قطعی بزرگ فناوری با پیمان داده اتحادیه اروپا و ایالات متحده جلوگیری می شود | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) – اتحادیه اروپا و ایالات متحده بن بست را در یک پیمان جدید انتقال داده شکستند و به طور بالقوه از سناریوی روز قیامت برای غول های فناوری مانند Meta Platforms Inc. و هزاران شرکت دیگر که بر جریان آزاد اطلاعات در سراسر اقیانوس اطلس متکی هستند اجتناب کردند. .

اتحادیه اروپا و ایالات متحده روز جمعه گفتند که پس از لغو توافق قبلی به دلیل نگرانی در مورد قدرت آژانس های آمریکایی برای جاسوسی از اطلاعات بدون حفاظت از حریم خصوصی، اصولاً با یک توافق جدید موافقت کردند.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا روز جمعه در توییتی گفت: این پیمان جدید جریان های داده قابل پیش بینی و قابل اعتماد، تعادل امنیت، حق حفظ حریم خصوصی و حفاظت از داده ها را امکان پذیر می کند.

در حالی که مذاکره‌کنندگان هنوز باید جزئیات دقیق‌تری را بررسی کنند، نتیجه می‌تواند پایانی بر عدم قطعیت در جریان داده‌ها باشد که متا مالک فیس‌بوک را وادار کرد که در صورت تداوم خلاء قانونی نسبت به خروج احتمالی از اتحادیه اروپا هشدار دهد.

نگرانی های حقوقی زمانی تشدید شد که دیوان دادگستری اتحادیه اروپا، دادگاه عالی اتحادیه اروپا، در حکمی غافلگیرکننده در سال 2020، به اصطلاح سپر حریم خصوصی، یک توافق نامه انتقال بین اقیانوس اطلس، را به دلیل ترس های دیرینه مبنی بر اینکه داده های شهروندان در برابر نظارت آمریکا در امان نیستند، سرنگون کرد. .

در حالی که از یک سیستم جداگانه و مبتنی بر قرارداد برای ادامه انتقال داده ها حمایت می کند، تردیدهایی که قضات اتحادیه اروپا در مورد حفاظت از داده های آمریکایی ابراز کردند، این را نیز به یک جایگزین متزلزل تبدیل کرده است.

توافق سیاسی روز جمعه پس از سفر جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن به بروکسل، جایی که وی همچنین به اجلاس های پشت سر هم در روز پنجشنبه با ناتو، گروه هفت و اتحادیه اروپا پیوست.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، روز جمعه پس از آن به خبرنگاران در ایر فورس وان گفت: این پیشرفت با هدف تضمین حریم خصوصی و امنیت داده‌ها و محافظت از ترافیک داده‌ها “که پایه و اساس یک رابطه اقتصادی 7.1 تریلیون دلاری بین ایالات متحده و اتحادیه اروپا را تشکیل داد” بود. جلسه در بروکسل

این توافق واقعاً ما را در موقعیتی قرار می‌دهد تا اطمینان حاصل کنیم که شرکت‌های فناوری آمریکایی – شرکت‌های بزرگ، بله، اما به‌ویژه شرکت‌های کوچک و متوسط ​​- با پیش‌روی ما محافظت می‌شوند و می‌توانند به طور کامل و ایمن در چارچوب ایالات متحده فعالیت کنند. سالیوان گفت: روابط اقتصادی فراآتلانتیک اقتصادی اتحادیه اروپا.

رای دادگاه اتحادیه اروپا در سال 2020، رگولاتورها را در هر دو طرف اقیانوس اطلس و مقامات حفاظت از داده اتحادیه اروپا مجبور کرد که با پیامدهای آن در میان شک و تردید در مورد ایمنی داده‌های کاربران اتحادیه اروپا پس از ارسال به ایالات متحده دست به گریبان شوند. این حکم به معنای هزاران کسب‌وکار بود که داده‌های تجاری خود را به ایالات متحده ارسال می‌کردند، باید راه‌های جایگزینی را برای حفظ جریان داده‌های خود پیدا می‌کردند.

انتقال داده‌ها برای سال‌ها با دشواری همراه بوده است و قضات اتحادیه اروپا نمی‌ترسند در این مورد تصمیم بگیرند. دادگاه عالی اتحادیه اروپا در سال 2015 یک سیستم انتقال داده‌های بین اقیانوس اطلس را که به آن بندر امن نامیده می‌شد، به دلیل نگرانی از دسترسی نامحدود جاسوسان آمریکایی به اتحادیه اروپا سرنگون کرد. داده ها.

این مناقشه به سال 2013 باز می گردد، زمانی که پیمانکار سابق ادوارد اسنودن گستره جاسوسی آژانس امنیت ملی ایالات متحده را افشا کرد. ماکس شرمز، فعال حریم خصوصی، فیس‌بوک را در دادگاه‌های ایرلند – جایی که شرکت رسانه‌های اجتماعی پایگاه اروپایی خود دارد – به چالش می‌کشد و استدلال می‌کند که داده‌های شهروندان اتحادیه اروپا در لحظه انتقال به ایالات متحده در خطر است.

شرمز روز جمعه گفت که متقاعد نشده است که پیش نویس جدید مشکلات توافق نامه های قبلی را حل کند و زمان اعلام را زیر سوال برد.

او در بیانیه ای ایمیلی گفت: «این معامله ظاهراً نمادی بود که فون در لاین می خواست، اما از حمایت کارشناسان در بروکسل برخوردار نیست، زیرا ایالات متحده حرکت نکرد. این به ویژه وحشتناک است که ایالات متحده ادعا می کند از جنگ با اوکراین برای تحت فشار قرار دادن اتحادیه اروپا در مورد این موضوع اقتصادی استفاده کرده است.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور