ملاحظات کلیدی برای توسعه استراتژی ذخیره سازی محاسبات Edge

محاسبه لبه و رایانش ابری می تواند دست در دست هم کار کند، اما زمان هایی وجود دارد که مسیرهای آنها از هم جدا می شوند. به عنوان مثال ، وقتی صحبت از ذخیره سازی می شود ، صرفه جویی در مقدار زیادی از داده های ایجاد شده در لبه مستقیماً در ابر غیر عملی است. بنابراین ، استراتژی ذخیره سازی محاسبات لبه ای سازمان ها باید تعدادی از ملاحظات را در نظر بگیرد.

به چند راه حل مختلف برای ذخیره سازی رایانه های لبه ای نیاز دارید؟

همانطور که یک سازمان فقط یک نوع داده ندارد ، احتمالاً فقط یک راه حل ذخیره سازی محاسبات لبه نخواهد داشت. راه حل های ذخیره سازی محاسبات لبه معمولاً بر اساس نحوه استفاده از داده ها انتخاب می شوند و گاهی اوقات این ممکن است شامل استفاده از چندین دستگاه ذخیره سازی باشد.

تصور کنید که یک سازمان مجموعه ای از دستگاه های اینترنت اشیا را دارد که در مجموع داده های زیادی تولید می کنند. این سازمان در نهایت می خواهد آن داده ها را در ابر ذخیره کند ، اما ارسال داده های خام مستقیماً از دستگاه های لبه ای به ابر ممکن است مشکل ساز باشد.

داده های تولید شده توسط این دستگاه ها به مراتب بیش از حد پهنای باند اینترنت سازمان است. ارسال همه آن داده ها به طور مستقیم به cloud ممکن است یک گزینه نباشد. حتی اگر پهنای باند کافی وجود داشته باشد ، ذخیره تمام این داده ها در فضای ابری هزینه ای ندارد. در این نوع شرایط ، غالباً از ذخیره لبه برای داده های خام استفاده می شود. داده ها می توانند در لبه پردازش شوند ، رد پای آنها قبل از ارسال به ابر کاهش می یابد.

در شرایطی مانند این ، سازمان ممکن است دستگاه های اینترنت اشیا را پیکربندی کند تا داده های خام خود را به دستگاه داخلی ارسال کند که می تواند داده ها را در هنگام پردازش ذخیره کند. پس از پردازش ، داده ها می توانند مستقیماً به ابر ارسال شوند.

برخی از ارائه دهندگان اینترنت اشیا حتی شروع به استفاده از قابلیت ذخیره سازی و پردازش روی دستگاه می کنند.

هنگامی که دستگاه های اینترنت اشیا برای اولین بار معرفی شدند ، در نظر گرفته شدند که سبک و ارزان باشند. به همین ترتیب ، دستگاه ها اغلب دارای حداقل سخت افزار مورد نیاز برای عملکرد صحیح دستگاه بودند. بنابراین تقریباً غیرقابل شنیده بود که این دستگاه ها دارای حافظه داخلی نیز باشند. اکنون ، برخی از تولیدکنندگان شروع به معرفی دستگاه هایی کرده اند که دارای منابع ذخیره سازی کافی و CPU هستند تا دستگاه ها بتوانند داده ها را به صورت داخلی پردازش کنند. پس از پردازش داده ها روی دستگاه ، می توان آنها را مستقیماً به فضای ابری ارسال کرد ، یا می توان برای پردازش بیشتر به دستگاه دیگری در لبه ارسال کرد.

موارد استفاده از حافظه ذخیره سازی رایانه شما چیست؟

ذخیره سازی محاسبات لبه فقط در مورد جای دادن دستگاه های اینترنت اشیا نیست. گاهی اوقات ، حافظه ذخیره سازی به عنوان بافر استفاده می شود که داده ها را به طور موقت ذخیره می کند قبل از اینکه به ابر یا مرکز داده اصلی سازمان ارسال شود.

بگویید سازمانی در حال ایجاد داده در مکانی از راه دور با اتصال آهسته یا متناوب است. در این نوع شرایط ، ارسال اطلاعات به سرویس های ابری در زمان واقعی احتمالاً گزینه خوبی نیست. اگر اتصال اینترنت قطع و یا کند شود ، ممکن است سازمان دچار از دست رفتن داده شود. یک راه حل دروازه ذخیره سازی ابر می تواند داده ها را به طور موقت در لبه ذخیره کند تا زمانی که بتواند به ابر ارسال شود. درگاه ذخیره سازی ابری می تواند یک ماشین فیزیکی یا یک وسیله مجازی باشد ، به شرطی که به فضای ذخیره سازی مجهز باشد.

در ابتدایی ترین سطح ، یک دروازه ذخیره سازی ابری داده ها را به طور موقت ذخیره می کند تا زمانی که پهنای باند کافی برای ارسال داده ها به ابر در دسترس باشد. با این حال ، برخی از دروازه های ذخیره سازی ابر کارهای بسیار بیشتری انجام می دهند. به عنوان مثال ، یک دروازه ذخیره سازی ابری برای تکثیر یا فشرده سازی داده ها در تلاش برای کاهش پهنای باند مورد نیاز ، نسبتاً معمول است. برخی از دروازه های ابری نیز کپی داخلی هرگونه داده داغ را نگهداری می کنند ، بنابراین کاربران مجبور نیستند مستقیماً از طریق ابر به آن داده ها دسترسی پیدا کنند.

نیازهای ذخیره سازی رایانه شما در لبه چیست؟

همانطور که یک سازمان نیازهای ذخیره سازی محاسبات لبه خود را ارزیابی می کند ، دو نکته اصلی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. اولین ملاحظه نقشی است که ذخیره با توجه به معماری کلی سازمان بازی می کند. آیا از ذخیره سازی لبه فقط به عنوان بافر داده استفاده خواهد شد؟ آیا به عنوان یک مخزن موقت برای داده هایی که باید پردازش شوند عمل خواهد کرد؟ یا آیا ذخیره سازی به سادگی نیاز دارد که داده ها را به صورت محلی در دسترس کاربرانی قرار دهد که در مکانی که داده ها در آنجا تولید می شوند کار می کنند؟

دومین مورد مهم ظرفیت ذخیره سازی است. برنامه ریزی ظرفیت شامل پیش بینی مقدار داده ای است که دستگاه ذخیره لبه باید بر اساس میزان تولید داده و مدت زمانی که داده ها باید در آن دستگاه حفظ شوند ، جای دهد. همچنین در نظر گرفتن هرگونه رشد داده پیش بینی شده بسیار مهم است. اگر ، به عنوان مثال ، از حافظه ذخیره سازی برای پردازش داده های تولید شده توسط دستگاه های اینترنت اشیا استفاده می شود ، باید هر دستگاه جدیدی را که در آینده پیش بینی می کنید اضافه کنید.

چگونه فضای ذخیره سازی لبه رایانه با معماری ذخیره سازی کلی شما سازگار است؟

کاملاً ممکن است که یک سازمان تصمیم بگیرد تمام داده های تولید شده در لبه را در ذخیره سازی لبه ذخیره کند. در بیشتر مواقع ، ذخیره سازی لبه به معنای موقتی بودن است و داده ها (یا برخی از تغییرات داده ها در صورت پردازش داده ها در لبه) در نهایت باید به ابر ارسال شوند. به همین ترتیب ، یک سازمان به یک راه حل برای انتقال ایمن و کارآمد داده ها نیاز دارد.

بهترین گزینه برای انتقال داده ها بستگی زیادی به نوع و حجم داده ها در لبه و نحوه ذخیره سازی داده ها دارد. اگر به عنوان مثال ، اگر داده ها توسط دستگاه های اینترنت اشیا تولید می شوند ، بهترین گزینه ممکن است استفاده از دروازه اینترنت اشیا برای جمع آوری داده ها از دستگاه های مختلف ، پردازش داده ها و ارسال آنها به ابر باشد.

داده های کاربر نهایی مانند پرونده های سند می تواند شکل دیگری از داده ها در لبه باشد. این امر به ویژه اگر کاربران به کار خود در خانه ادامه دهند و داده ها را بر روی هارد دیسک لپ تاپ خود ذخیره کنند ، بسیار صادق است. در این حالت ، انتخاب یک راه حل ذخیره سازی لبه در واقع مسئله ای نیست زیرا دیسک سخت لپ تاپ به عنوان حافظه ذخیره سازی لبه عمل می کند. در عوض ، سازمان باید در نظر داشته باشد که چگونه داده ها را از لپ تاپ کاربر به یکی از مراکز داده خود یا Cloud منتقل کند. بهترین گزینه برای انتقال داده ها ممکن است اتخاذ یک همگام سازی پرونده سازمانی و به اشتراک گذاری راه حل باشد.

ملاحظات دیگر

اینها تنها چند مورد از ملاحظاتی است که یک سازمان باید در هنگام ایجاد استراتژی ذخیره سازی محاسبات لبه دار به آن فکر کند. ملاحظات دیگر شامل هزینه ذخیره سازی داده ها در لبه در مقایسه با ذخیره سازی آنها در جای دیگر ، پیامدهای امنیتی و انطباق ذخیره داده ها در لبه ، و پهنای باند موجود سازمان. اگر به نظر شما پهنای باند مسئله ای است ، حتی ممکن است ارزش این را داشته باشد که آیا اولویت بندی پهنای باند از طریق QoS یا فناوری های مختلف کاهش داده مانند کاهش یا فشرده سازی می تواند به شما کمک کند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور