مایکروسافت مدل هوش مصنوعی GPT-4 OpenAI را به دولت ایالات متحده می آورد. نمایندگی ها | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — شرکت مایکروسافت این امکان را برای کاربران سرویس محاسبات ابری دولت Azure خود که شامل آژانس های مختلف ایالات متحده می شود، می دهد تا به مدل های هوش مصنوعی از OpenAI خالق ChatGPT دسترسی پیدا کنند.

مایکروسافت که بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار در OpenAI است و از فناوری خود برای تقویت ربات چت بینگ خود استفاده می‌کند، در نظر دارد روز چهارشنبه اعلام کند که مشتریان دولت Azure اکنون می‌توانند از دو مدل زبان بزرگ OpenAI استفاده کنند: جدیدترین و قدرتمندترین مدل این استارت‌آپ، GPT-4، و قبلی، GPT-3، از طریق سرویس OpenAI Azure مایکروسافت. این شرکت مستقر در ردموند در واشنگتن قصد دارد روز چهارشنبه یک پست وبلاگی را منتشر کند که توسط بلومبرگ مشاهده شده است، در مورد این برنامه، اگرچه از آژانس های آمریکایی خاصی که انتظار می رود در زمان راه اندازی از مدل های زبان بزرگ استفاده کنند، نام نمی برد. وزارت دفاع، وزارت انرژی و ناسا از مشتریان دولت فدرال Azure Government هستند.

یکی از مقامات DTIC تایید کرد که مرکز اطلاعات فنی دفاعی – بخشی از وزارت دفاع که بر گردآوری و به اشتراک گذاری تحقیقات نظامی متمرکز است – مدل های OpenAI را از طریق پیشنهاد جدید مایکروسافت آزمایش خواهد کرد.

مایکروسافت در حال حاضر مدل‌های OpenAI را به مشتریان تجاری خود ارائه می‌دهد و سرویس OpenAI Azure در ماه‌های اخیر به سرعت در حال رشد است. مایکروسافت در ماه مه اعلام کرد که 4500 مشتری برای این سرویس دارد که از 2500 مشتری در سه ماهه قبل از جمله Volvo AB، Ikea، Mercedes-Benz Group AG و Shell Plc افزایش یافته است. ابتکار اعلام شده در روز چهارشنبه اولین تلاش شناخته شده یک شرکت بزرگ برای در دسترس قرار دادن فناوری چت بات به طور گسترده برای دولت ایالات متحده است.

از زمان انتشار عمومی چت ربات OpenAI ChatGPT در اواخر سال 2022، علاقه به مدل‌های زبان بزرگ، که بر روی بخش‌های عظیمی از داده‌های اینترنتی آموزش داده شده‌اند تا بتوانند پاسخ‌های انسانی را به درخواست‌های کاربر پیش‌بینی و تولید کنند، افزایش یافته است. از آن زمان، شرکت‌های فناوری بزرگ و کوچک ارائه چت‌بات‌های قدرتمند به کاربران را آغاز کرده‌اند و مکالماتی در کنگره در مورد اینکه آیا و چگونه هوش مصنوعی باید تنظیم شود، شروع شده است.

بیل چاپل از مایکروسافت در پست وبلاگ نوشت: مشتریان فدرال، ایالتی و محلی می توانند به مدل های GPT-4 و GPT-3 OpenAI برای کارهایی مانند ایجاد پاسخ به سؤالات تحقیقاتی، تولید کد رایانه ای و خلاصه کردن گزارش های میدانی دسترسی داشته باشند. سخنگوی مایکروسافت تأیید کرد اگرچه آنها می توانند از مدل ها با رابط چت مانند استفاده کنند، کاربران دولتی Azure به طور خاص به ChatGPT دسترسی نخواهند داشت. ChatGPT به طور کلی از طریق سرویس Azure OpenAI در دسترس است. چاپل قبلاً برای آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی ایالات متحده یا دارپا کار می کرد.

مایکروسافت مدل‌های OpenAI را در فضای محاسبات ابری تجاری خود میزبانی می‌کند، فضایی که جدا از ابری است که توسط مشتریان دولت Azure استفاده می‌شود و به انواع قوانین امنیتی خاص و انطباق با داده‌ها پایبند است.

چاپل نوشت از آنجایی که مایکروسافت مدل ها را در زیرساخت Azure خود میزبانی می کند، هر داده ای که برای آنها ارسال می شود در سرویس Azure OpenAI باقی می ماند و افزود که داده های مشتریان دولتی Azure برای آموزش مدل های هوش مصنوعی استفاده نمی شود.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور