مطالعه نشان می دهد که نابرابری در پرداخت در میان متخصصان مرکز داده | دانش مرکز داده

بستن شکاف جنسیتی ممکن است تنها راه حلی برای مسئله شکاف مهارتی در عملیات مرکز داده باشد.

ممکن است برای شما تعجب آور نباشد که صنعت مرکز داده تعداد مردان بیشتری نسبت به زنان در آن مشارکت دارند. نظرسنجی اخیر حقوق و دستمزد مرکز دانش، آنچه را که ما می دانیم، اما چگونه می دانیم، تایید کرد که 85 درصد از پاسخ دهندگان ما به عنوان مرد و 10 درصد به عنوان زن، 7 درصد از پاسخ دهندگان ما به هیچ وجه پاسخ نداده اند.

علاوه بر این، پاسخ دهندگان به این نظرسنجی تفاوت زیادی در درآمد متوسط ​​در سال 2021 داشتند و مردان حرفه ای IT حقوق متوسط ​​سالانه 105,000 دلار نسبت به 85,000 دلار زنان متخصص فناوری اطلاعات داشتند.

فقدان تنوع و دستمزد نابرابر در میان مردان و زنان کار را به طور فزاینده‌ای دشوار می‌کند تا کارکنان یک صنعت برای حمایت از پیشرفت اجتماعی حیاتی باشد، اگرچه این صنعت اغلب امنیت شغلی نسبی و حقوق رقابتی را ارائه می‌دهد.

این یک مشکل بزرگ در آینده نزدیک ایجاد می کند زیرا صنعت با افزایش تقاضا برای خدمات مرکز داده توسط شرکت ها در سراسر صنایع، به ویژه در ایالات متحده و کانادا مواجه است. پیش‌بینی می‌شود که مراکز داده در ایالات متحده به تنهایی 35 درصد افزایش سهم بازار را در دوره رشد پیش‌بینی‌شده بین سال‌های 2021 تا 2026 داشته باشند.

روث توماس، استراتژیست حقوق سهام در Payscale، در بیانیه ای گفت: «برای از بین بردن شکاف دستمزد جنسیتی، که بازتاب مستقیمی از ارزش گذاری زنان در نیروی کار در مقایسه با مردان است، باید کارهای بیشتری انجام شود. “خوشبختانه، کارفرمایان در نهایت شروع به جدی گرفتن حقوق برابر کردند. علاوه بر این، آنها فراتر از جنسیت فکر می کنند و بر تمام شکاف های دستمزد غیرقابل توضیح تمرکز می کنند. اما با فشار افزایش تورم دستمزدها، افزایش حداقل دستمزد و رقابت شدید برای استعدادها، می‌توان انتظار داشت که کاهش حقوق و نابرابری حقوق بیشتر شود.»

با رشد سریع‌تر بازار در آمریکای شمالی نسبت به اروپا، خاورمیانه و آسیا، کارفرمایان به خوبی می‌دانند که افزایش استعداد برای ماندن در رقابت حیاتی است. برای گسترش مجموعه استعدادهای تکنسین مراکز داده و در دسترس‌تر کردن آن، این بخش باید از کاری که انجام می‌دهند و در عین حال دامنه فرصت‌های شغلی را در آن ارتقا می‌دهد، ابهام زدایی کند.

بیل کلیمن، معاون اجرایی راه‌حل‌های دیجیتال سوئیچ، گفت: این واقعیت که این صنعت دارای مردانی است که سن بیشتری دارند و احتمالاً در 10 سال آینده بازنشسته می‌شوند، یکی از بزرگترین چالش‌هایی است که مراکز داده اکنون با آن مواجه هستند.

کلیمن گفت: «در فضای زیرساختی ما، این نوع چالش جذب افراد جدید و جوان به صنعت ما را تشدید می‌کند.

کار باید انجام شود تا شکاف دستمزد جنسیتی کاهش یابد و تنوع در میان تکنسین های مراکز داده افزایش یابد. سازمان‌ها و دولت‌ها می‌توانند هرکدام نقش خود را برای برداشتن گام‌های مشخص برای رسیدگی به دسترسی و برابری پرداخت انجام دهند: اولی با ترویج فرهنگ کاری که تنوع را به عنوان یک نقطه قوت می‌بیند، دومی با تصویب قوانین برابری که مستلزم افشای محدوده حقوق در فهرست‌های مشاغل است.

در اینجا چند راه وجود دارد که یک سازمان می تواند از افزایش تنوع در میان تکنسین های داده اطمینان حاصل کند و شکاف دستمزد جنسیتی را کاهش دهد.

  • نسبت به شکاف پرداختی تکنسین مرکز داده اقدام کنید
    کارمندان معمولاً از بحث در مورد نرخ دستمزد با یکدیگر دلسرد می شوند، در حالی که برخی از سازمان ها در قراردادهای کارکنان خود بندهایی را به صراحت منع می کنند. افزایش شفافیت در مورد مقیاس های دستمزد به سازمان ها کمک می کند تا تعصبات ناخودآگاه را به حداقل برسانند و تصمیمات حقوقی بهتری اتخاذ کنند که شکاف دستمزد را کاهش دهد.
  • به دنبال نابرابری در فرهنگ کاری تکنسین های مرکز داده باشید
    نابرابری‌ها معمولاً برای سال‌ها در چارچوب یک مؤسسه ایجاد می‌شوند. برای ایجاد تغییرات اساسی، مدیران ارشد نه تنها باید تنوع را تعریف کنند، بلکه باید نحوه شمولیت را نیز تعریف کنند.
  • ناشناس کردن برنامه های شغلی تکنسین مرکز داده
    بر اساس بررسی هاروارد بیزنس، ناشناس ساختن برنامه ها با حذف جزئیات شناسایی مانند نام، منجر به انتخاب نامزدهای متنوع تری می شود. ناشناس سازی برنامه ها همچنین در کاهش تأثیر تعصبات نژادی و سایر موارد مؤثر است.
  • متقاضیان مشاغل تکنسین مرکز داده را تشویق کنید تا از مهارت های قابل انتقال استفاده کنند
    زنان برای مشاغلی که واجد شرایط آنها هستند درخواست می‌کنند، در حالی که مردان برای مشاغلی درخواست می‌کنند که نسبت به آن اطمینان دارند، حتی اگر اکثر شرایط را نداشته باشند. برنامه های شغلی باید از زبانی استفاده کنند که بر مهارت های نرم و قابل انتقال به جای تجربیات مستقیم تأکید کند.
  • از طریق دیده شدن بیشتر شغل، تنوع مرکز داده را ایجاد کنید
    کلیمن پیشنهاد می‌کند که از بین بردن محرمانه بودن مراکز داده و تلاش‌های غیرمجاز برای استخدام در میان زنان و جمعیت‌های اقلیت، آگاهی مردم را در این زمینه افزایش می‌دهد.
  • برای زمان و مکان انجام کار، انعطاف‌پذیری ارائه دهید
    به کارگران این فرصت را بدهید تا برنامه های خود را در صورت لزوم تنظیم کنند. زنان به دلیل مسئولیت های مراقبتی، ترفیع را از دست می دهند یا نیروی کار را ترک می کنند.

در پایان، تنوع و برابری پرداخت برای تکنسین های مرکز داده و صنعت خوب است. تسهیل یک مجموعه متنوع متقاضی و کارمند و همچنین پرداخت حقوقی به زنان به اندازه مردان تنها به معنای آینده ای روشن تر برای این بخش است.

ما بدن‌های گرم و انسان‌های خوب، به‌ویژه افراد با تنوع طلبی بیشتری می‌خواهیم. [We need] رهبران زن قوی تری در این فضا حضور داشته باشند تا ایده ها را از دست ندهیم، نوآوری را از دست ندهیم.»

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور