معامله 10 میلیارد دلاری بلک استون برای خرید Data Center Giant QTS: The Context

در بزرگترین کسب و کار تجارت مرکز داده تاکنون ، بلک استون توافق کرده است که QTS Realty Trust را با مبلغ 10 میلیارد دلار بگیرد.

دلیل کمی وجود دارد که شک داشته باشید معامله طبق انتظار ، در نیمه دوم سال بسته خواهد شد. بلک استون 21 درصد حق بیمه بیش از قیمت بسته شدن سهام QTS در 4 ژوئن به سهامداران مشترک QTS پیشنهاد کرد و ، همانطور که RBC Capital Markets در یک یادداشت تحقیقاتی اشاره کرد ، بعید است ارائه دهنده مرکز داده در 40 روز “پیشنهاد خرید بیشتر” فروشگاه “مدت زمان توافق نامه.

روشن است که چرا این معامله برای سهامداران QTS خوب است. همچنین نسبتاً روشن است که چرا بلک استون می خواهد در یکی از بازیگران برتر در بازاری سرمایه گذاری کند که پیش بینی می شود در آینده قابل پیش بینی رشد کند. کمتر مشخص است که چرا این کسب و کار برای QTS ، تجارت خوب است. طبق معمول این قرارداد ، تیم اجرایی آن ساکت می مانند.

خوشایند سهامداران

یکی از متداول ترین روشهایی که مدیران در مورد تصمیم گیری برای خصوصی شدن توضیح می دهند ، فشار برای گزارش رشد در هر سه ماه یکبار است. این فشار می تواند به ویژه بر توسعه دهندگان مراکز داده که تجارت آنها تا حد زیادی به سیستم عامل های ابر مقیاس ابر به عنوان مشتری وابسته است ، سنگین باشد. با توجه به ارائه سرمایه گذاران Q2 2021 ، بیش از حد مقیاس 40 درصد درآمد QTS را تأمین می کند.

اجاره های بزرگ با مقیاس بزرگ می توانند غیرقابل پیش بینی باشند ، در حالی که املاک و مستغلات و امکانات لازم برای تأمین این معاملات به سرمایه گذاری اولیه نیاز دارند. سرمایه گذاری صد میلیون دلاری ممکن است یک سال بازدهی را شروع نکند و حتی در آن صورت هم ممکن است بلافاصله به پتانسیل بازگشت کامل خود نرسد. بورس سهام از چنین حوصله ای برخوردار نیست ، در حالی که سرمایه گذاران نهادی خصوصی اغلب این کار را دارند.

فروش این شرکت همچنین به احتمال زیاد راهی برای دادن سود سریع و سریع سهامداران به سهامداران است. قبل از اعلام معامله بلک استون ، سهام QTS نتوانسته بود رکورد بالای 72 دلار را که در پایان ژوئیه گذشته به خوش بینی سرمایه گذاران در مورد تقاضای همه گیر برای زیرساخت های دیجیتال رسیده بود ، به دست آورد ، جابز تان ، رئیس تحقیقات در تحقیقات ساختار ، با اشاره به. از بعد از ظهر روز سه شنبه ، از زمان اعلام این خبر در روز دوشنبه ، در شمال 78 دلار ثابت مانده است.

با توجه به اصلاحات گسترده در اوایل سال جاری تقریباً در همه سهام هایی که به لطف همه گیر شدن در سال 2020 رونق گرفتند – همه چیز از بزرگنمایی تا Peloton تا Twilio – همراه با نگرانی های فعلی برای تورم بالقوه و کاهش انگیزه های اقتصادی فدرال ، خصوصی شدن ممکن است تان گفت ، یک روش خوب برای محافظت از QTS در برابر خطر کوچک شدن ارزیابی بازار عمومی است.

RBC تخمین می زند که پیشنهاد بلک استون یک مضربی 25x 2021 QTS EBITDA را نشان می دهد.

آلن هوارد ، تحلیلگر اصلی Omdia Cloud and Data Research Practice ، اشاره کرد که این خرید همچنین به بدهی قابل توجه QTS کمک می کند. (Omdia و DCK هر دو متعلق به Informa هستند.) به عنوان بخشی از توافق ، بلک استون توافق کرد که بدهی ارائه دهنده مرکز داده را بپذیرد.

هاوارد گفت: “به نظر می رسد معامله بلك استون از نظر مدیریت بدهی برای آنها خوب خواهد بود.”

فرصت بین المللی

علاوه بر کاهش فشار گزارش سه ماهه ، خرید توسط بلک استون می تواند موقعیت Overland Park ، QTS مستقر در کانزاس را برای بهبود یک شکاف بزرگ در موقعیت رقابتی فعلی خود فراهم کند: عدم حضور معنادار در خارج از ایالات متحده.

تان گفت: “موج تقاضای بیش از حد مقیاس است که وارد اروپا و آسیا می شود.” وی توضیح داد که با توجه بیشتر به بازارهای بزرگ ایالات متحده ، QTS از موقعیت مناسبی برای سوار شدن در آن برخوردار نیست.

این شرکت عملا هیچ حضوری در آسیا ندارد. تان گفت ، این سیستم در سال 2019 وارد اروپا شد و دو مرکز داده در هلند به دست آورد ، اما رقیبان (که قابل مقایسه ترین آنها CyrusOne است) دارای رد پا و باند بزرگتری در اروپا هستند.

در همین حال ، متوسط ​​نرخ رشد سالانه ساختار در اروپا و آسیا برای 5 سال آینده به ترتیب 13 و 15 درصد است ، در حالی که در آمریکای شمالی کمتر از 7 درصد است.

بلک استون می تواند سرمایه مورد نیاز QTS را برای استفاده از فرصت موجود در بازارهای بین المللی تأمین کند. این شرکت سرمایه گذاری در حال حاضر سابقه ای در معاملات مراکز داده در خارج از آمریکای شمالی دارد. آخرین نمونه آن دستیابی به 150 میلیون دلار سهام 21Vianet ، یکی از بزرگترین ارائه دهندگان مرکز داده چینی بود.

در سال 2019 بلک استون اپراتور مرکز داده استرالیایی DCI Data Centers را به Brookfield Asset Management فروخت. در سال 2017 سهام Ascenty ، یک اپراتور آمریکای لاتین را به دست آورد که بعدا به Digital Realty فروخته شد.

از دیگر سرمایه گذاری های آن می توان به سهام اقلیت GI Partners ، یک بازیکن اصلی سهام مستقر در ایالات متحده در بازار مرکز داده و سرمایه گذاری مشترک با Trust Office Properties Trust اشاره کرد که در آن بلک استون مالکیت چندین ساختمان پوسته مرکز داده در ویرجینیا شمالی را در اختیار گرفت. ، احتمالاً توسط AWS اشغال شده است.

نقاط قوت QTS

QTS یکی از پنج مرکز اطلاعات REIT مستقر در ایالات متحده است که به صورت عمومی معامله می شود. چهار معامله ای که در صورت بسته شدن قرارداد بلک استون باقی خواهند ماند عبارتند از: Equinix ، Digital Realty ، CyrusOne و CoreSite. Iron Mountain ، مدیریت اسناد و ذخیره سازی REIT نیز وجود دارد که دارای یک تجارت بزرگ مرکز داده است. سوییچ ، تنها ارائه دهنده مرکز داده آمریکایی در معاملات عمومی است که به عنوان REIT ثبت نشده است. و Cyxtera ، که در اوایل سال جاری با ادغام با SPAC موافقت کرد که به اطلاع عموم برسد ، اما هنوز ادغام را نهایی نکرده و تجارت خود را آغاز نکرده است.

توافق نامه خرید بین Blackstone و QTS یکی دیگر از معاملات M&A است که بخش مرکز داده به ادغام خود ادامه می دهد. دو معامله بزرگ قبلی در این بخش هر دو توسط Digital Realty انجام شده است: خرید 8.4 میلیارد دلاری ارائه دهنده اروپایی Interxion در سال 2019 و 4.95 میلیارد دلار خرید توسعه دهنده مقیاس بزرگ آمریکایی DuPont Fabros در سال 2017.

اما معاملات كوچكتر به طور پیوسته در سرتاسر جهان صورت می گیرد ، زیرا این صنعت به بلوغ می رسد و سرمایه گذاران نهادی بیشتری را به خود جلب می كند.

براساس ساختار ، QTS هفتمین مرکز ارائه دهنده مرکز داده در قاره آمریکا است که 3 درصد سهم بازار در منطقه را در اختیار دارد. درآمد سال 2020 آن حدود 540 میلیون دلار بود – 12 درصد افزایش نسبت به سال 2019. این 28 مرکز داده را در 14 بازار از جمله دو مرکز در هلند اداره می کند.

60 درصد درآمد آن که از محل اجاره های فوق العاده مقیاس حاصل نمی شود از محل تجارت محل فروش خرده فروشی آن تأمین می شود. یکی از بزرگترین مزایای رقابتی آن در بازار خرده فروشی رنگ آمیزی ، بستر نرم افزاری آن است که یکی از کاملترین مجموعه ابزارها را برای نظارت و مدیریت زیرساخت های مرکز داده آنها در اختیار مشتریان قرار می دهد.

چند سال پیش ، QTS تصمیمی استراتژیک برای سرمایه گذاری در توسعه یک بستر نرم افزاری قوی اتخاذ کرد و به نظر می رسد سرمایه گذاری در حال جواب دادن است. طبق اعلام این شرکت ، بستر ارائه خدمات در حال حاضر بیش از 18000 کاربر دارد.

نقطه قوت اساسی QTS در مجموعه دانشگاههای بزرگ مرکز داده در چندین مترو کلیدی ایالات متحده است ، جایی که مشتریان آن می توانند ظرفیت خود را گسترش دهند ، مطابق یادداشت RBC ، که همچنین اشاره کرد که این شرکت از قیمت پایین که برای زمین در مکانهایی مانند ریچموند و دالاس ، تگزاس و شیکاگو ، ترجمه به هزینه کم برای تجارت.

اخیراً ، QTS به سایر بازارهای فوق سنگین ایالات متحده در شمال ویرجینیا ، ققنوس و هیلزبورو ، اورگان گسترش یافت.

تان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مزایای منحصر به فرد این شرکت موقعیت قوی آن به عنوان ارائه دهنده مرکز داده به آژانس های دولت فدرال است که با خرید Carpathia Hosting در سال 2015 به دست آورد. با توجه به این معامله ، QTS تعداد معاملات بزرگ دولت را امضا کرده است ، که “بسیاری از اپراتورهای دیگر به اندازه کافی مجهز نیستند” ، او گفت.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور