لینک سازی از دیدگاه سئوی جامع • Yoast

ساخت لینک آسان نیست. این بدان معنا نیست که علم موشک است. این بدان معناست که اگر درست انجام دهید، کار زیادی می طلبد. لینک سازی که به روش اشتباه انجام شود می تواند نتیجه معکوس داشته باشد و منجر به ممنوعیت کلی گوگل شود. در این پست، ایده های خود را در مورد دریافت بک لینک های بیشتر مورد بحث قرار می دهم: لینک سازی از دیدگاه سئوی جامع.

قبل از غواصی، اگر می‌خواهید درباره استراتژی‌های لینک‌سازی و سایر مهارت‌های ضروری SEO اطلاعات بیشتری کسب کنید، باید آموزش سئوی ما را بررسی کنید! این فقط به شما در مورد SEO نمی گوید: مطمئن می شود که می دانید چگونه این مهارت ها را در عمل واقعی به کار ببرید!

ابتدا، بیایید بحث کنیم که چرا لینک سازی برای سئو مهم است. پیوند به سایت شما از چهار طریق به رتبه بندی آن کمک می کند:

  • به صفحه دریافت کننده ارزش می افزاید و به آن امکان می دهد دید خود را در موتورهای جستجو بهبود بخشد.
  • به کل دامنه دریافت کننده ارزش می افزاید و به هر صفحه در آن دامنه اجازه می دهد تا رتبه خود را تا حد کمی بهبود بخشد.
  • متن لنگر پیوند و کپی اطراف موضوع وب سایت را به موتور جستجو و به طور خاص صفحه دریافت کننده نشان می دهد.
  • و بدیهی است که مردم بر روی لینک ها کلیک می کنند و در نتیجه ترافیک به اصطلاح مستقیم ایجاد می شود.

ارزش یک پیوند برای صفحه دریافت کننده تا حدی با موضوع صفحه ای که پیوند در آن قرار دارد تعیین می شود. پیوند از صفحه ای با موضوعی مشابه با صفحه دریافت کننده، ارزش بیشتری نسبت به پیوندی از صفحه ای در مورد موضوعی کاملاً متفاوت دارد. همچنین، پیوند از یک مقاله بسیار بیشتر از پیوند از نوار کناری یا پاورقی ارزش دارد. به طور کلی، هر چه تعداد لینک‌ها در یک صفحه بیشتر باشد، ارزش هر پیوند فردی کمتر است.

لینک بیلدینگ تا حدودی شهرت بدی دارد. هنگامی که مردم متوجه شدند که بک لینک از سایت های دیگر منجر به رتبه های بالاتر می شود، شروع به سوء استفاده از این موضوع کردند. آنها پیوندهایی از سایت هایی دریافت کردند که هیچ ارتباط موضوعی با سایت خودشان نداشتند. در موارد دیگر، افراد لینک هایی را از سایت های دیگر خریداری می کردند.

این پیوندهای مبهم موتورهای جستجو را آلوده کردند. به همین دلیل است که گوگل شروع به اعمال جریمه برای شرکت هایی کرد که لینک ها را خریداری کرده یا از لینک های وب سایت های غیر مرتبط استفاده می کنند (به روز رسانی پنگوئن گوگل همه چیز در این مورد بود). اگر از گوگل جریمه می‌شدید، جدی بود: سایت شما از نتایج جستجو محو می‌شد.

این شهرت بد لینک بیلدینگ از سوی شرکت‌هایی می‌آید که نسبت به تکنیک‌های لینک بیلدینگ بسیار مشتاق بودند و از گوگل جریمه می‌شدند. آیا این به این معنی است که شما اصلا نباید لینک بیلدینگ انجام دهید؟ البته که نه! لینک سازی به خودی خود چیز بدی نیست. اگر این کار را به درستی انجام دهید، از تمام مزایایی که ارائه می دهد بهره مند خواهید شد.

بیشتر بخوانید: لینک بیلدینگ: چه کارهایی را نباید انجام داد؟ »

لینک بیلدینگ یک فعالیت فراگیر است – یا باید باشد. این بدان معناست که شما باید با افراد تماس بگیرید و از آنها بخواهید در مورد وب سایت شما بنویسند و به آن لینک دهند. معمولاً اگر شخصاً با افراد تماس بگیرید، نتایج بهتری خواهید گرفت. این به معنای نوشتن ایمیل و بیانیه های مطبوعاتی، برقراری تماس تلفنی و صحبت در مورد محصول خود است. و شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید. پلتفرم هایی مانند توییتر دسترسی به افراد و مشاغل خاص را آسان تر کرده است. اگر محصولات و محتوای شما خوب باشد، افرادی هستند که علاقه مند به نوشتن در مورد آنها هستند. اکثر وبلاگ نویسان و روزنامه نگاران به محتوا نیاز دارند، بنابراین ارائه محصولات خود به آنها می تواند آنها را نیز خوشحال کند!

همانطور که در بالا ذکر شد، بک لینک ها می توانند ارزش وب سایت شما را افزایش دهند و به رتبه بهتر محتوای شما کمک کنند. اما همه لینک ها یکسان نیستند. لینک های dofollow و nofollow وجود دارد. برای کاربران وب سایت، آنها یکسان به نظر می رسند. در واقع، لینک ها به طور پیش فرض dofollow هستند. اما می‌توانید با قرار دادن یک قطعه کد کوچک به نام ویژگی که به ربات‌های موتور جستجو می‌گوید آن پیوند را دنبال نکنند، یک لینک nofollow ایجاد کنید.

به گفته گوگل، لینک‌های nofollow هیچ ارزشی برای وب‌سایت در حال لینک دادن ندارند. بنابراین برای بهره مندی از مزایای کامل لینک بیلدینگ، باید به دنبال لینک های dofollow باشید. بسیاری از افراد در زمینه سئو به این «آب پیوند» می گویند. همچنین، امروزه این یک روش معمول است که تمام پیوندهای خارجی را فالو نکنید. اگر از شخصی می‌خواهید که به وب‌سایت شما از طریق وب‌سایت او پیوند بزند، خوب است از او بخواهید که ویژگی ‘nofollow’ را حذف کند تا هر دوی شما بتوانید مقادیری از پیوند دریافت کنید. اگر آنها نمی خواهند، این نیز خوب است. ممکن است “آب پیوند” را دریافت نکنید، اما سایت شما همچنان در سایت آنها ذکر می شود. این برای برندسازی خوب است و مقداری ترافیک به سایت خود دریافت خواهید کرد. بدون در نظر گرفتن این موضوع، هنوز برخی از مزایای (غیر مستقیم) وجود دارد.

سئوی جامع به این معنی است که شما هر کاری انجام می دهید تا وب سایت خود را به بهترین شکل بسازید: باید اطلاعات با کیفیت بالا را نشان دهید، تجربه کاربری عالی ارائه دهید، سریع ترین وب سایت را داشته باشید و غیره. اگر وب سایت شما، درست مانند محصولات و/یا خدمات شما، تجربه ای عالی ارائه دهد، لینک سازی آسان تر می شود. زیرا احتمال اینکه مردم مایل باشند در مورد یک سایت عالی بنویسند و به آن لینک دهند بسیار بیشتر است.

لینک بیلدینگ باید مانند یک فعالیت بازاریابی عادی احساس شود نه مثل یک ترفند به یاد داشته باشید که ساخت لینک باید لینک هایی ایجاد کند که مخاطبان هدف شما را به سایت شما برساند. به هر حال، آنها افرادی هستند که پست های شما را می خوانند، در خبرنامه شما مشترک می شوند یا محصولات شما را می خرند. مخاطب هدف شما باعث رونق کسب و کار شما می شود.

به خواندن ادامه دهید: 6 مرحله برای یک استراتژی ساخت لینک موفق »

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور