محتوای سنگ بنا چیست؟ • Yoast

این پست همه چیزهایی را که باید در مورد محتوای سنگ بنا – یا محتوای همیشه سبز، همانطور که نیز شناخته می شود، بدانید، توضیح می دهد. شما یاد خواهید گرفت که چیست، چرا برای SEO مهم است، چگونه این نوع محتوا را بنویسید و چگونه باید از پست های خود به مقالات سنگ بنای خود پیوند دهید.

محتوای سنگ بنا چیست؟

محتوای سنگ بنا هسته اصلی وب سایت شما است. این شامل بهترین و مهمترین مقالات در سایت شما می باشد. صفحات یا پست هایی که می خواهید بالاترین رتبه را در موتورهای جستجو داشته باشید. مقالات سنگ بنا معمولاً مقاله‌های نسبتاً طولانی و آموزنده‌ای هستند که بینش‌های پست‌های وبلاگ مختلف را ترکیب می‌کنند و هر چیزی را که در مورد یک موضوع خاص مهم است پوشش می‌دهند.

تمرکز آنها به جای فروش محصولات، ارائه بهترین و کامل ترین اطلاعات در مورد یک موضوع خاص است. با این حال، آنها باید تجارت شما را منعکس کنند یا ماموریت شما را به طور کامل بیان کنند.

محتوای سنگ بنا می تواند یک پست وبلاگ یا یک صفحه باشد. اما هر کدام که هستند، باید مطمئن شوید که بسیار خوب نوشته شده‌اند، مرتباً آنها را به‌روزرسانی کنید، و هدفتان این باشد که آنها را برای رقابتی‌ترین کلمات کلیدی خود رتبه‌بندی کنید.

چرا مقالات سنگ بنا برای سئو بسیار مهم هستند؟

محتوای سنگ بنا نقش مهمی در هر استراتژی سئو دارد. رتبه بندی برای عبارات جستجویی که بسیار محبوب هستند ممکن است سخت باشد، اما یک رویکرد سنگ بنا می تواند به شما در مقابله با آن عبارات جستجوی رقابتی کمک کند. اگر صفحات زیادی در مورد موضوعات مشابه می نویسید، باید به گوگل بگویید کدام یک از آنها مهم ترین است. اگر این کار را نکنید، شانس خود را برای رتبه بندی خوب در نتایج جستجو از بین خواهید برد. ارائه ساختار پیوند داخلی صحیح بین پست های شما به گوگل می گوید که کدام مقاله مهم ترین است.

مقالات Cornerstone باید جایگاه برجسته ای در وب سایت شما داشته باشند. در حالت ایده آل، شخصی باید بتواند مستقیماً از صفحه اصلی شما به مقالات سنگ بنای شما کلیک کند. همچنین، همه پست های دیگر شما در مورد موضوعات مشابه باید به مقاله سنگ بنای مربوطه خود پیوند داده شوند، بنابراین اهمیت آن از ساختار سایت شما مشخص است. همانطور که سایت شما توسعه می یابد، تعداد زیادی پست وبلاگ جدید را می نویسید که به آن موضوع از زوایای دیگر نزدیک می شود، که هر کدام به مقاله سنگ بنای شما پیوند می دهند. این ساختار پیوند داخلی شانس رتبه بندی صفحات محتوای سنگ بنای شما را در جستجوهای گوگل افزایش می دهد.

استعاره زیر ممکن است به شما در درک این اصل کمک کند: تصور کنید که به نقشه ایالت یا کشور نگاه می کنید. شهرهای کوچک و شهرهای بزرگ همه به نوعی به هم مرتبط خواهند شد. اما شهرهای بزرگ جاده های بیشتری نسبت به شهرهای کوچک خواهند داشت. آن شهرها سنگ بنای شما هستند که بیشترین پیوندها را دریافت می کنند. شهرهای کوچک پست های شما در مورد موضوعات خاص تر هستند. تعدادی جاده (پیوندها) به آنها منتهی می شود، اما نه به اندازه شهرهای بزرگ.

مثال ملموس‌تر: در Yoast، ما پست‌های مختلف زیادی درباره کپی‌رایتینگ سئو می‌نویسیم که هر کدام جنبه‌های متفاوتی از کپی‌رایتینگ سئو را بررسی می‌کنند. مقاله سنگ بنای این موضوع، راهنمای نهایی برای سئو کپی‌رایتینگ است، و هر زمان که پست جدیدی در مورد کپی‌رایتینگ سئو می‌نویسیم، پیوندی به آن مقاله سنگ بنا اضافه می‌کنیم. با انجام این کار، من برای گوگل روشن خواهم کرد که راهنمای نهایی مهم ترین مقاله در مورد SEO Copywriting در سایت ما است و در نتیجه شانس آن را برای رتبه بندی افزایش می دهد.

کدام مقالات سنگ بنای من هستند؟

سنگ بنای خود را با دقت انتخاب کنید. به چهار یا پنج صفحه ای فکر کنید که دوست دارید کسی در اولین بازدید از وب سایت شما بخواند. این مقالات باید سنگ بنای سایت شما باشند. کدام مقاله برای شما مهمتر است؟ کامل ترین و معتبرترین کدامند؟ آیا اینها کلمات کلیدی را هدف قرار می دهند که بیشتر می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید؟

ممکن است وسوسه انگیز باشد که صفحه اصلی خود را به عنوان یک مقاله اساسی در نظر بگیرید، اما این واقعاً کاری نیست که صفحه اصلی شما انجام می دهد. اگرچه پیوندهای زیادی دارد که به آن بازمی گردند، اما از نظر محتوا واقعاً کاری را که یک سنگ بنا باید انجام دهد انجام نمی دهد. یک مقاله سنگ بنا باید یک موضوع خاص را هدف قرار دهد و محتوای عمیق زیادی در مورد آن موضوع صحبت کند. صفحه اصلی شما بسیار کلی تر از این خواهد بود، بنابراین به شما فرصت یکسانی برای رتبه بندی کلمات کلیدی مورد نظرتان نمی دهد. همانطور که گفته شد، البته، مهم است که برای بهینه سازی صفحه اصلی خود وقت بگذارید.

اگر وب سایت شما بزرگ باشد، سنگ بنای بیشتری نسبت به زمانی که وب سایت شما کوچک باشد خواهید داشت. احتمالاً در مورد بیش از یک موضوع می نویسید، بنابراین حتماً یک مقاله سنگ بنا را از هر دسته انتخاب کنید.

مفهوم محتوای سنگ بنا به قدری مهم است که افزونه های Yoast SEO برای وردپرس و Yoast SEO برای برنامه Shopify گزینه ای را برای نشان دادن اینکه آیا یک صفحه محتوای سنگ بنای است یا خیر را شامل می شود. اگر صفحات را به‌عنوان محتوای سنگ بنا علامت‌گذاری می‌کنید، Yoast SEO به شما کمک می‌کند تا محتوای اصلی بنویسید و یک ساختار پیوند داخلی محکم بسازید.

در ویرایشگر کلاسیک، متا باکس Yoast دارای یک تغییر محتوای Cornerstone است. ویرایشگر بلوک یکی در نوار کناری دارد

علامت گذاری مقالات سنگ بنای خود به این معنی است که می توانید لیستی از آنها را در نمای کلی پست خود ایجاد کنید، بنابراین می توانید به راحتی روی بهبود آنها کار کنید. و مهمتر از همه، ابزار پیشنهاد لینک در Yoast SEO Premium به مقالاتی که به عنوان محتوای سنگ بنا علامت گذاری می کنید اولویت می دهد، بنابراین اگر در مورد موضوعی مرتبط می نویسید هرگز فراموش نخواهید کرد که به بهترین مقاله خود در مورد موضوع خاصی پیوند دهید.

بهینه سازی سنگ بنای خود با Yoast SEO

Yoast SEO تجزیه و تحلیل محتوای سنگ بنای خاصی را ارائه می دهد که به شما کمک می کند محتوای سنگ بنای خود را بهینه کنید. Yoast SEO برای وردپرس همچنین شامل یک شمارنده پیوند متنی و – در Premium – حتی پیشنهادهای پیوند داخلی است که در آن مقالات سنگ بنا نسبت به پست های دیگر اولویت دارند.

بیشتر بخوانید: محتوای سنگ بنا را تنظیم کنید و در 6 مرحله رتبه بندی کنید »

تجزیه و تحلیل سنگ بنا

اگر واقعاً می خواهید مقالات سنگ بنای خود را عالی بسازید، به تجزیه و تحلیل محتوای خاصی برای سنگ بنا نیاز دارید. محتوایی که به عنوان سنگ بنای علامت گذاری شده است، در مورد سئو و خوانایی در تحلیل محتوا با دقت بیشتری نسبت به معمول مورد قضاوت قرار می گیرد، زیرا می خواهید این مقاله طولانی تر باشد، محتوای عالی داشته باشد، توجه خواننده را حفظ کند و رتبه بالایی داشته باشد. بخوانید که چگونه این تجزیه و تحلیل به شما کمک می کند تا سنگ بنای خود را در Yoast SEO برای WordPress و Yoast SEO برای Shopify بهینه کنید.

با Yoast SEO برای وردپرس می توانید مقالات سنگ بنای خود را در نمای کلی پست فیلتر کنید تا ببینید یک پست چند لینک داخلی دارد که به آن اشاره می کند و به چند پست پیوند می دهد. این شمارشگر پیوند متنی بسیار مفید است زیرا در یک نگاه می توانید ببینید که آیا محتوای سنگ بنای شما دارای پیوندهای کافی از سایر پست های مرتبط است یا خیر:

مقالات سنگ بنا

پیشنهادات پیوند داخلی

Yoast SEO Premium دارای ویژگی پیوند داخلی است. ما آنچه می‌نویسید را تجزیه و تحلیل می‌کنیم و از برجسته‌ترین کلمات در متن شما استفاده می‌کنیم تا مشخص کنیم که کدام مقاله مرتبط است – و بنابراین باید به کدام یک پیوند دهید. در محاسبات پیشنهادات پیوند داخلی ما با مقالات Cornerstone متفاوت رفتار می‌شود، زیرا اهمیت بیشتری دارند و ارزش بالاتری دارند. برای برجسته‌تر کردن این مقالات، مقالات سنگ بنا را در بالای لیست پیشنهادات پیوند داخلی قرار می‌دهیم. این باعث می شود که پیوند دادن به مقالات انتقادی شما بسیار آسان تر شود.

پیشنهادات پیوند داخلی در نوار کناری Yoast SEO

5 قدم برای یک رویکرد سنگ بنای قاتل

در حالت ایده آل، شما باید تحقیقات گسترده ای در مورد کلمات کلیدی انجام دهید، که به شما کمک می کند مقالات سنگ بنای واقعا عالی، طولانی، آموزنده و زیبا نوشته شده را تولید کنید. اما اگر آنقدر زمان نداشته باشید چه؟ و اگر قبلاً تعداد زیادی مقاله نوشته اید چه می شود؟ این پنج مرحله را برای ایجاد محتوای سنگ بنای قاتل دنبال کنید.

مرحله 1: به کلمات کلیدی خود فکر کنید

شما باید در مورد کلمات کلیدی ضروری که می خواهید رتبه بندی کنید تصمیم بگیرید. مقالات سنگ بنای شما باید برای کلمات کلیدی “سر” یا رقابتی ترین بهینه سازی شوند، بنابراین حتماً برخی از تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید.

مرحله 2: بهترین پست را انتخاب کنید

پست هایی را مرور کنید که برای کلمات کلیدی پیرامون مهم ترین کلمات کلیدی بهینه شده اند. به نظر شما کدام پست بهترین است؟ از این به بعد این سنگ بنای شما خواهد بود!

مرحله 3: آن را بازنویسی کنید

مقاله سنگ بنای خود را بازنویسی کنید. آن را عالی و سئو پسند کنید. از آنجایی که مقالات سنگ بنا معمولا طولانی هستند، به خوانایی بیشتر توجه کنید. مطمئن شوید که از سرفصل های زیادی استفاده می کنید. یک نمایه در ابتدای مقاله سنگ بنای طولانی نیز ایده خوبی است. مقاله خود را گسترش دهید و مطمئن شوید که کاملاً به روز است. و فراموش نکنید که آن مقاله را به طور مرتب بازنویسی و به روز کنید.

سایر پست های وبلاگ در مورد موضوعات مشابه به عنوان مقاله سنگ بنای شما باید برای انواع دم بلند کلمه کلیدی “سر” که در مقاله سنگ بنای خود به آن حمله می کنید بهینه شوند.

مرحله 5: پیوند از دم به سر

شما باید به گوگل بگویید که مقاله سنگ بنای جدید شما مهمترین مقاله در مورد آن موضوع در سایت شما است. فراموش نکنید که از تمام مقالات دم بلند به مقاله سنگ بنای خود پیوند دهید!

موفقیتهای سریع!

در زندگی واقعی، شاید شما زمان لازم برای ایجاد چنین ساختار پیچیده ای را نداشته باشید. با این حال، نوشتن مقاله در مورد یک موضوع خاص اغلب منجر به الهام گرفتن برای نوشتن مقاله در مورد موضوعی مشابه می شود. سپس باید سعی کنید این پست دوم را برای یک کلمه کلیدی با تمرکز کمی متفاوت بهینه کنید و این پست ها را به صورت داخلی پیوند دهید.

هر بار که پستی می نویسید، باید به پست های مشابهی که نوشته اید فکر کنید و به آنها لینک دهید. آیا در حال حاضر مقاله مهمی در این مورد دارید، اگرچه هنوز کاملاً عالی نیست؟ اگر از Yoast SEO Premium استفاده می کنید، ابزار پیوند داخلی را زیر نظر داشته باشید تا ببینید چه چیزی پیش می آید.

همچنین، مطمئن شوید که ساختار پیوند درست را تنظیم کرده اید. این کار وقت زیادی از شما نمی گیرد و واقعا می تواند به رتبه بندی مهم ترین مقاله شما کمک کند. به تمام پست‌های موضوعی که قبلاً درباره آن نوشته‌اید نگاهی بیندازید و از همه پست‌های (کمتر جذاب) خود در مورد آن موضوع خاص، پیوندهایی به مهم‌ترین مقاله خود اضافه کنید. می توانید از شمارشگر پیوند متن Yoast استفاده کنید تا مرتباً بررسی کنید که آیا پیوندهای داخلی کافی به مقالات مهم شما وجود دارد یا خیر.

تمرین سئوی ما را انجام دهید: رویکرد محتوای سنگ بنا

آیا می خواهید یک استراتژی محتوای سنگ بنای فوق العاده در وردپرس بسازید؟ تمرین سئوی ما را انجام دهید: رویکرد محتوای سنگ بنا برای تقویت سریع پیوندهای داخلی شما. با تمرین، تمام راهنمایی‌های لازم را دریافت خواهید کرد تا مطمئن شوید که مهم‌ترین مقالات شما دارای پیوندهای داخلی کافی هستند که به آنها اشاره می‌کنند. می‌توانید ابزارهای مورد نیاز خود را دقیقاً در تمرین پیدا کنید – تنها کاری که باید انجام دهید این است که مراحل را دنبال کنید. بده!

مقالات سنگ بنا را در مرحله اول تمرین SEO Yoast انتخاب کنید
اولین قدم در تمرین سئو محتوای سنگ بنا در Yoast SEO Premium

برنامه های Yoast برای محتوای سنگ بنا

ساختار سایت برای سئو مهم است. داشتن یک ساختار سایت محکم به این معنی است که هم موتورهای جستجو و هم بازدیدکنندگان می توانند به راحتی در سایت شما حرکت کنند تا آنچه را که می خواهند پیدا کنند. برای کمک به شما در دستیابی به این هدف، ما به طور مداوم در حال کار بر روی بسیاری از ویژگی های بیشتر در Yoast SEO هستیم که ساختار وب سایت شما را بهبود می بخشد.

به خواندن ادامه دهید: SEO Copywriting: راهنمای کامل »

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور