مراکز داده اهرم خنک کننده برای گرم کردن خانه ها | دانش مرکز داده

اپراتورهای مراکز داده، هم colos و هم hyperscaler، علاقه مجددی به قرار دادن گرمای اضافی تولید شده از مراکز داده خنک‌کننده برای تامین منابع مقرون به صرفه برای خانه‌های مجاور دارند: گرما.

برای صنعتی که به سرمایش وسواس دارد، عجیب به نظر می رسد که گرما نماد حسن نیت بین مراکز داده و جوامعی باشد که در آن فعالیت می کنند. در حال حاضر، عمدتاً کشورهای شمال اروپا از این فرصت گرمایش مرکز داده به نفع خود استفاده می کنند. با چالش هایی در قیمت انرژی، به دلیل تورم جهانی، و کمبود تجهیزات گرمایشی، تا حدی به دلیل جنگ روسیه و اوکراین، مراکز داده مانند Equinix، QTS، و Digital Realty برای تامین گرمایش در برخی از سردترین شهرهای جهان گام برداشته اند. سیاره.

مراکز داده تامین کننده منابع انرژی برای شبکه

مراکز داده این کار را در مقیاس کوچک انجام داده اند بیش از یک دهه اما تلاش‌های پایداری و همچنین افزایش هزینه‌های انرژی در اروپا به دلیل درگیری روسیه و اوکراین، فوریت جدیدی را برای تامین انرژی سبز ایجاد می‌کند.

Equinixارائه تسهیلات مرکز داده با بازگشت انرژی آینده Equinix در پاریس.

ارائه تسهیلات مرکز داده با بازگشت انرژی آینده Equinix در پاریس.

سامی هولوپاینن، مدیرعامل فنلاند در Equinix گفت که در فنلاند، Equinix بیش از 10 سال است که خانه‌های هلسینکی را گرم می‌کند. و این شرکت برنامه هایی برای افزایش دما در مراکز داده خود دارد کاهش هزینه های انرژی.

کریستر پالمن، رئیس مدیریت عملیات شبکه گفت که Elisa، یک اپراتور فنلاندی مرکز داده که از سال 2020 کربن خنثی است، با هلسینکی انرژی برای گرم کردن 1000 آپارتمان یک خوابه همکاری می کند، در حالی که هایپرکو در حال کار بر روی دو پروژه در هلسینکی است که پیش بینی می شود 5000 آپارتمان را گرم کند. آری کوروی، مدیر ارشد توسعه در Elisa گفت: -7500 آپارتمان در هر 10 مگاوات مرکز داده.

در هلند، مراکز داده QTS اخیراً اعلام کردند که این کار را انجام می دهد گرونینگن JD Luycks، مدیر عامل اروپا گفت: مرکز داده در حال حاضر 5000 خانه را گرم می کند.

چرا مراکز داده فقط در کشورهای شمال اروپا گرما ارائه می کنند؟

کشورهای اسکاندیناوی پیشتاز هستند زیرا بسیاری از شهرهای بزرگ خانه ها را از طریق سیستم گرمایش منطقه ای، خدمات شهری مانند برق یا آب گرم می کنند. کوروی گفت که گرمایش منطقه ای 90 درصد شهرهای فنلاند را پوشش می دهد. به گفته هنریک هانس، مدیر عامل صنعت مرکز داده دانمارکی، این سیستم گرمایش 65 درصد از خانوارهای دانمارکی را پوشش می دهد. مراکز داده اطراف با استفاده از مبدل‌های حرارتی، با استفاده از پمپ‌های حرارتی برای تشدید گرما، و لوله‌ها برای انتقال گرما (معمولاً به عنوان آب گرم) به سیستم گرمایش منطقه‌ای و سپس به خانه‌ها وارد سیستم می‌شوند.

توجه داشته باشید: اگر سیستم گرمایش شهری نتواند گرمای مراکز داده را بپذیرد، آن تاسیسات همچنان باید از سیستم های خنک کننده خود برای دفع گرمای اضافی استفاده کنند.

برای اتصال به سیستم گرمایش شهری، مراکز داده باید روی تغییراتی در تاسیسات سرمایه گذاری کنند. سیستم گرمایش منطقه ای یا شرکت انرژی ممکن است بودجه ای را برای بازسازی یک مرکز داده برای تامین گرما فراهم کند.

نمودار توسط مراکز داده QTSپروژه QTS WarmteStad، در گرونینگن، هلند، آب گرم شده را به سیستم گرمایش شهری شهر می فرستد و آب خنک شده را پس می گیرد.  سیستم گرمایش شهری آب گرم شده را به خانه ها می فرستد و آب خنک شده را پس می گیرد.

پروژه QTS WarmteStad، در گرونینگن، هلند، آب گرم شده را به سیستم گرمایش شهری شهر می فرستد و آب خنک شده را پس می گیرد. سیستم گرمایش شهری آب گرم شده را به خانه ها می فرستد و آب خنک شده را پس می گیرد.

به عنوان مثال، گرونینگن در حال سرمایه گذاری 60 میلیون یورویی در پروژه گرمایش QTS است. اما چندین اپراتور گفتند که مایل به سرمایه گذاری برای بهبود پایداری خود هستند. اپراتورها همچنین در مصرف برق صرفه جویی می کنند و برخی از کشورها مانند فنلاند نرخ برق پایین تری برای مراکز داده ای دارند که از گرما مجدد استفاده می کنند.

برخی از اپراتورها مایلند گرما را برای خانه های روی شبکه گرمایش منطقه ای در کشورهای شمال اروپا تامین کنند. اما برخی نمی توانند گیرنده ای پیدا کنند. Uko Urb، مدیر بازاریابی، گفت که مراکز داده Greenergy، در نزدیکی تالین، استونی، هنوز ارائه‌دهنده خدماتی پیدا نکرده است، زیرا مرکز داده آن، که کمتر از یک سال پیش افتتاح شد، به بار کافی IT نرسیده است. هولوپاینن گفت که Equinix در یافتن گیرنده آلمانی مشکل دارد.

گسترش فراتر از مرزهای شمال اروپا

به طور فزاینده ای، مناطقی که سیستم های گرمایش منطقه ای دارند، به دنبال گسترش آنها هستند، که می تواند گزینه های بیشتری را برای استفاده از گرمای اضافی به اپراتورهای مرکز داده بدهد. چه بیشتر، اتحادیه اروپا در حال اجرای اهداف پایداری است که بر مراکز داده فشار می آورد تا در مدل های عملیاتی پایدار شرکت کنند.

نمودار توسط مراکز داده QTSانتظار می‌رود تاسیسات ZUR3 دیجیتال املاک در زوریخ بخشی از یک پروژه جدید گرمایش منطقه‌ای در شهرداری‌های Opfikon و Rümlang باشد، جایی که گرمای اتلاف مرکز داده برای گرم کردن خانه‌ها در منطقه EnergieVerbund Airport City استفاده می‌شود.

انتظار می رود تاسیسات ZUR3 Digital Realty در زوریخ سوئیس بخشی از یک پروژه جدید گرمایش منطقه ای در شهرداری های Opfikon و Rümlang باشد، جایی که گرمای اتلاف مرکز داده برای گرم کردن خانه ها در منطقه EnergieVerbund Airport City استفاده خواهد شد.

Lex Coors، مدیر ارشد فناوری مرکز داده و افسر مهندسی Digital Realty، گفت، برای مثال، Digital Realty در حال طراحی بیشتر مراکز داده اروپایی خود با استفاده از آب سرد است تا راحت‌تر خود را برای استفاده مجدد از گرما استفاده کند.

استفاده از گرمای اضافی مرکز داده برای خانه‌های مناطق بدون سیستم گرمایش منطقه‌ای چالش‌برانگیزتر است، اما اگر مرکز داده نزدیک به خانه‌ها باشد، این امکان وجود دارد. در فرانکفورت، Telehause Deutschland گرمای اضافی خود را تا سال 2025 به 1330 آپارتمان در حال ساخت در سراسر خیابان ارائه خواهد کرد. Bela Waldhauser، مدیر عامل Telehause آلمان.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور