مراکز داده پایدار: مهاجرت ابری شما چقدر سبز است؟ | دانش مرکز داده

به طور کلی، مهاجرت به ابر باعث صرفه جویی در انرژی و کاهش انتشار کربن می شود در مقایسه با اجرای بارهای کاری روی پرم یا در یک مرکز داده خصوصی.

اما به طور کلی اینطور نیست. گاهی اوقات، استراتژی استقرار حجم کاری موجود شما ممکن است پایدارتر از آنچه می توانید با استفاده از ابر به دست آورید باشد.

تعیین تفاوت – به عبارت دیگر، فهمیدن اینکه آیا مهاجرت ابر واقعاً منجر به پایداری بیشتر خواهد شد یا خیر – به ارزیابی پایداری حجم کاری فعلی شما و مقایسه آن با پایداری ابر خلاصه می شود.

به خواندن نکاتی در مورد نکاتی که در هنگام انجام آن مقایسه باید در نظر گرفت و قبل از مهاجرت به ابر از منظر پایداری به چه نکاتی فکر کنید، ادامه دهید.

ارزیابی پایداری ابر در مقابل اولیه

به لطف صرفه جویی در مقیاس، ابر تمایل دارد پایدارتر باشد. در فضای ابری، بارهای کاری در مراکز داده بسیار بزرگ و مشترک اجرا می شوند که می توانند انرژی و فضا را به طور موثرتری نسبت به امکانات کوچکتر استفاده کنند.

با این حال، مراکز داده ابری همیشه کارآمدتر از مراکز داده اولیه یا خصوصی کار نمی کنند. برای تعیین اینکه آیا ارائه دهنده ابری که در نظر دارید واقعاً از نظر انرژی کارآمدتر و سازگار با محیط زیست است، موارد زیر را ارزیابی کنید.

اندازه مرکز داده

در بیشتر موارد، اندازه مراکز داده ابری بزرگتر از هر امکانات خصوصی است که مشاغل ممکن است برای اجرای بارهای کاری از آن استفاده کنند. اما استثناهایی وجود دارد.

اگر شرکت شما زیرساخت بزرگی دارد، مثلاً – مثلاً هزاران سرور – و زیرساخت در یک مرکز داده ادغام شده است، مرکز داده فعلی شما ممکن است بزرگتر از مرکز داده مشترکی باشد که می خواهید در فضای ابری به آن مهاجرت کنید. . در این صورت، ابر ممکن است نتواند بهره وری انرژی بهتری نسبت به آنچه در حال حاضر دارید ارائه دهد.

و برای شرکت های کوچکتر، اجرای حجم کاری در داخل a تسهیلات کولوکیشن، جایی که چندین شرکت سرورهای خود را در فضای مرکز داده مشترک اجرا می کنند، ممکن است راهی برای دستیابی به همان اقتصادهای بهره وری انرژی باشد که مراکز داده ابری عمومی ارائه می دهند. اگر در حال حاضر از collocation استفاده می کنید، پس فرض نکنید که ابر لزوما از نظر انرژی کارآمدتر خواهد بود.

مکان مرکز داده

علاوه بر اندازه امکانات میزبانی فعلی و مرکز داده ابری آینده شما، مکان فیزیکی هر تسهیلات را در نظر بگیرید.

آیا در حال حاضر سرورهای خود را در a میزبانی می کنید ساختمانی بازیافتی و صد ساله? اگر چنین است، زمانی که هزینه های انرژی مرتبط با ساخت و ساز جدید را در نظر بگیرید، پایداری کلی زیرساخت های موجود شما ممکن است بهتر از یک مرکز داده ابری جدید باشد.

در امتداد خطوط مشابه، تأسیسات میزبانی ساخته شده در مناطق طولانی توسعه یافته پایدارتر از آنهایی هستند که نیاز به پاکسازی زمین های وحشی دارند. اگر ارائه‌دهنده ابری شما آخرین مرکز داده خود را در وسط یک جنگل بسازد، تأثیر محیطی بارهای کاری میزبانی شده در آن مرکز داده عملاً بیشتر از تأثیر بارهای کاری در وسط یک منطقه شهری خواهد بود.

تامین انرژی

یکی دیگر از عوامل مهم در پایداری حجم کار این است که انرژی مراکز داده از کجا می آید. ارائه‌دهندگان ابر در سال‌های اخیر از طریق ابتکاراتی که با هدف تامین انرژی از منابع پاک مانند باد و خورشیدی. ولی نه تمام انرژی آنها از این منابع می آید. همچنین به یاد داشته باشید که اگر ارائه دهندگان ابر ادعا می کنند که “کربن خنثی” هستند، ممکن است تا حدی با خرید جبران کربن به این وضعیت دست یابند، نه با تامین منابع تجدیدپذیر تمام انرژی خود.

البته اکثر ارائه دهندگان هم محل و مراکز داده خصوصی مشمول محدودیت های یکسانی هستند. اما در برخی موارد، ممکن است معلوم شود که انرژی که در حال حاضر برای تامین نیروی کار خود استفاده می‌کنید پاک‌تر یا سبزتر از آن چیزی است که یک ابر عمومی می‌تواند ارائه دهد.

نکته در اینجا این است که ارزیابی انرژی بارهای کاری شما در حال حاضر از کجا تامین می شود و همچنین اینکه ارائه دهندگان ابر برای تامین انرژی پاک چه می کنند، مهم است. اگرچه در کل احتمال بیشتری وجود دارد که ابرها بتوانند انرژی پاک تری ارائه دهند، استثناهایی وجود دارد، به ویژه برای شرکت هایی که عمداً روی انرژی پاک برای سرورهای اولیه یا مراکز داده خصوصی سرمایه گذاری کرده اند.

پیکربندی حجم کاری

ویژگی‌های پیکربندی حجم کار قبل و بعد از انتقال ابر نیز ممکن است نقش مهمی در تعیین میزان کارآمدی مهاجرت ابری شما داشته باشد.

اگر به سادگی برنامه ریزی می کنید که بارهای کاری اولیه را به فضای ابری منتقل کنید، احتمالاً پس از مهاجرت، بیشترین صرفه جویی در مصرف انرژی را نخواهید داشت. در عوض، حجم کاری شما ممکن است روی ماشین‌های مجازی که کمتر از آن استفاده می‌شوند، بنشینند و انرژی را در فضای ابری هدر دهند، همان‌طور که انرژی را در زمانی که در Prem زندگی می‌کردند هدر دادند.

از سوی دیگر، اگر قصد دارید به‌عنوان بخشی از مهاجرت ابری خود گام‌هایی برای بهینه‌سازی پیکربندی حجم کاری برای بهره‌وری انرژی بردارید – برای مثال، با انتقال برخی از بارهای کاری خود به سرویس‌های ابری کارآمدتر، مانند عملکردهای بدون سرور – در وضعیت قوی‌تری قرار دارید. موقعیت برای دستیابی به صرفه جویی واقعی انرژی از طریق مهاجرت ابری.

نتیجه نهایی: این درست است که مهاجرت به فضای ابری معمولاً مصرف انرژی کل کمتری را نسبت به میزبانی بارهای کاری به صورت اولیه یا در مراکز داده خصوصی به همراه دارد. اما اینکه آیا این مورد برای بارهای کاری خاص شما صادق است یا خیر بستگی به عواملی مانند مکان فعلی میزبانی شما، نحوه تامین انرژی آنها و نحوه پیکربندی حجم کاری شما دارد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور