مراکز داده مدولار: موارد استفاده عملی برای شرکت شما | دانش مرکز داده

مراکز داده مدولار یک بخش رو به رشد هستند. ارزش بازار جهانی مرکز داده مدولار در سال 2021 به 21.3 میلیارد دلار رسید و پیش بینی می شود تا سال 2027 به 52.4 میلیارد دلار برسد. تحقیقات و بازارها.

مراکز داده مدولار از یک روند نوظهور به یک تبدیل شده اند رویکرد اصلی برای ساخت مراکز داده – از یک مرکز داده کوچک و منفرد با تنها چند قفسه در یک کانتینر حمل و نقل گرفته تا یک مرکز داده چند طبقه یک مگاواتی با قفسه‌های خنک‌کننده مایع و چندین ماژول.

ولاد گالبوف، رئیس مرکز تحقیقات ابری و مرکز داده در Omdia می‌گوید: «مراکز داده ماژولار در واقع می‌توانند جایگزین یک ساخت سنتی شوند. “شما می توانید یک مرکز داده بزرگ از ایده ماژولار بودن ایجاد کنید.”

روندهای امروزی در مراکز داده مدولار

با توجه به الف نظرسنجی انجام شده توسط Omdia در طول سه ماهه اول سال 2022، سرمایه گذاری در مراکز داده ماژولار احتمالاً افزایش خواهد یافت، به طوری که 99٪ از پاسخ دهندگان گفتند که مرکز داده ماژولار بخشی از استراتژی مرکز داده آینده آنها خواهد بود، و تقریبا نیمی از پاسخ دهندگان انتظار دارند تا یک چهارم بارهای فناوری اطلاعات آنها در سال 2023 به صورت فیزیکی در مراکز داده مدولار یا کانتینری قرار خواهد گرفت.

جو کرامر، مدیر مرکز داده ماژولار در اشنایدر الکتریک گفت: «مراکز داده ماژولار از یک رویکرد خاص که فقط در موقعیت‌های محدود قابل اجرا بود به یک رویکرد رایج‌تر و استانداردتر برای سازندگان مراکز داده تبدیل شده‌اند تا از مزایای آن استفاده کنند. دانش مرکز داده. “در بازار مراکز داده هایپر مقیاس و کولو، نیاز به مقیاس سازی ظرفیت با نرخ بی سابقه ای وجود دارد، که باعث می شود این ارائه دهندگان گرایش به سرمایه گذاری در راه حل های برق و خنک کننده مدولار داشته باشند.”

این نظرسنجی همچنین نشان داد که مراکز داده ماژولار قادر به توسعه و ارتقا هستند، به طوری که 43٪ از پاسخ دهندگان گفتند که مراکز داده ماژولار برای گسترش یک مرکز داده موجود مناسب هستند، در حالی که 39٪ گفتند که برای ارتقا یا بهسازی مناسب هستند.

فارست سکوسکی، مدیر خط تولید راه‌حل‌های مدولار ایتون، گفت: «در نظر گرفتن برنامه‌های توسعه احتمالی تا حد امکان در آینده مهم است. ما تشخیص می‌دهیم که نیازهای مرکز داده آنقدر سریع تغییر می‌کنند که ممکن است نتوان نیازهای آینده را به‌ویژه در برنامه‌های سازمانی به‌طور دقیق پیش‌بینی کرد. یک طراحی مدولار ممکن است زمانی که برنامه‌های آتی کاملاً واضح نباشد، مناسب‌تر باشد.»

و با توجه به مشکلات زنجیره تامین که صنعت را آزار می دهد، مراکز داده مدولار امکان توسعه و ارتقاء را فراهم می کند سریعتر اتفاق بیفتد. راه حل های همه کاره، به عنوان مثال، یک مرکز داده ماژولار آماده یا آماده برای استقرار به موقع. Omdia همچنین در نظرسنجی خود خاطرنشان کرد که فروشندگان مرکز داده مدولار استراتژی های مختلفی را برای رسیدگی به مسائل زنجیره تامین اتخاذ می کنند، از جمله نگهداری موجودی تجهیزات بیشتر در انبارها نسبت به نیاز و همکاری با تامین کنندگان مجاور.

گالبوف گفت: “بسیاری از فروشندگان مرکز داده ماژولار دارای انبار کافی برای ساخت یک مرکز داده مدولار خارج از قفسه هستند که می تواند زمان تحویل شما را به طرز چشمگیری بهبود بخشد.”

علاوه بر این، شرکت ها می توانند منتظر نوآوری های بیشتری در آینده باشند. گالبوف گفت: “من شاهد نوآوری از نظر شکل ها و اندازه های جدید و استفاده از مواد جدید برای ساخت پوسته خارجی هستم.” فناوری‌های جدیدی برای تغذیه و اتصال مراکز داده مدولار با یک ریزشبکه وجود دارد – مانند یک مزرعه خورشیدی، سلول‌های سوختی یا حتی یک راکتور هسته‌ای کوچک در کنار مرکز داده – که آنها را حتی پایدارتر می‌کند.

کرامر می‌گوید در حوزه محاسبات لبه‌ای، این منطقه‌ای خواهد بود که «منبع گسترش بسیاری از مراکز داده مدولار مستقر در گروه‌ها خواهد بود. این گروه از مراکز داده از محاسبه تاخیر کم مورد نیاز برای برنامه‌های کاربردی نسل بعدی مانند شهرهای هوشمند و خودروهای خودران پشتیبانی می‌کنند، اما همچنان به صورت ابری برای تعامل با مراکز داده بزرگ‌تر و قدرتمندتر که می‌توانند محاسبات و ذخیره‌سازی داده‌های سنگین‌تری انجام دهند، متصل خواهند بود.

مزایای جدیدتر/در حال ظهور/غافلگیرکننده مراکز داده مدولار

در مقایسه با مراکز داده سنتی، مراکز داده مدولار مزایایی از قبیل:

پایداری زیست محیطی

گالبوف گفت: مراکز داده مدولار نیازی به ساخت یک ساختمان کامل ندارند، بنابراین “هرچه از اجزای کمتری استفاده کنید، انتشار گازهای گلخانه ای کمتری خواهید داشت.”

این سیستم‌های مدولار همچنین سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا گزینه‌های انرژی کارآمدتری را بررسی کنند. اد اسپیرز، مدیر بازاریابی فنی در بخش انرژی حیاتی و زیرساخت دیجیتال Eaton گفت: «با ساخت یک مرکز داده در یک خانه الکترونیکی پیش ساخته، می‌توانید به طور مناسب فضا را با خنک‌سازی بدون تهویه فضای بزرگ‌تر آماده کنید. همچنین می‌توانید از مدیریت هوای راهروی گرم/سرد برای افزایش کارایی سیستم‌های HVAC استفاده کنید، بنابراین هزینه‌های عملیاتی را کاهش دهید.

علاوه بر این، مراکز داده مدولار می‌توانند به انتقال به سایر جایگزین‌های سوخت فسیلی مانند باتری‌های لیتیومی کمک کنند. اسپیرز گفت: «مقامات محلی دارای صلاحیت ممکن است الزامات منحصر به فردی در مورد نحوه نصب، محافظت یا نظارت باتری‌های لیتیومی داشته باشند. مراکز داده مدولار به فرد این امکان را می‌دهند که به جای نیاز به بازسازی یا پیکربندی یک مرکز بزرگتر برای مطابقت با این الزامات، آنها را در یک محفظه ساخته شده بسته بندی کنند.

خدمات و پشتیبانی

داشتن یک فروشنده واحد جهت هماهنگی یک مزیت بزرگ برای اپراتورهای مرکز داده است. «به صورت محلی مستقر شوید، اما جهانی فکر کنید. بیل کلیمن، EVP راه حل های دیجیتال در سوییچ گفت: داشتن یک شریک خوب که بتواند از نیازهای شما در حین رشد پشتیبانی کند، بسیار مهم است. “کار با پیمانکاران و شرکای عمومی خوب تضمین می کند که می توانید چرخه عمر پروژه خود را حفظ کنید.”

از Cases برای مراکز داده مدولار استفاده کنید

چه زمانی شرکت ها باید یک مرکز داده مدولار را نسبت به ساخت سنتی انتخاب کنند؟ موارد استفاده، به گفته گالبوف، متنوع است. او گفت: «مراکز داده‌های مدولار می‌توانند برای هر موردی مناسب باشند، اما همه اینها به «نیاز به ساخت سریع یک مرکز داده به روشی استاندارد می‌شود».

برخی از مواردی که یک مرکز داده مدولار ممکن است انتخاب بهتری باشد شامل گسترش به یک مکان جدید یا دورافتاده، یا در مناطق شهری که فاقد فضا هستند، می باشد. گالبوف گفت: “کاری که مراکز داده مدولار انجام می دهند این است که شما را قادر می سازند تا مرکز داده ای بسازید که به اندازه کافی به کلان شهر نزدیک باشد اما الزامی برای داشتن یک زمین بزرگ نداشته باشد.”

مورد استفاده دیگر، ادغام محاسبات لبه برای بهبود کارایی عملیاتی است. کرامر گفت: «محاسبات لبه آماده تبدیل شدن به بخش انفجاری بازار مرکز داده ماژولار است. ما شاهد موارد زیادی در محیط‌های تولیدی هستیم که از فناوری‌های جدید استفاده می‌کنند تا کارایی و اتوماسیون در فرآیندشان را افزایش دهند. این فناوری اغلب تجهیزات یا فرآیندهایی را کنترل می کند که نیاز پاسخگویی به تأخیر پایینی دارند. به جای تخصیص مجدد فضای حیاتی برای یک مرکز داده جدید، یک شرکت تولیدی می تواند یک مرکز داده مدولار را در محیط بیرونی ساختمان خود بدون ایجاد اختلال در عملیات مستقر کند.

یکی دیگر از موارد استفاده زمانی است که یک سازمان می خواهد مرکز داده خود را نزدیک به انرژی ارزان قرار دهد. گالبوف خاطرنشان می کند که برای برخی از فروشندگان، «برخی از مشتریان آنها حجم کاری حساس به تأخیر یا حجم کاری ندارند که باید 24 ساعته محاسبه شود، بنابراین آنها نیازهای محاسباتی خود را در عصر که معمولاً انرژی بسیار ارزان تر است، زمان بندی می کنند و آنها را به کار می گیرند. مرکز داده ماژولار نزدیک به شرکت انرژی، به آنها اجازه می دهد تا درآمد خود را به حداکثر برسانند.

برای هر موردی، مهم است که حجم کاری و اهداف کلی خود را به عنوان یک شرکت در ذهن خود نگه دارید. به عنوان مثال، اگر حجم کاری شما محاسباتی فشرده است یا اگر مکان شما مستعد قطع برق است، ممکن است انرژی کافی (از جمله توان پشتیبان) را در نظر بگیرید، در حالی که اگر می‌خواهید انرژی کمتری مصرف کنید و پایدارتر باشید، ممکن است خنک‌کننده مایع گزینه‌ای باشد.

گالبوف گفت: «تجزیه و تحلیل حجم کاری امروز و در حالت ایده‌آل حداقل برای کوتاه مدت در آینده مهم است تا بتوانید هر یک از بلوک‌های ساختمانی را متناسب با نیاز خود پیکربندی یا اندازه‌بندی کنید.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور