محتوای هوش مصنوعی در نتایج جستجو

گوگل بیانیه ای در رابطه با رویکرد خود به محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در نتایج جستجو منتشر کرده است.

این شرکت سیاست دیرینه ای برای پاداش دادن به محتوای باکیفیت دارد، صرف نظر از اینکه انسان یا ماشین آن را تولید می کند.

مهم‌تر از همه، هدف سیستم‌های رتبه‌بندی Google شناسایی محتوایی است که تخصص، تجربه، اعتبار و قابل اعتماد بودن را نشان می‌دهد (EEAT).

Google به سازندگانی که به دنبال موفقیت در نتایج جستجو هستند توصیه می‌کند که محتوای اصلی، با کیفیت بالا و برای مردم را تولید کنند که EEAT را نشان می‌دهد.

این شرکت صفحه راهنمای «ایجاد محتوای مفید، قابل اعتماد، اول از همه مردم» خود را با راهنمایی در مورد ارزیابی محتوا از نظر «چه کسی، چگونه و چرا» به روز کرده است.

در اینجا نحوه تطبیق محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی با رویکرد گوگل برای رتبه بندی محتوای با کیفیت بالا در نتایج جستجو آمده است.

روش کیفیت بیش از تولید

تمرکز بر کیفیت محتوا به جای روش تولید، سنگ بنای رویکرد گوگل برای رتبه بندی نتایج جستجو برای چندین سال بوده است.

یک دهه پیش، نگرانی هایی در مورد افزایش محتوای تولید انبوه انسان وجود داشت.

گوگل به جای ممنوعیت تمام محتوای تولید شده توسط انسان، سیستم های خود را برای پاداش دادن به محتوای با کیفیت بهبود بخشید.

تمرکز گوگل بر پاداش دادن به محتوای با کیفیت، صرف نظر از روش تولید، تا به امروز از طریق سیستم های رتبه بندی و سیستم محتوای مفیدی که سال گذشته معرفی شد، ادامه دارد.

اتوماسیون و محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی

استفاده از اتوماسیون، از جمله هوش مصنوعی، برای تولید محتوا با هدف اصلی دستکاری رتبه در نتایج جستجو خط مشی های هرزنامه گوگل را نقض می کند.

تلاش‌های Google برای مبارزه با هرزنامه‌ها، از جمله سیستم SpamBrain آن، برای مبارزه با چنین اقداماتی ادامه خواهد داشت.

با این حال، گوگل متوجه شده است که تمام استفاده از اتوماسیون و محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی هرزنامه نیست.

برای مثال، ناشران محتوای مفید مانند امتیازات ورزشی، پیش‌بینی آب‌وهوا و رونوشت‌ها را خودکار می‌کنند.

گوگل می گوید به رویکرد مسئولانه در قبال محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی ادامه می دهد و در عین حال سطح بالایی را برای کیفیت اطلاعات و مفید بودن در نتایج جستجو حفظ می کند.

توصیه های گوگل برای ناشران

برای سازندگانی که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را در نظر می گیرند، این چیزی است که گوگل توصیه می کند.

مفهوم Google از EEAT در صفحه راهنمای «ایجاد محتوای مفید، قابل اعتماد، اول از همه مردم» تشریح شده است، که با راهنمایی های اضافی به روز شده است.

صفحه راهنما به‌روز شده از ناشران می‌خواهد در مورد «چه کسی، چگونه و چرا» درباره نحوه تولید محتوا فکر کنند.

«چه کسی» به شخصی اشاره دارد که محتوا را ایجاد کرده است، و مهم است که این موضوع را با ارائه یک خط فرعی یا اطلاعات پس‌زمینه درباره نویسنده روشن کنید.

“چگونه” به روش استفاده شده برای ایجاد محتوا مربوط می شود و برای خوانندگان مفید است که بدانند آیا اتوماسیون یا هوش مصنوعی در آن دخیل است یا خیر. اگر هوش مصنوعی در فرآیند تولید محتوا نقش داشته است، گوگل از شما می خواهد که شفاف باشید و توضیح دهید که چرا از آن استفاده شده است.

“چرا” به هدف ایجاد محتوا اشاره دارد که باید به جای دستکاری در رتبه بندی جستجو، کمک به مردم باشد.

ارزیابی محتوای خود به این روش، صرف نظر از اینکه آیا توسط هوش مصنوعی تولید شده است یا نه، به شما کمک می‌کند تا با آنچه سیستم‌های Google پاداش می‌دهند، مطابقت داشته باشید.


تصویر ویژه: آلخاندرو کورال منا/شاتراستاک

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور