌دهد، داشته باشند.

اوزدمیر می‌گوید: «با هم، CIOها و رهبران مالی می‌توانند سعی کنند مقیاس‌پذیری منابع درخواستی را با هر گونه هزینه‌های برنامه‌ریزی نشده‌ای که به صورت استراتژیک انجام نمی‌شوند، متعادل کنند.

Suresh Thirunavukkarasu، مدیر تولید Nerdio، می‌گوید در بیشتر شرکت‌ها، CIOها از بازگشت سرمایه ابری با همسویی در C-suite و برد اطمینان می‌دهند.

او می‌گوید: «بدون همسویی و همکاری مناسب در سراسر C-suite، CIOها برای توسعه و حفظ معماری نمونه با حاکمیت و کنترل برای همه انواع برنامه‌ها و کاربران، مدل مالی برای مصرف ابر و استعدادها با مهارت‌های جدید ابری مبارزه خواهند کرد.

Thirunavukkarasu اضافه می کند که پذیرش ابر برای برنامه های جدید یا موجود تنها مسئولیت CIOها نیست.

او خاطرنشان می کند: «این یک ابتکار تحول دیجیتال در سراسر شرکت با پشتیبانی و مسئولیت پذیری از سوی همه رهبران C-suite برای متحول کردن کسب و کار با خدمات جامع ابری و یک مدل قیمت گذاری مبتنی بر مصرف است».

ادامه این مقاله را در هفته اطلاعات بخوانید

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور