مقابله با خطر خطای انسانی و نقض امنیت فیزیکی | دانش مرکز داده

نقش مهمی که مراکز داده در جامعه مدرن ایفا می‌کنند، با تعداد زیادی که در حال حاضر در هر گوشه از جهان ساخته می‌شوند، نشان داده می‌شود.

برای اینکه یک شرکت بتواند مرکز داده اختصاصی خود را بسازد به منابع، فضا و پول زیادی نیاز دارد. در نتیجه، بسیاری از کسب‌وکارها برنامه‌ها را میزبانی می‌کنند و داده‌ها را در مراکز داده مشترک، که دسترسی مشترک دارند، ذخیره می‌کنند. در این مثال، امنیت فیزیکی مهم‌تر از همیشه می‌شود، زیرا کسب‌وکارها تلاش می‌کنند تا داده‌های حیاتی تجاری خود را در صورت رخنه‌های تصادفی ایمن نگه دارند.

محافظت در برابر تهدیدات درونی

اگرچه اقدامات گسترده ای برای ایمن سازی محیط یک مرکز داده جمع آوری شده وجود دارد، اغلب بزرگترین تهدید برای امنیت می تواند از داخل باشد. غیر معمول نیست که افرادی که وارد این مراکز می شوند باعث نقض تصادفی امنیتی شوند.

برای ارائه‌دهندگان هم‌محل میزبانی داده‌ها برای چندین مشتری، هر سرور باید در سطح کابینت ایمن باشد و دسترسی فقط به پرسنل مجاز داده شود. معمولاً دو راه برای ایمن سازی سرور با راه حل سیستم قفل و کلید مکانیکی سنتی یا ترکیبی از قفل ها و کدهای کلید وجود دارد. اگرچه این مکانیسم ها ابزار مقرون به صرفه ای برای محافظت از قفسه ارائه می دهند، اما محدودیت هایی دارند. به عنوان مثال، آنها توانایی ردیابی و نظارت بر دسترسی را ندارند و همچنین محافظت فیزیکی از داده ها را انجام نمی دهند.

راه حل های مبتنی بر دسترسی الکترونیکی نه تنها یک تسهیلات قفل جامع ارائه می دهند، بلکه با تعبیه این راه حل ها با قابلیت های نظارت و ردیابی، به کاهش دسترسی غیرمجاز و نگرانی های پیرامون امنیت داده ها نیز کمک می کنند.

این راه‌حل‌های دسترسی الکترونیکی امضاهای دیجیتالی را تولید می‌کنند که برای کنترل و نظارت بر زمان دسترسی و ردیابی برای اهداف ردیابی ممیزی استفاده می‌شوند و به برآوردن استانداردهای رو به رشد انطباق امنیت داده‌ها کمک می‌کنند.

یک راه حل یکپارچه که مشکل امنیت رک را حل می کند

به عنوان مثال، Swinghandle قفل الکترونیکی H3-EM Southco به عنوان یک روش امنیتی توسعه داده شده است که می تواند در امکانات رکینگ سرور ایمن جدید و موجود ادغام شود. این می تواند از برش های پانل قفل موجود استفاده کند و نیاز به سوراخکاری و برش را از بین ببرد. این امکان استانداردسازی قفل ها را در مرکز داده فراهم می کند.

این دستگاه همچنین به حل مسئله امنیت رک از طریق ادغام کنترل دسترسی سنتی و معاصر کمک می کند و حداکثر محافظت را به رک ها می دهد. دسترسی فیزیکی را می توان با استفاده از کارت RFID، کد پین، بلوتوث، ارتباطات میدان نزدیک (NFC) یا شناسه های بیومتریک به دست آورد. Swinghandle مدولار H3-EM Southco به شما امکان می دهد یک خواننده قابل جابجایی داشته باشید که می توان آن را برای تغییر سریع کنترل دسترسی، مانند تغییر از صفحه کلید به خوان بلوتوث، جایگزین کرد.

علاوه بر این، اضافه شدن یک قفل کلید دستی اجازه دسترسی اضطراری به کابینت سرور و منطقه اطراف را می دهد. حتی اگر نیاز به نادیده گرفتن امنیت باشد، یک راه حل دسترسی الکترونیکی همچنان می تواند مسیر حسابرسی، زمان نظارت و فعالیت رک را ردیابی کند. محصولاتی مانند این برای رهبری تلاش‌های حفاظتی در برابر نقض امنیت فیزیکی در مراکز داده در سراسر جهان طراحی شده‌اند.

Southco_DataCenter-Industry_Key-Management-Application_540x360.jpg

تطبیق فناوری برای پاسخگویی به نیازهای آینده صنعت

همانطور که تهدیدات مراکز داده همچنان در حال افزایش هستند، راه حل هایی مانند این حتی بیشتر مورد تقاضا خواهند بود، زیرا صاحبان کسب و کار همچنان از داده های حیاتی کسب و کار خود در برابر تهدیدات فیزیکی رو به رشد محافظت می کنند. بنابراین، سیستم‌های امنیتی باید هوشمندتر و یکپارچه‌تر شوند تا خیال صاحبان کسب‌وکار را نسبت به حفاظت از داده‌هایشان راحت کنند. این صنعت نیاز روزافزونی به راه حل های دسترسی دارد که عملکرد حفاظت و نظارت را با نصب بصری ترکیب می کند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور