مایکروسافت Azure Private MEC را با AT&T در Tow راه اندازی می کند ، نه بالعکس

شاید آموزنده ترین جنبه اعلامیه رسمی هفته گذشته مایکروسافت درباره خدمات Azure Private MEC خود ، از جزئیات مشارکت ناشی شود. “MEC” اشاره دارد محاسبه لبه چند دسترسی (“M” در اصل به معنی “موبایل” بود) ، که یک فناوری مرتبط با 5G Wireless است اما در واقع در اوج شکوفایی 4G LTE ریشه دوانده است. این روشی برای استفاده از کانال های برگشت داده داده های فیبر نوری شبکه های بی سیم برای فراهم کردن اتصال برای مراکز داده کوچک مستقر در نزدیکی مشتریان است – راهی برای تلفن های موبایل برای رقابت در برخی از سطح با ارائه دهندگان colo.

در چهارشنبه گذشته در پست وبلاگ مایکروسافت ، AT&T در دو مکان ذکر شده است: به عنوان اپراتور و یکپارچه سازی سیستم و به عنوان مشتری. این اصطلاحات و اصطلاحات یکسانی است که یک شرکت نرم افزاری برای طبقه بندی نمایندگی فروش استفاده می کند. وقتی شریکی هستید که به مشتری کمک می کند مثلاً یک پلتفرم مدیریت ارتباط با مشتری اتخاذ کند ، شما یکی از آن «ادغام کنندگان سیستم» ارزشمند هستید (این مثال را از SugarCRM ببینید).

برای مقایسه ، هنگامی که Verizon در سپتامبر گذشته فضایی برای Azure ایجاد کرد ، این یک سرویس خصوصی MEC بود که مارک Verizon را حمل می کرد.

همه اینها به دلیل یک سوال برجسته مهم وجود دارد: وقتی مراکز داده در کنار برج های رادیویی تلفن های همراه و دفاتر مرکزی پارک می شوند ، خدمات ابری را به مشتریان سازمانی در مجاورت خود ارائه می دهند ، آیا آنها با مارک تله یا مارک ابری هستند؟ هنگامی که Verizon در آوریل گذشته با AWS همکاری کرد ، خدمات “Outposts” را به مکان های MEC telcos گسترش داد ، به نظر می رسید محصول مشترک آنها “Verizon Private MEC” باشد.

و وقتی بعداً مشارکت مشابهی با مایکروسافت اعلام شد ، جزئیات به ما گفتند که Azure در یک ترتیب که مارک Verizon را در خط مقدم نگه دارد ، نقش “یکپارچه” را بازی خواهد کرد.

بنابراین این بود که ما یک سوال پر بار از مایکروسافت مطرح کردیم: آیا این شرکت قصد دارد Azure Private MEC را به طور انحصاری از طریق تلفن های مخابراتی مانند AT&T ارائه دهد تا آنها به نوبه خود بتوانند آن را به مشترکان خدمات تجاری خودشان ارائه دهند؟

پاسخ مایکروسافت به Data Center Knowledge گفت: “شرکای ما برای Azure Private MEC برای گسترش اکوسیستم سخت افزار ، برنامه و شبکه بسیار مهم هستند.” “این اپراتورها و ادغام کننده های سیستم را که در بالای سیستم عامل ما قرار دارند قادر می سازد راه حل هایی ایجاد کنند که باعث ایجاد نوآوری های جدید و تحول دیجیتال سازمانی شود. اینها شامل اپراتورها ، ارائه دهندگان خدمات مدیریت شده و ادغام کننده سیستم ها هستند که مسئولیت برنامه ریزی ، استقرار و بهره برداری از اجرای خصوصی Azure MEC را دارند. شرکای پلتفرم ، که اجزای مهم سخت افزاری و نرم افزاری را به اکوسیستم Azure private MEC می آورند. و ISV های کاربردی ، که راه حل های آماده برای استقرار را ارائه می دهند. “

این پاسخ نقش AT&T را در این رابطه تقویت می کند: به عنوان یک مجتمع و نمایندگی فروش موثر خدمات با مارک Azure.

در ماه مه سال 2020 ، همانطور که مری برانسکومب گزارش داد ، مایکروسافت شروع به ارائه مفهومی به نام “Azure Edge Zones” کرد. در آن زمان این سرویس به عنوان محصول آزمایشی با AT&T برای استقرار بارهای کاری در مکانهای نزدیک به مشتری ، با استفاده از خطوط ارتباطی AT&T و زیرساخت های محاسباتی Azure توصیف شده است. اکنون ، با جستجوی عبارت کاربران را به Azure Private MEC هدایت می کند.

مفهوم Private MEC با تلفن های همراه ، به عنوان ابزاری برای ایجاد خدمات رایانش ابری در سبد محصولاتشان بوجود آمد. همانطور که ایده مورد استفاده قرار گرفت (قبل از همه گیری) ، اولین پذیرندگان صنعت آن آن را راهی برای استقرار یک طرح ارتباطی قوی تر و قابل اعتماد تر از Wi-Fi ، در پردیس های بزرگ با بسیاری از دستگاه های متصل بی سیم – به عنوان مثال ، تجهیزات تولید . MEC به مشتریانی که به نظر می رسید دریچه فرار از قفل شدن فروشندگان است ، هم برای ارائه دهندگان ارتباطات تلفنی و هم برای شرکت های ابری – راهی برای مالکیت قطعه شبکه خود و ادغام آن با عملیات IT برای صرفه جویی در هزینه ها ، ارائه کرده است.

بنابراین چگونه مایکروسافت قصد دارد منافع شرکای اپراتور مانند AT&T و Verizon را با مشتریان بالقوه خدمات Azure که به دنبال برنامه های خدمات pay-as-you-over هستند ، سازگار کند؟

سخنگوی مایکروسافت پاسخ داد: “پلت فرم خصوصی MEC مایکروسافت از مکانیسم های دسترسی متعدد از جمله گزینه های طیف مجاز و مجاز پشتیبانی می کند.” “Azure Private MEC دامنه امکانات را از یک پلت فرم و سرویس واحد به ترکیبی از محاسبه لبه ، پشته های شبکه چند دسترسی و سرویس های برنامه ای که در لبه دور با هم اجرا می شوند ، گسترش می دهد. این قابلیت ها به ساده سازی پیچیدگی یکپارچه سازی و مدیریت ایمن خدمات از ابر برای شبکه ها و برنامه های با کارایی بالا کمک می کند. با استفاده از Azure private MEC ، مشتریان و شرکا می توانند به نمونه کارهای رو به رشد خدمات Azure ، ISV و اکوسیستم توسعه دهنده دسترسی پیدا کنند. اپراتورها انتخاب یک اکوسیستم متشکل از محصولات ، خدمات ابری و برنامه های کاربردی را در اختیار دارند. “

به عبارت دیگر ، هنوز پاسخ روشنی برای آن وجود ندارد. به نظر می رسد مایکروسافت مایل است هر گزینه را باز نگه دارد ، تا ببیند چگونه فناوری اطلاعات شرکت گسترش می یابد.

همه گزینه ها به غیر از یک مورد ، یعنی: مایکروسافت انجام خواهد داد نه به اصطلاح “اتصال آخرین مایل” – پلهایی که شبکه های تلکو را به شبکه های خصوصی متصل می کنند ارائه می دهند. و این ممکن است شکاف در باشد که لاجورد باز می گذارد: تا زمانی که صنایع برای ساختن آخرین مایل به تلفن های وابسته وابسته باشند ، ممکن است بتوانند با قراردادهای طولانی مدت از این وابستگی استفاده کنند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور