ما یک ادغام IndexNow را در Yoast SEO راه اندازی می کنیم • Yoast

در چند ماه گذشته، صحبت های زیادی در مورد پروتکل جدیدی به نام IndexNow شده است. این پروتکل جدید به طور خودکار موتورهای جستجویی را که از آن پشتیبانی می کنند در مورد تمام به روز رسانی های سایت شما مطلع می کند. در حالی که در ابتدا درباره این توسعه تردید داشتیم، تصمیم گرفتیم یک ادغام IndexNow را به Yoast SEO Premium 18.8 اضافه کنیم.

IndexNow چیست؟

پروتکل IndexNow در اکتبر 2021 توسط Microsoft Bing، Seznam و Yandex راه اندازی شد. هدف این پروتکل این است که وقتی تغییراتی در محتوا در سایت‌هایشان اتفاق می‌افتد، پینگ کردن موتورهای جستجو را برای صاحبان سایت آسان‌تر کند. در تئوری، این امر باید موتورهای جستجو را کمتر به فرآیندهای خزیدن خود وابسته کند.

با ارائه یک نقطه دسترسی واحد برای پینگ ها، بسیاری از فرآیندهای فنی خزیدن در وب ممکن است از اهمیت کمتری برخوردار شوند. خزیدن تأثیر فوق العاده ای بر هر وب سایت و خود موتورهای جستجو دارد. هر فناوری که بتواند آنها را کمتر به خزیدن متکی کند برای محیط زیست، صاحبان سایت و موتورهای جستجو مفید است.

IndexNow ایده خوبی است و پشتیبانی زیادی از موتورهای جستجو دیده است. متأسفانه، در حال حاضر، گوگل دست به کار شده است، اما امیدواریم زمانی که موتورهای جستجوی بیشتری از این پروتکل استفاده کنند، این وضعیت تغییر کند. البته، اگر میلیون ها سایت شروع به استفاده از پروتکل IndexNow کنند، این شانس ممکن است افزایش یابد.

Yoast SEO Premium به طور خودکار IndexNow را برای شما پینگ می کند

اول نه، حالا بله – چه اتفاقی افتاد؟

فکر اولیه ما این بود، در حالی که از نظر تئوری ایده خوبی است، اما در عمل، موضوع کشف به موقع محتوا سال ها پیش با معرفی نقشه های سایت XML حل شد. با نقشه های سایت، موتورهای جستجو را نیز پینگ می کنید و هر کاری را که در سایت خود انجام می دهید به آنها اطلاع می دهید. با IndexNow، این به کارایی فرآیند در عمل بستگی دارد. به علاوه، با عدم پشتیبانی گوگل از IndexNow، ما به اکثریت بازار دست پیدا نمی کنیم.

اما در چند ماه گذشته، چند چیز بر تفکر ما تأثیر گذاشت. اولین و مهمترین چیز این است که ما در حال غواصی عمیق در آشفتگی به نام خزیدن بوده ایم. بنیانگذار ما، Joost de Valk، دوباره نشان داد که تعداد زیادی ربات وجود دارد که با سرعتی باورنکردنی در وب می خزند. سایت های کوچک با محتوای ثابت همیشه توسط ده ها خزنده مختلف خزیده می شوند.

موضوع خزیدن به کانون توجه Yoast SEO تبدیل شد. با انتشار تنظیمات خزیدن در Yoast SEO Premium، ما در تلاش برای حذف سربار در وردپرس بوده ایم. ما سعی می کنیم سایت ها را پاکسازی کنیم تا خزنده ها بتوانند کار خود را با تمرکز بر موارد مهم آسان تر انجام دهند.

در این راستا، IndexNow راهی برای تمرکز کمتر بر روی خزیدن همیشه و بیشتر روی انجام آن به صورت مدیریت شده ارائه می دهد.

آخرین تغییر در پروتکل دومین پیشرفت مهمی است که باعث شد نظرمان را در مورد IndexNow تغییر دهیم. تیم IndexNow نقطه پایانی API را از پینگ کردن هر موتور جستجوی پشتیبانی شده توسط فرد به یک API واحد که توسط پروتکل مدیریت می‌شود، تغییر داد. این بدان معناست که سایت‌ها فقط باید یک سایت را پینگ کنند و این فرآیند را بسیار کارآمدتر می‌کند.

همه اینها با دیدگاه ما در مورد راه حل خزیدن و نمایه سازی پایدار مطابقت دارد، بنابراین اکنون زمان اجرای IndexNow با یکپارچگی جدید در Yoast SEO است.

IndexNow چه چیزی را به شما پیشنهاد می کند؟

ادغام IndexNow فقط نکات مثبتی دارد: آن را روشن کنید، و شما آماده هستید. هر زمان که محتوای خود را منتشر یا به‌روزرسانی کنید، IndexNow را پینگ می‌کنیم. لازم نیست کاری انجام دهید – همه اینها در پس زمینه بی صدا کار می کند. استفاده از آن باعث می شود در مورد توجه موتورهای جستجو به محتوای خود احساس امنیت کنید.

حمایت از IndexNow همچنین به معنای کمک به همه افراد برای حرکت به سمت فرآیند خزیدن کارآمدتر و سازگار با محیط زیست است. خوب برای سیاره!

امیدواریم گوگل به زودی از IndexNow پشتیبانی کند

IndexNow شروع خوبی دارد، اما چیزهای زیادی برای برنده شدن وجود دارد. با ادغام خود، میلیون ها سایت را به لیست کاربران IndexNow اضافه می کنیم. امیدواریم گوگل نیز شروع به پذیرش آن کند. اگر هیچ چیز دیگری نباشد، ما سهم خود را برای بهبود قابلیت کشف وب‌سایت‌ها انجام می‌دهیم – و تا زمانی که در حال انجام آن هستیم، ردپای کربن خود را کاهش می‌دهیم.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور