مشتریان VMware پس از خرید Broadcom می توانند پیچ ​​و مهره کنند | دانش مرکز داده

برای اینکه Broadcom بتواند خرید VMware برنامه ریزی شده خود را به حداکثر برساند، تحلیلگران صنعت می گویند که سازنده تراشه باید کاری را انجام دهد که با دو خرید نرم افزار قبلی خود انجام نداده است: سرمایه گذاری در تجارت و اجازه دادن به آن برای ادامه نوآوری.

Broadcom در 26 می اعلام کرد که VMware را به قیمت 61 میلیارد دلار خریداری می کند. این پیشنهاد شامل یک “تدارک فروشگاهی” است که VMWare را قادر می‌سازد تا به مدت 40 روز از پیشنهادات رقیب درخواست کند، بنابراین هنوز معامله کامل نشده است. با این وجود، این اعلامیه شوک‌هایی را در سراسر صنعت ایجاد کرد – نه تنها به دلیل قیمت، بلکه به دلیل تأثیر بالقوه بر بسیاری از شرکت‌ها و اپراتورهای مرکز داده.

VMware بیش از 500000 مشتری در سراسر جهان دارد که از فناوری مجازی سازی گرفته تا ابزارهایی برای استقرار و مدیریت برنامه های کاربردی مبتنی بر ماشین مجازی (VM) و مبتنی بر کانتینر در محیط های ترکیبی و چند ابری استفاده می کنند. چنین حضور گسترده ای باعث شده است که تحلیلگران صنعت و مشتریان VMware به این فکر کنند که خرید Broadcom برای آینده VMware و برای خود مشتریان چه معنایی دارد.

Ashish Nadkarni، نایب رئیس گروه عمل زیرساخت جهانی IDC، در مصاحبه ای با Data Center Knowledge گفت: «(Broadcom) حق بیمه سنگینی برای VMware می پردازد، که اساساً به این معنی است که بهتر است کاری برای مختل کردن پولی که VMware به ارمغان می آورد انجام ندهید. “اگر Broadcom هوشمند باشد، که من می دانم، VMware را تنها می گذارد و VMware را VMware می کند.”

Broadcom یک “خریدار بی رحم”

با این حال، شهرت Broadcom مقدم بر آن است. بر اساس پست وبلاگ Forrester Research، پس از اینکه Broadcom CA Technologies را در سال 2018 و Symantec را در سال 2019 خریداری کرد، مشتریان این دو شرکت شاهد افزایش قیمت‌های گسترده، بدتر شدن پشتیبانی و توقف توسعه بودند.

هاک تان، مدیر عامل برادکام، هنگام تشریح استراتژی خرید Broadcom اظهار داشت که به دنبال کسب و کارهایی است که موقعیت بازار قوی داشته باشند و بدون سرمایه گذاری کلان سودآورتر شوند. در واقع، کاهش هزینه ها یک استراتژی کلیدی برای پس از خرید Broadcom است. در این مقاله آمده است که شرکت تحلیلگر مالی Sanford C. Bernstein اشاره کرده است که Broadcom پایه هزینه در CA و Symantec را 60 تا 70 درصد کاهش داده است.

ولادیمیر گالبوف، رئیس مرکز تحقیقات ابری و مرکز داده Omdia در مصاحبه ای با DCK گفت: “برادکام به عنوان یک خریدار بی رحم در محافل فناوری شناخته شده است، نه به دلیل دیگری بلکه به دلیل تمرکز بسیار بر بهینه سازی هزینه.”

آنچه VMware برای Broadcom به ارمغان می آورد

از لحاظ تاریخی، Broadcom بر نیمه هادی ها، به ویژه در ذخیره سازی و شبکه متمرکز شده است، اما در سال های اخیر تجارت خود را با شرکت های نرم افزاری سودآور سازمانی متنوع کرده است.

VMware که در سال 2021 از دل جدا شد و در حال انتقال از پرداخت های اولیه مجوز به مدل اشتراک و نرم افزار به عنوان یک سرویس است، درآمد خالص 1.82 میلیارد دلاری به دست آورد و شاهد رشد سالانه 9 درصدی درآمد به 12.85 میلیارد دلار در سال 2022 بود. سال مالی با اضافه شدن VMware، تجارت نرم افزار سازمانی ترکیبی Broadcom تقریباً نیمی – 49٪ – از 40 میلیون دلار درآمد سالانه Broadcom را تشکیل می دهد.

در صورت بسته شدن این قرارداد، VMware جریان درآمد ثابتی را از تجارت نرم افزار مجازی سازی خود که شامل مجازی سازی سرور، ذخیره سازی و شبکه و فناوری زیرساخت دسکتاپ مجازی (VDI) است، برای Broadcom فراهم می کند.

VMware سعی کرده است از پایگاه نصب شده مشتریان خود برای به دست آوردن سهم بیشتری از فضای چند ابری و برنامه‌ها استفاده کند. این استراتژی شامل نرم‌افزار Tanzu Kubernetes برای استقرار و مدیریت برنامه‌های کانتینری‌شده و Project Arctic، تکامل بعدی نرم‌افزار مجازی‌سازی سرور vSphere است که مدیران فناوری اطلاعات را قادر می‌سازد تا تمام منابع را در چندین ابر عمومی و خصوصی از یک کنسول واحد مدیریت کنند.

VMware یک تیم رهبری واقعا باتجربه دارد. گری چن، مدیر تحقیقات محاسبات نرم افزاری تعریف شده IDC، به DCK گفت: آنها واقعاً بازار را درک می کنند و چیزهای زیادی را به راه انداخته اند.

آیا رهبران VMWare به تصمیم گیری خود ادامه خواهند داد؟

Galabov از Omdia گفت: سوال بزرگ این است که آیا رهبران VMware اجازه خواهند داشت همه این موارد را در حرکت نگه دارند یا اینکه Broadcom به دنبال بهینه سازی هزینه ها و به حداکثر رساندن سود VMware است.

تحلیلگران می گویند VMware باید به سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه، فروش و بازاریابی و خدمات حرفه ای، به ویژه در بازار با رشد بالا ادامه دهد تا نرم افزاری را برای شرکت ها برای اجرا و مدیریت برنامه های کاربردی مبتنی بر کانتینر ارائه دهد.

گالبوف گفت که VMware دیر وارد بازار نرم افزار کانتینری شد و باید به سرمایه گذاری در آن ادامه دهد تا بتواند سهم بیشتری از بازاری را که اکنون تحت تسلط Red Hat IBM است، به دست آورد.

وی گفت: در واقع، VMware باید با ایجاد یک سازمان خدمات حرفه‌ای برای کمک به شرکت‌ها برای توسعه و اجرای استراتژی مهاجرت به برنامه‌های بومی ابری که بر روی کانتینرها ساخته شده‌اند، از رویکرد مشاوره‌ای Red Hat تقلید کند. VMware می تواند از مشتریان سازمانی موجود خود که هنوز کانتینرها را در نظر نگرفته اند، استفاده کند.

گالبوف گفت: “این می تواند نقطه قوت VMware باشد زیرا تقریباً با همه شرکت های جهان کار می کند.” “برای موفقیت نیاز به یک رویکرد مشورتی دارد. راه اندازی یک رشته جدید پرهزینه است و بلافاصله به ثمر نمی رسد.

چن از IDC با Galabov موافق است و خاطرنشان می کند که بخشی از موفقیت VMware سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه برای ایجاد فناوری پیشرفته است. او گفت که اگر Broadcom بودجه تحقیق و توسعه VMware را کاهش دهد، فوراً بر تانزو تأثیر نمی گذارد، اما می تواند بر برنامه های آینده تأثیر بگذارد.

چن گفت: «VMware چاره‌ای جز استفاده از کانتینرها و بومی‌های ابری ندارد، زیرا کل صنعت به آنجا می‌رود. «همه به دنبال نوسازی هستند، بنابراین باید مقدار زیادی تحقیق و توسعه در آنجا وجود داشته باشد. نمی تواند لبه نوآوری را از دست بدهد و ثابت بماند. باید از رقبای خود عقب بماند و همچنین در فروش و بازاریابی سرمایه گذاری کند زیرا محصول جدیدی برای VMware است.

تحلیلگران می گویند که این نگرانی ممکن است در مورد هیچ چیز نگران کننده باشد. Broadcom اعلام کرد که گروه نرم افزاری Broadcom موجود خود، که متشکل از نرم افزارهای CA و Symantec است، تغییر نام داده و به عنوان VMware عمل می کند. این می تواند نشان دهد که رهبران VMware می توانند به اجرای نمایش خود ادامه دهند.

VMware دو خرید قبلی را پشت سر گذاشته است. زمانی که برای اولین بار توسط EMC در سال 2004 خریداری شد و زمانی که Dell EMC را در سال 2016 خریداری کرد، VMware به حال خود رها شد و این آزادی به او داده شد تا به نوآوری در سبد محصولات خود ادامه دهد. نادکارنی از IDC گفت: Broadcom می‌تواند همین کار را انجام دهد و به VMware این استقلال را بدهد تا طبق معمول تجارت کند.

«این می تواند یک غیر رویداد باشد. زمانی که VMware در گذشته خریداری شد، در نهایت تأثیری بر مشتریان نداشت. او گفت که برای برخی از مشتریان، این یک امتیاز بود زیرا ادغام بهتری با Dell فراهم می کرد.

گالبوف گفت که این امکان وجود دارد که خرید VMware فرهنگ Broadcom را تغییر دهد و به VMware اجازه دهد تا به تنهایی به فعالیت خود ادامه دهد. او گفت اما این کاری نیست که Broadcom قبلا انجام داده است.

“به احتمال زیاد، Broadcom قول هایی داده است که به طور کامل شرکت را نابود نخواهد کرد. من فکر می کنم تجارت اصلی VMware بسیار امن است. من فقط مطمئن نیستم که Broadcom مایل به سرمایه گذاری لازم برای تبدیل تانزو به vSphere دنیای کانتینر باشد.

تاثیر مشتری برای صنعت

هنوز خیلی زود است که بدانیم چه تاثیری بر مشتریان VMware و استراتژی Broadcom خواهد داشت. تحلیلگران می گویند، اما اگر تاریخچه خرید نرم افزار Broadcom یک راهنما باشد، مشتریان VMware ممکن است با افزایش قیمت بالقوه روبرو شوند.

ناوین چابرا، تحلیلگر ارشد تحقیقات Forrester در مصاحبه ای با DCK می گوید: پس از خرید CA توسط Broadcom، از مشتریان خواسته شد تا بیشتر و در برخی موارد به میزان قابل توجهی بیشتر برای مجوزهای نرم افزاری بپردازند. علاوه بر این، هزینه قراردادهای پشتیبانی افزایش یافت در حالی که سطح حمایت کاهش یافت. Broadcom همچنین برنامه های نقشه راه محصول CA را متوقف کرد.

چابرا گفت: «اگر تاریخ نشانه‌ای از آینده است، پس هر سه شاخص خوبی نیستند. “اگر Broadcom از همان playbook اجرا کند، این سه نگرانی است که مشتریان فعلی می توانند انتظار داشته باشند با آنها روبرو شوند.”

چن می گوید که این عدم اطمینان فرصت هایی را برای رقبا باز می کند. این شامل Nutanix، IBM Red Hat و بازیگران اصلی ابر عمومی مانند Amazon Web Services، Microsoft Azure و Google Cloud می‌شود که می‌توانند سعی کنند مشتریان VMware را متقاعد کنند که از VMware و به فضای ابری خود مهاجرت کنند.

مردم را وادار می‌کنید که فکر کنند، شاید من باید شرط‌هایم را پرچین کنم؟ اگر این برای من خوب نباشد، چه گزینه‌های من وجود دارد؟ چن می گوید رقبا سعی خواهند کرد از آن سوء استفاده کنند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور