مرکز داده Meta Scorned در هلند با تمام استانداردهای زیست محیطی مطابقت دارد | دانش مرکز داده

مقامات محلی ادعا می کنند که یک مرکز داده عظیمی که فعالان آب و هوا، متا مادر فیس بوک را از ساخت آن در هلند منع کردند، شرایط محیطی تعیین شده توسط دولت را برآورده کرده بود و بنابراین ادامه کار واضح بود.

پس از اعتراض فعالان سبز در سال گذشته مبنی بر اینکه این مرکز بسیار بزرگ است و مصرف برق، آب و زمین بسیار زیادی را مصرف می کند، دولت اعلام کرد که اجازه ساخت مرکز داده هایپرمقیاس را نمی دهد مگر اینکه شرایط سخت محیطی را رعایت کند. اعتقاد بر این است که باید برای کشاورزی حفظ شود.

مقامات محلی که با متا روی طرح‌های مرکز داده کار می‌کنند، در بیانیه‌ای رسمی به آژانس املاک و مستغلات دولت مرکزی هلند (RVB) ادعا کردند که شرایط دولت را برآورده کرده است، که ارزیابی آن مشخص می‌کند که آیا ساخت و ساز مجاز است یا نه.

Alderman Jan de Jonge، مسئول این پروژه در شهرداری هلند Zeewolde، گفت: “ما فرض می کنیم که سؤالات دولت مرکزی را به درستی انجام داده ایم و می توانیم شرایط تعیین شده را برآورده کنیم. این در نامه ما به RVB آمده است.” ، گفت دانش مرکز داده در بیانیه ای مکتوب

مخالفت سیاسی سبز با مرکز داده داشت ماه گذشته خیلی شدید شد که متا برنامه ها را کنار گذاشت، حتی زمانی که زیولد در حال آماده شدن بود تا به ارزیابان دولت هلند بگوید که شرایط محیطی آنها را برآورده می کند.

معیارهای پایداری و افکار عمومی

سخنگوی Jonge گفت Zeewolde در بیانیه خود به RVB تاکید کرده است که مرکز داده شرایط را برآورده می کند و سه مورد از چهار خواسته اصلی در برنامه هایی را که شهرداری با متا قبل از مداخله دولت در سال گذشته به توافق رسیده بود برآورده کرده است.

مهمترین خواسته این بود که مرکز داده بازده عملیاتی 1.1 PUE را برآورده کند، معیاری برای سنجش میزان انرژی که برای خنک کردن تجهیزات کامپیوتری مرکز داده در هنگام کار نیاز است، و اندازه گیری بازده انرژی. دولت همچنین گفت که این تاسیسات باید از حداقل آب در سیستم خنک کننده استفاده کند. و اینکه هر خروجی گرمایی از این فرآیند باید در اختیار سیستم گرمایش منطقه ای خانه های محلی قرار گیرد.

مقامات محلی به دولت گفتند که مراکز داده متا قبلاً وجود داشته است ملاقات معمولی رتبه بندی بهره وری انرژی 1.1 PUE در سال گذشته، زمانی که معترضان خواستار لغو این پروژه بودندکارشناسان می گویند رتبه بندی این سایت را در میان کارآمدترین سایت های انرژی در جهان قرار می دهد. متا ادعا می کند که سیستم خنک کننده آن است طراحی شده برای دستیابی به این امر، 80٪ آب کمتری نسبت به معمول برای مراکز داده مصرف می کند. برنامه ها قبلا، پیش از این طرح‌هایی را برای در دسترس قرار دادن گرمای اگزوز برای مقامات محلی، که برنامه‌های توسعه منطقه‌ای آن شامل گسترش مسکن خود، و اتصال گرمایش منطقه‌ای به مناطق مجاور می‌شود، در نظر گرفت.

خواسته نهایی دولت این بود که سقف و دیوارهای ساختمان باید دارای یک مزرعه خورشیدی کوچک باشد تا به شکایت محیط بانان مبنی بر مصرف بیش از حد انرژی محلی توسط مراکز داده رسیدگی شود، حتی اگر متا متعهد شده بود که سایت را به طور کامل با انرژی های تجدیدپذیری که از کشورهای اروپای شمالی خریداری می کند، اداره کند. عرضه کافی داشته باشد

Zeewolde اعتراض کرد که سقف مرکز داده نمی تواند یک مزرعه خورشیدی را در خود جای دهد زیرا پر از تجهیزات خنک کننده مورد نیاز برای برآورده کردن تقاضا برای رسیدن به PUE در سطح جهانی است و از حداقل آب استفاده می کند. Zeewolde و Meta پیشنهاد کردند که به جای آن، پانل های خورشیدی بیش از 13 هکتار از زمین را در کنار مرکز داده قرار دهند – به اندازه سطحی که سقف ها و دیوارها می توانند فراهم کنند.

سخنگوی Zeewolde اصرار داشت که این امر با خواسته دیگری که شهرداری از خود مرکز داده مطرح کرده بود، اما در میان شروط دولتی لحاظ نشده بود، تداخل نخواهد داشت: اینکه زمین های اطراف سایت به یک زیستگاه طبیعی حفاظت شده «با تنوع زیستی شدید» تبدیل شود. او گفت که 17 هکتار همچنان برای طبیعت حفظ خواهد شد.

این مزرعه خورشیدی 13 هکتاری با ظرفیت کل توان حدود 158.5 مگاوات تخمین زده شده تنها حدود 8 درصد از انرژی مرکز داده را تامین می کند.

زیولد در توافقنامه دیگری که پس از دولت با متا امضا کرده بود، محل اقامت خورشیدی را ساخت سال گذشته شرایط خود را تحمیل کرد. اما الف خلاصه توافقنامه هیچ اشاره ای به الزامات PUE دولت یا تقاضای آن برای حداقل مصرف آب نکرد. دولت گفت که خواسته هایش باید در توافق با متا رسمیت یابد.

این سخنگو گفت که کارشناسان انرژی در یک جلسه عمومی سال گذشته به شهرداری گفتند که PUE یک معیار بی اعتبار برای بهره وری انرژی است. ژانویه گذشته، ارزیابی اثرات زیست محیطی پروژه PUE 1.15 را پیش بینی کرد.

مارسل شلکنز، شریک شرکت مشاوره مهندسی هلندی Deerns، گفت که متا قبلاً به استانداردی نادر از کارایی دست یافته است، زیرا کارآمدترین سیستم های خنک کننده معمولاً از مقادیر زیادی آب استفاده می کنند.

“اگر شما همچنین می خواهید از سقف برای پنل های خورشیدی استفاده کنید، پس با مشکل روبرو هستید.” او گفت. “البته شما به پنل های خورشیدی روی پشت بام نیاز دارید، زیرا این مکان کارآمدترین مکان برای قرار دادن آنها است. اما برای آن سیستم های خنک کننده نیز به سقف نیاز دارید. اگر پنل های خورشیدی را روی سقف قرار ندهید، باید آنها را در جایی روی زمین قرار دهید و می خواهید از زمین نیز به نحو احسن استفاده کنید.”

جایگزین، سیستم های خنک کننده غوطه وری امیدوار کننده بودند، اما هنوز در حال تکمیل بودند. وی گفت: این یکی از سیستم های خنک کننده برای آینده است.

نیک ون در پاس، کارشناس ارشد مرکز داده در Minkels، یک شرکت مهندسی که به تدوین استراتژی مرکز داده دولت هلند در سال 2019 کمک کرد، گفت که یک PUE که 1.1 را بهبود می بخشد، پیشرفته خواهد بود و 80 درصد آب را کاهش می دهد. استفاده چشمگیر خواهد بود او موافقت کرد که خنک‌کننده غوطه‌وری بازدهی مشابه با آب کمتر را نوید می‌دهد، اما این فناوری هنوز در مراحل توسعه بود.

جان بوث، کارشناس مرکز داده سبز که ریاست کمیته طراحی مرکز داده موسسه استاندارد بریتانیا را بر عهده دارد، گفت که اگر پروژه زیولد متا پیش برود، “آخرین سرعت مرکز داده با هوا خنک” خواهد بود.

او افزود: «از آنجایی که آینده روشن است، ما باید به محاسبات غوطه ور برویم.

بوث موافقت کرد که PUE یک معیار بحث برانگیز است. اما او بر این باور بود که متا می تواند کارهای بیشتری برای برآورده کردن خواسته های زیست محیطی هلند انجام دهد.

او می‌گوید: «فیس‌بوک به دلیل ایجاد طرح برش کوکی در ایالات متحده، و سپس اساساً آن را در هر کجا که آن را رها می‌کنند، بدون توجه به شرایط محلی، بدنام است. او گفت: “من برنامه‌هایی را برای این کار دیده‌ام. و این دقیقاً همان طرحی است که شما برای مراکز داده‌ای که آنها در ایالات متحده می‌سازند دریافت می‌کنید. من شخصاً فکر می‌کنم که این یک رویکرد کاملا متکبرانه است.”

متا برای اظهار نظر در دسترس نبود.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور