مراکز داده در سال 2023: سال نو، پیش بینی های جدید | دانش مرکز داده

من تازه از PTC در هاوایی برگشتم. و راستش را بخواهید، دلم برایش تنگ شده است. این عمدتاً به این دلیل است که من در ژانویه از هاوایی به شیکاگو باز می گردم. من همیشه می توانم منتظر سال آینده باشم! با توجه به این نکته، اگر PTC را از دست داده اید یا می خواهید به روز بمانید، آخرین جمع بندی من از کنفرانسی را که چند روز پیش منتشر شد در اینجا در اینجا ببینید. دانش مرکز داده. در طول پیش‌بینی‌هایم، برخی یافته‌ها را در اینجا می‌پاشم.

دیو استرلیسبیل کلیمن، ویراستار مشارکت کننده در مرکز داده، و رئیس برنامه مرکز داده جهان

بیل کلیمن، ویراستار مشارکت کننده در مرکز داده، و رئیس برنامه مرکز داده جهان

سال جذابی برای جامعه زیرساخت های دیجیتال بوده است. تقاضا از عرضه پیشی گرفته است و مراکز داده نمی توانند به اندازه کافی سریع بسازند. بگذارید برای شما مثالی بزنم. در گزارش اخیر DataCenterHawk، شاهد بودیم که جای خالی بازار اولیه آمریکای شمالی در حال حاضر به طور میانگین 4.4 درصد است، پایین ترین نقطه آن تا کنون. در ویرجینیای شمالی، این نرخ خالی نزدیکتر به 1٪ است. این اولین بار است که میانگین به زیر 5 درصد می رسد. در حالی که تعداد کمی از بازارها با ظرفیت مناسب برای پاسخگویی به تقاضا در دسترس هستند، اکثر آنها با محدودیت عرضه مواجه هستند و اپراتورهای مرکز داده به دنبال راه هایی برای تکثیر هستند. ما به آنچه رهبران زیرساخت های دیجیتال برای ادامه دادن انجام می دهند، خواهیم پرداخت.

5 پیش بینی برتر بیل برای سال 2023

یک نکته سریع دیگر قبل از اینکه وارد شوید: ما به گزارش کاملاً جدید مرکز داده وضعیت AFCOM ارجاع خواهیم داد. نه هنوز بیرون نیامده اما من یافته‌ها را دارم و مشتاقم که به خوانندگان خود نگاهی گذرا به داده‌های گزارش در پیش‌بینی‌های زیر بیاندازم. اگر می‌خواهید درباره نتایج ما بیشتر بشنوید، Data Center World 2023 در آستین را بررسی کنید که (به سرعت) در ماه مه برگزار می‌شود.

1. فضای کافی نیست؟ زمان بهبود تراکم است.

گزارش مرکز داده وضعیت AFCOM ما شاهد بالاترین میانگین جهش تراکم رک نسبت به سال‌های گذشته بود. افزایش حدود 20 درصد بود. علاوه بر این، اکثر پاسخ دهندگان (60٪) انتظار داشتند که تراکم رک طی 12 تا 36 ماه آینده افزایش یابد. اکنون، نحوه افزایش تراکم رک نسبی است. برخی در حال بهبود جریان هوا هستند، برخی در حال سرمایه‌گذاری در سیستم‌های زیرساختی همگرا هستند، و برخی دیگر با تغییراتی در طراحی کار می‌کنند تا سطوح تراکم رک بالاتری را فراهم کنند. من کاملاً مطمئن هستم که ما در نهایت به تقاضا خواهیم رسید. اما در حال حاضر، من پیش‌بینی می‌کنم که رهبران مراکز داده که می‌خواهند مزیت رقابتی کسب کنند، کسانی هستند که می‌توانند بالاترین و کارآمدترین معادله چگالی را پیدا کنند.

2. امنیت. امنیت فیزیکی موضوعی است که بیشتر در مورد آن صحبت می شود.

می خواستم این را به عنوان اولین پیش بینی قرار دهم، اما نمی خواستم همه را بترسانم که بیشتر نخوانند. امنیت فیزیکی در برابر تهدیدات مخرب موضوعی ناراحت کننده است. من آن را دریافت می کنم. اما باید یک دقیقه در این مورد صحبت کنیم. اخیراً شاهد تهدیدات و حملات مستقیم علیه زیرساخت‌های فیزیکی بوده‌ایم که منجر به آسیب‌های شدید و قطعی طولانی مدت برق شده است. مراکز داده زیرساخت های حیاتی هستند. و مراکز داده یک هدف هستند. برای اولین بار، ما رتبه امنیت فیزیکی را به عنوان اولویت شماره یک برای برنامه ریزی پیاده سازی مدیریت DCIM و مرکز داده مشاهده کردیم. علاوه بر این، 80٪ از پاسخ دهندگان امنیت را در DCIM ادغام می کنند یا خواهند داشت.

به طور مشابه، تهدیدات انسانی (خارج و داخل) در لیست 5 تهدید اصلی امنیت و زیرساخت قرار گرفت. این اولین بار است که هر دو بردار تهدید وارد پنج نفر برتر می شوند. لازم نیست مکالمات امنیتی در سایه اتفاق بیفتد. من پیش بینی می کنم که برای اطمینان از عملیات ایمن سیستم های حیاتی خود، گفتگوهای امنیتی بازتر و سازنده تری خواهیم داشت.

3. خلاقیت در زمان عرضه به بازار.

رهبران مرکز داده در مورد طراحی و استقرار مرکز داده خارج از چارچوب فکر می کنند. همه چیز از مجوز پاکت گرفته تا مطالعات زیست محیطی پیش از خرید روی میز است. هر چیزی که به رهبران مرکز داده کمک کند سریعتر وارد بازار شوند. ما شاهد نوآوری در ساخت و ساز، روابط دولتی و تامین مواد حیاتی هستیم. ما هنوز شاهد چند چالش جدی زنجیره تامین در آخرین نقطه هستیم.

در حالی که برخی از تحلیلگران پیش بینی می کنند که زنجیره تامین ما در حال بهبود است، هنوز هم بسیار شکننده است و اگر شوک دیگری به سیستم وارد شود ممکن است ضربه بخورد. طبق گزارش AFCOM ما، 94 درصد با زنجیره تامین خود چالش هایی را تجربه کرده اند. اگرچه ممکن است تعجب آور نباشد، اما شاهد افزایش قابل توجهی در قطعی های سیستم بودیم که به دلیل قطعی ها تجربه می شد. وقتی این گزارش منتشر شد، عمیق‌تر به این خواهیم پرداخت که کدام سیستم‌ها بیشترین تأثیر را دارند. در حال حاضر، من پیش‌بینی می‌کنم که رهبران مراکز داده همچنان تمایل دارند تا در سریع‌ترین زمان ممکن خلاقانه وارد بازارهای کلیدی شوند.

4. توازن مجدد ابر بزرگ ادامه دارد.

وقتی با این ابر بازگشت به وطن تماس گرفتم، کمی پس‌بک دریافت کردم. خوب، شاید این یک اصطلاح سخت بود. بیایید آن را Cloud Rebalancing بنامیم. طبق گزارش AFCOM ما، اکثریت واضحی از پاسخ دهندگان (83٪) شاهد بازگشت بارهای کاری از رایانش ابری به مراکز داده داخلی یا مکان‌یابی هستند. در صحبت با برخی از تحلیلگران OMDIA، گزارش های آنها نیز شاهد تغییر اکثریت است، هرچند نه با درصد نسبتاً بالایی.

کسب‌وکارها در هر اندازه‌ای وقت صرف می‌کنند تا ارزش و هزینه‌های ابر را تعیین کنند. در گزارش خود، ما پرسیدیم که کدام سیستم‌ها در حال تعادل مجدد در مرکز داده هستند، و از دیدن آنچه در لیست وجود دارد شگفت‌زده خواهید شد. ما سیستم های ERP، برنامه های کاربردی سفارشی و پایگاه های داده دارای مجوز تجاری داریم. قبل از اینکه پیش بینی خود را بیان کنم، می خواهم واضح بگویم: خدمات ابری به جایی نمی رسند. با این حال، رهبران توجه بیشتری به نحوه مصرف بودجه خواهند داشت. فقط به این دلیل که چیزی در ابر شروع شده است به این معنی نیست که باید برای همیشه در آنجا زندگی کند.

5. سرمایه گذاران در صندلی راننده هستند.

این احساس می کرد که در PTC جلو و مرکز بود. من صادقانه می گویم که حدود نیمی از جلسات من در PTC با یک سرمایه گذار یا شرکت سهامی خاص بود. خبر خوب؟ گفتگو با این افراد نشان دهنده اشتیاق آشکار به رشد، گسترش و سلامت صنعت متصل ما بود. از شنیدن ایده‌های شرکت‌های سهام خصوصی که اکنون مالک برخی از گسترده‌ترین امکانات زیرساخت دیجیتال صنعت ما هستند، الهام گرفتم. علاوه بر سرمایه گذاری چند دلاری، رهبران سهام خصوصی درک می کنند که جهت گیری روشن از دیدگاه بازار به معنای عقب افتادن یا به دست آوردن مزیت رقابتی واضح است. پنج خرید مهم آخر در مجموع بیش از 50 میلیارد دلار بود. در حالی که سه نفر برتر KKR و Global Infrastructure Partners هستند که CyrusOne را به قیمت 15 میلیارد دلار خریداری کردند، DigitalBridge و سرمایه گذار زیرساخت IFM Switch را به قیمت 11 میلیارد دلار خریداری کردند و شرکت را خصوصی کردند. شرکت American Tower شرکت توسعه دهنده مرکز داده CoreSite را به قیمت 10.1 میلیارد دلار خریداری کرد. با توجه به نقش فعال‌تر سرمایه‌گذاران در صنعت مرکز داده، من پیش‌بینی می‌کنم که به زودی بازارهای جدیدی به‌صورت آنلاین گسترش پیدا کنند.

امتیاز: با حفاظت از منابع کمیاب، همه چشم ها به آب است.

احمقانه است که چیزی در مورد پایداری در پیش بینی های خود قرار ندهم. با این حال، محدود کردن گفتگو بسیار مهم است. در PTC و سایر کنفرانس‌های اخیر، گفتگو پیرامون حفاظت از آب موضوع کلیدی بود. در گزارش AFCOM ما، اکثریت واضحی از سازمان‌های پاسخ‌دهنده (81%) اجرای راه‌حل‌های صرفه‌جویی در مصرف آب را در مراکز داده‌شان در نظر می‌گیرند یا گزارش می‌دهند که مشتری‌شان برخی از این راه‌حل‌ها را اجرا می‌کند. من پیش‌بینی می‌کنم که راه‌حل‌های آبی بیشتری را ببینیم که بر نحوه دفع گرما از سیستم‌های مکانیکی حیاتی تأثیر می‌گذارند. تماشای راه‌حل‌های جدید و خلاقانه در مورد پساب و آب خاکستری، کار با راه‌حل‌های جدید تصفیه و مشارکت شرکای جدید در حفظ آب، سرگرم‌کننده خواهد بود.

کاش میتونستم ادامه بدم بحث های زیادی وجود دارد، از جمله منابع انرژی جدید، 5G به عنوان بخشی از استراتژی لبه توزیع شده، و چالش ها و پیش بینی های استخدام. در حال حاضر، ما می دانیم که هیچ کاهشی در صنعت ما وجود ندارد. فعالیت M&A ادامه خواهد یافت، امکانات ما همچنان به اهمیت خود ادامه خواهد داد و رشد صنعت زیرساخت دیجیتال افزایش خواهد یافت.

یکی از مواردی که باید به آن توجه داشت این است که چگونه مردم و رسانه های جریان اصلی صنعت ما را بیشتر یاد می گیرند و درک می کنند. این به همه ما بستگی دارد که به مردم کمک کنیم تا ببینند ما به عنوان یک جامعه چقدر مهم هستیم. همچنین مهم است که به دیگران آموزش دهیم که به پایداری، برابری و جهانی بهتر اهمیت می دهیم.

اینهمه پیش بینی خیلی باید منتظر بود. اگر چیزی را از دست دادم به من اطلاع دهید.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور