متا گروه محصولات سطح بالای جدیدی را برای هوش مصنوعی مولد معرفی کرد

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا پلتفرم، از ایجاد یک گروه محصول سطح بالا خبر داد که بر روی توربوشارژ کردن محصولات متا با هوش مصنوعی مولد تمرکز خواهد کرد.

تیم‌های هوش مصنوعی از سراسر این شرکت گرد هم می‌آیند تا روی راه‌هایی برای پیاده‌سازی هوش مصنوعی مولد برای تجربه لذت‌بخش‌تر تمرکز کنند.

گروه محصولات سطح بالا هوش مصنوعی مولد

گروه محصولات سطح بالای هوش مصنوعی متا، شخصیت‌های هوش مصنوعی را توسعه خواهند داد که می‌توانند به روش‌های مختلف به کاربران محصولات متا کمک کنند. مثال هایی که زاکربرگ ارائه کرده است شامل موارد زیر است.

  • تجربه چت هوش مصنوعی در واتس اپ و مسنجر.
  • فیلترهای تصویر هوش مصنوعی و فرمت های تبلیغاتی در اینستاگرام.
  • ویدئوهای هوش مصنوعی و تجربیات چند وجهی.

در سال 2022، Meta AI Make-A-Video را معرفی کرد. این سیستم هوش مصنوعی به کاربران این امکان را می دهد که از طریق یک پیام متنی فیلم تولید کنند. می‌توانید مقاله تحقیقاتی را برای اطلاعات بیشتر بخوانید و برای دریافت اعلان‌های مربوط به نسخه‌های ابزار آینده ثبت‌نام کنید.

این ویژگی‌های جدید تجربه شخصی‌سازی‌شده‌تر و راه‌های جدیدی را برای بیان خود به کاربران می‌دهد. این به سازندگان اجازه می دهد تا محتوای بهتری را سریعتر تولید کنند تا از طریق برنامه های درآمدزایی فیس بوک و اینستاگرام درآمد بیشتری کسب کنند.

آنها همچنین به متا اجازه می دهند تا با پلتفرم های رسانه های اجتماعی که قبلاً هوش مصنوعی را در خود جای داده اند، رقابت کند.

مسابقه ویژگی های هوش مصنوعی رسانه های اجتماعی

اسنپ ​​چت شخصیت هوش مصنوعی خود را با نام هوش مصنوعی من منتشر کرد که به کاربران امکان می دهد پیشنهادات دستور پخت، ایده های هدیه و الهام از محتوا را از آن بخواهند. از ChatGPT OpenAI اجرا می شود.

اگرچه این ویژگی به مشترکین +Snapchat محدود است، اما در حال حاضر، پس از آزمایش اولیه برای همه کاربران در دسترس خواهد بود.

TikTok در حال حاضر فیلترهای هوش مصنوعی را ارائه می دهد که کاربران را مبهوت و همچنین نگران خروجی خطرناک واقعی و تأثیرات احساسی آن نوع بیشرئالیسم می کند.

کاربران می توانند به جای تبدیل ساده صورت خود به یک حیوان یا اضافه کردن لایه های درخشان، خود را همانطور که در دوران نوجوانی بودند ببینند یا پیش نمایشی از ظاهر خود را با یک آرایش پر زرق و برق دریافت کنند.

نیل موهان، مدیرعامل جدید یوتیوب، نامه‌ای درباره اولویت‌های سال 2023 منتشر کرد. او علاوه بر فرصت‌های جدید کسب درآمد، خاطرنشان می‌کند که با قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد، سازندگان می‌توانند ارزش داستان و تولید خود را ارتقا دهند.

LLaMA برای محققان متا AI

زاکربرگ در پست فیس بوک خود اشاره کرد که قبل از اینکه متا بتواند بدون عواقب ناخواسته، تجربیات آینده نگرانه ای را به متاورس ارائه دهد، کار اساسی زیادی لازم است.

در اخبار مرتبط، متا از انتشار LLaMA – مدل زبان بزرگ مدل متا در تلاش برای دموکراتیک کردن دسترسی برای محققان خبر داد. برای صدور مجوز غیرتجاری، به ویژه برای موارد استفاده تحقیقاتی، در دسترس خواهد بود.

مهمتر از همه، LLaMA به محققان نیازی نخواهد داشت که منابع زیادی را که معمولاً برای آموزش و اجرای مدل های زبانی بزرگ مورد نیاز است، داشته باشند. محققان می‌توانند مدل‌های پارامتری 7B، 13B، 33B و 65B را انتخاب کنند که کوچک‌ترین آنها بر روی یک تریلیون توکن آموزش داده شده است.

این به محققان اجازه می‌دهد تا رویکردهای جدیدی را برای محدود کردن یا حذف خطر سوگیری، توهم و پاسخ‌های سمی که کاربران هنگام تعامل با هوش مصنوعی در معرض آن قرار گرفته‌اند، آزمایش کنند.

آنها همچنین از همه افراد جامعه هوش مصنوعی – محققان دانشگاهی، جامعه مدنی، سیاست گذاران و صنعت – دعوت کردند تا دستورالعمل هایی را برای هوش مصنوعی مسئول و مدل های زبانی بزرگ برای اطمینان از آینده ای بهتر توسعه دهند.


تصویر ویژه: سرگئی الاگین / شاتر استوک

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور