جان مولر گوگل تأیید می کند که متن مهم در یک پاراگراف می تواند به سئو سایت شما کمک کند زیرا به گوگل امکان می دهد محتوا را بهتر درک کند.
این در طول پاتوق ساعات اداری SEO مرکزی جستجوی Google که در 12 نوامبر 2021 ثبت شده است، بیان شده است.
یک سوال در مورد مزایای استفاده از متن پررنگ ارسال شده است.
آیا این صرفا یک انتخاب سبک است؟ یا می توان از آن برای اهداف سئو نیز استفاده کرد؟
مولر به طور قطع بیان می کند که به سئو کمک می کند.
با این حال، میزان کمک به آن نسبت به بقیه محتوای صفحه است.
در بخش بعدی بیشتر در مورد معنای آن توضیح داده شده است.
جان مولر گوگل در مورد استفاده از متن پررنگ برای سئو
مولر در پاسخ به این سوال به ویدیویی از مت کاتس، کارمند سابق گوگل اشاره می کند که قبلاً یک بار به این موضوع پرداخته شده است.
“این چیزی است که هر از گاهی مطرح می شود. در واقع، قبل از جلسه دوبار بررسی کردم، و مت کاتز یک ویدیوی مشابه در سال 2012 یا چیزی در مورد آن در مورد پررنگ و قوی در صفحات انجام داد.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
به عقب برگشتم و ویدیو را تماشا کردم تا متوجه شدم کاتز واقعاً به مفاهیم SEO متن پررنگ صحبت نمی کند.
آیا این باعث می شود که این خبر منحصر به فرد مولر باشد؟
ویدیوی کاتز بیشتر با استفاده از و برچسب ها و اینکه آیا تفاوتی بین آنها وجود دارد یا خیر.
هیچ تفاوتی وجود ندارد، اما موضوع این بحث نیست.
از آنجایی که به سئو مربوط میشود، مولر میگوید متن پررنگ میتواند ارزش بیشتری به صفحه اضافه کند.
خزندههای Google به دنبال متنی میگردند که به صورت پررنگ یا مورب باشد تا بفهمند چه چیزی در آن صفحه مهم است.
مولر اضافه میکند که گوگل معمولاً میتواند به تنهایی بفهمد چه چیزی مهم است، اما متن پررنگ پیام را واضحتر میکند.
بنابراین معمولاً سعی میکنیم بفهمیم محتوای یک صفحه وب در مورد چیست، و به چیزهای مختلفی نگاه میکنیم تا بفهمیم واقعاً چه چیزی در اینجا تأکید میشود، و این شامل مواردی مانند سرفصلها در یک صفحه میشود.
اما شامل مواردی مانند مواردی است که در متن صفحه واقعاً پررنگ یا تأکید شده است. بنابراین تا حدی این مقدار کمی ارزش اضافی دارد، به این ترتیب که نشانه واضحی است که در واقع شما فکر می کنید این صفحه یا این پاراگراف در مورد این موضوع در اینجا است.
و معمولاً با چیزی که ما فکر میکنیم صفحه درباره آن است، همسو میشود، بنابراین آنقدر تغییر نمیکند.»
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
مزایای سئو متن پررنگ نسبی است
مولر تصریح می کند که ارزش متن پررنگ نسبت به بقیه محتوای صفحه است.
چند تکه متن پررنگ در سراسر مقاله می تواند سیگنال های قوی تری را به گوگل ارسال کند. اما پررنگ کردن تمام متن ها در یک صفحه هیچ ارزشی اضافه نمی کند.
نکته دیگر این است که این تا حد زیادی در داخل صفحه وب نسبی است. بنابراین اگر خارج شوید و بگویید، خوب من فقط کل صفحه خود را پررنگ می کنم و سپس گوگل فکر می کند صفحه من مهم ترین صفحه است، پس با بولد کردن همه چیز اساساً هیچ چیز پررنگ نیست زیرا همه چیز یکسان است.
در حالی که اگر تعداد انگشت شماری از جملات یا کلمات را در صفحه کامل خود قرار دهید، جایی که می گویید این برای من واقعا مهم است و آن ها را پررنگ کنید، برای ما بسیار آسان تر است که به خوبی بگوییم در اینجا تعداد زیادی متن وجود دارد، و این به طور بالقوه یکی از مهم ترین نکات این صفحه است و می توانیم به آن کمی بیشتر ارزش بدهیم.
و اساساً چیزی که این نوع وارد می شود همه چیز در مورد HTML معنایی است که در آن شما با استفاده از نشانه گذاری مناسب برای صفحه، کمی معنای بیشتری به صفحه می دهید. و از دیدگاه ما این خوب است. این به ما کمک می کند تا صفحه را کمی بهتر درک کنیم.”
مولر پاسخ خود را با جمع بندی همه چیز با بیانیه ای قطعی در مورد ارزش SEO متن پررنگ به پایان می رساند.
«بنابراین، اگر میخواهید آن را سادهسازی کنید تا پاسخ یک کلمهای داشته باشید، آیا برجستهکردن نکات مهم در یک پاراگراف به سئو کمک میکند، بله این کار را میکند. این به ما کمک می کند تا آن پاراگراف یا آن صفحه را بهتر درک کنیم.”
پاسخ کامل مولر را در ویدیوی زیر بشنوید:
تصویر ویژه: marleyPug/Shutterstock