مایکروسافت 800 میلیون دلار بیشتر در هزینه انرژی مراکز داده پرداخت می کند | دانش مرکز داده

همتایان مرکز داده سازمانی شما از افزایش سرسام آور قیمت انرژی در فضای ابری پناه می برند. اما ابر تا چه زمانی برای بار کاری شما ایمن خواهد بود – هم از نظر امنیت داده و هم از نظر تثبیت قیمت؟

بر اساس گزارش بلومبرگ، ایمی وود، مدیر مالی مایکروسافت، به اشتراک گذاشت که این شرکت بیش از 800 میلیون دلار هزینه انرژی اضافی برای راه اندازی مراکز داده خود به دلیل افزایش هزینه ها، به ویژه در اروپا، پرداخت خواهد کرد. این به دنبال پیش بینی درآمد سه ماهه دوم مایکروسافت است که نشان دهنده کاهش 5 درصدی رشد در مقایسه با درآمد سه ماهه اول شرکت از طریق کسب و کار Azure است. (توجه: سه ماهه دوم مایکروسافت در دسامبر به پایان می رسد.)


مایکروسافت تنها نیست. غول ابری همتای آن AWS نیز در مقایسه با درآمد سه ماهه سوم سال گذشته زیان دیده است. Google Cloud افزایش یافته است، اما درآمد آن به سادگی با کسب و کارهای Azure مایکروسافت و آمازون AWS برابری نمی کند.

به عنوان مثال، مایکروسافت آژور در سه ماهه اخیر مایکروسافت 25.7 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. AWS برای آمازون 20.5 میلیارد دلار درآمد کسب کرد و Google Cloud برای شرکت مادرش 6.9 میلیارد دلار درآمد کسب کرد. توجه داشته باشید، این میزان از انتظارات تحلیلگران 6.7 میلیارد دلاری درآمد حاصل از AWS در سه ماهه سوم 2022 است. نیویورک تایمز.

جایی که هایپراسکازرها می توانند بودجه ای برای پر کردن کسری از قیمت های بالای انرژی پیدا کنند

هر سه ابر مقیاس‌کننده به دنبال صرفه‌جویی در تلاش‌های استخدام و کشف پتانسیل در بازار هوش مصنوعی هستند.

بنگاه‌ها با افزایش قیمت انرژی مواجه می‌شوند. به گفته آنوراگ رانا، تحلیلگر ارشد بلومبرگ، در حالی که در نگاه اول ابر ایمن به نظر می رسد، شرکت هایی که مایل به بستن عملیات در محل هستند ممکن است بخواهند دو بار فکر کنند.

رانا گفت که ابر یک مدل تجاری بسیار مقیاس‌پذیر است و انتقال بار کاری به هر یک از سه ارائه‌دهنده خدمات ابری بزرگ (CSP) می‌تواند برای شرکت‌هایی که به دنبال کاهش هزینه‌ها هستند مفید باشد. رانا پیش‌بینی می‌کند که این امر باعث فشار موقت CSPها می‌شود، اما مزایای بلندمدت آن بیشتر از نتایج درآمد فعلی خواهد بود.

رعنا همچنین خاطرنشان کرد که هیپراسکیلرها می توانند بودجه لازم را با کاهش کارمندان خود بیابند، زیرا آنها برای سالیان متمادی در استخدام بسیار پرخاشگر بوده اند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور