مایکروسافت قرارداد عظیمی با انرژی پاک برای پایگاه داده ایرلندی امضا کرد | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — شرکت مایکروسافت با خرید مقدار زیادی انرژی پاک برای تامین انرژی یک مرکز داده در ایرلند موافقت کرد و آن را به دومین قرارداد بزرگ قرارداد خرید برق شرکتی تا کنون در سال جاری تبدیل کرد.

بر اساس بیانیه ای که روز چهارشنبه منتشر شد، این غول فناوری با شرکت های انرژی های تجدیدپذیر قراردادهای خرید برق امضا کرده است تا 900 مگاوات انرژی بادی و خورشیدی برای آن تامین کند. این پس از قرارداد 3.5 گیگاواتی Amazon.com Inc در ماه آوریل است.

شرکت‌های بزرگ فناوری با فشار فزاینده‌ای برای پاکسازی مصرف انرژی خود مواجه شده‌اند، زیرا تنظیم‌کننده‌ها به طور فزاینده‌ای نگران مقادیر عظیم الکتریسیته مکیده شده توسط عملیات محاسباتی بزرگ هستند. بر اساس گزارش 8 نوامبر توسط بلومبرگ، شرکت هایی مانند مایکروسافت در ماه های اخیر برای دریافت مجوز برنامه ریزی برای مراکز داده خاص تلاش کرده اند.

Statkraft AS، بزرگترین تولیدکننده انرژی های تجدیدپذیر اروپا، 366 مگاوات انرژی بادی و خورشیدی را از شش پروژه – سه بادی و سه خورشیدی – در سراسر کشور در اختیار مایکروسافت قرار خواهد داد.

به گفته این شرکت، شرکت نروژی ساخت و ساز آنها را تامین مالی و مدیریت خواهد کرد و قرارداد خرید نیرو پس از شروع عملیات پروژه ها بدون ارائه چارچوب زمانی یا فاش کردن شرایط مالی آغاز می شود.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور