مرورگر شجاع ، برندان ایش ، حریم خصوصی دیجیتال ، وب 3.0 و نبرد علیه سرمایه داری نظارتی

عکس پروفایل Madhav Kunal Hacker Noon

بعد از هرج و مرج بیشتر درباره Google و سایر شرکتهای فناوری که مرا آنلاین ردیابی می کنند ، با گزینه های جایگزین برای مرورگرهای وب خصوصی بیشتر آشنا شدم.

قبل از اینکه بیشتر به داستان یک مرورگر وب خاص بنام شجاع بپردازم ، می خواهم به طور خلاصه به داستان بنیانگذار آن – Brendan Eich – بپردازم. زیرا او شخصیتی عظیم و یکی از بنیانگذاران interwebs است که به اینترنت پراکنده ای تبدیل می شود ، splinternet که امروز داریم. با این حال ، اهداف اصلی وی معطوف به امکان پذیر کردن سرمایه داری گسترده تحت نظارت ، استفاده از شبکه های اجتماعی و اینترنت مبتنی بر AdTech نبوده است که متاسفانه امروز بسیاری از جامعه ، مشاغل و جهان ما را آزار می دهد.

Brendan Eich 25 سال پیش زبان جاوا اسکریپت را اختراع کرد و نمی دانست این زبان می تواند به کاتالیزور تبلیغات هدفمند و ردیابی تهاجمی تبدیل شود که اکنون وب را آزار می دهد. اکنون ، اکوسیستم دیجیتالی آنلاین که از جاوا اسکریپت استفاده می کند کاملاً خراب است. سیستم فعلی نه تنها از داده های کاربر سوit استفاده می کند ، بلکه باعث کاهش سرعت بارگیری صفحه ، تخلیه باتری ها و ایجاد تجربه کاربری بدبختی می شود.

جاوا اسکریپت در واقع در زمینه آنچه در اینترنت اتفاق می افتد بسیار مهم است زیرا موتور جاوا اسکریپت V8 به عنوان موتور جستجوی اصلی در بسیاری از مرورگرهای وب استفاده می شود …

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور