مقدمه ای در فناوری نانو: ارتباطات مولکولی چیست؟

عکس پروفایل نویسنده

فناوری نانو به روشهای مختلفی تعریف می شود. یکی از این تعاریف توسط فرهنگ لغت انگلیسی کالینز ارائه شده است. حق چاپ © HarperCollins Publishers که فناوری نانو را به عنوان “شاخه ای از فناوری که با ساخت اشیایی با ابعاد کمتر از 100 نانومتر و دستکاری تک تک مولکول ها و اتم ها ارتباط دارد” بیان می کند.

نانوتکنولوژی با کوچک سازی و ساخت دستگاه ها در مقیاسی از 1 تا 100 نانومتر سروکار دارد. پیشوند nano به معنای یک میلیاردیم است ، (1×10-9). ریچارد فاینمن فیزیکدانی بود که در سخنرانی خود “در انتها اتاق زیادی وجود دارد: یک دعوت برای ورود به یک رشته جدید فیزیک” در نشست سالانه انجمن فیزیکی آمریکا در کلتک در 29 دسامبر 1959 در مورد امکان برخورد با مولکول ها به طور مستقیم بحث کرد.

فناوری نانو در زمینه های چند رشته ای مانند فیزیک ، شیمی ، زیست شناسی ، ورزش ، بهداشت ، علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات و ارتباطات (فناوری اطلاعات و ارتباطات) چندین کاربرد در زمینه های مختلف دارد. این مقاله کاربردهای فناوری نانو را در زمینه های علوم کامپیوتر و ICT بررسی می کند.

ساخت دستگاههایی در ابعاد نانو به نام نانو ماشین از طریق ابزارهای فناوری نانو امکان پذیر است. نانو ماشین ها دستگاههای عملکردی هستند و قادر به انجام کارهای بی اهمیت مانند سنجش ، …

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور