مدیریت عملی معاملات در معماری میکروسرویس

عکس پروفایل نویسنده

@لافرناندوآنجانا فرناندو

معمار و بشارت دهنده نرم افزار مدیر روابط توسعه دهنده @ WSO2 Inc.

رسیدگی به پیچیدگی های همراه با یک سیستم توزیع شده هنگام دور شدن از یکپارچه به معماری ریز سرویس (MSA) چالش برانگیز است. رسیدگی به معاملات در جلو و مرکز این مسئله است. یک معامله پایگاه داده معمولی که در یک برنامه وب با استفاده از معاملات محلی انجام می شود ، اکنون یک مشکل تراکنش توزیع شده پیچیده است. در این مقاله ، ما در مورد علت ایجاد آن ، راه حل های ممکن و بهترین روش ها در ایجاد سیستم های نرم افزاری معاملاتی ایمن با استفاده از MSA بحث خواهیم کرد.

اگر قبلاً با مفاهیم مرتبط با تراکنش های پایگاه داده و پیچیدگی های سازگاری داده ها در یک سیستم توزیع شده آشنایی دارید ، می توانید به بخش مدل سازی داده ها در معماری سرویس میکرو مراجعه کنید که در آن ما نحوه مدل سازی داده ها را با یک مورد استفاده در دنیای واقعی بررسی می کنیم.

معاملات پایگاه داده: یک مبانی اولیه

در برنامه های یکپارچه قدیمی قدیمی ما ، تراکنش های پایگاه داده را برای اجرای عملیات داده های همه یا هیچ ، با حفظ ثبات داده انجام دادیم. ما عمدتا از معاملات ACID استفاده می کنیم ، همان چیزی است که شما در سیستم های پایگاه داده رابطه ای پیدا می کنید. در اینجا یک تازه سازی سریع وجود دارد:

  • اتمی بودن: همه عملیات با موفقیت اجرا می شود یا همه چیز با هم شکست می خورد.
  • ثبات: داده ها در …
سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور