قطر با کارخانه 1 میلیارد دلاری از بازار جهانی هیدروژن بهره می برد | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) – قطر قصد دارد یک کارخانه 1 میلیارد دلاری برای تولید آمونیاک آبی بسازد، سوختی که می تواند توسط کشورهایی که به دنبال کاهش انتشار کربن هستند، به هیدروژن تبدیل شود.

در حالی که در حال ظهور است، انتظار می رود که بازار جهانی آمونیاک در سراسر جهان رشد کند زیرا می توان آن را حمل کرد و به هیدروژن تبدیل کرد، که سوختی پاک به حساب می آید زیرا دی اکسید کربن تولید نمی کند. آمونیاک همچنین می تواند برای تولید برق سوزانده شود یا به عنوان کود استفاده شود.

وزیر انرژی و مدیرعامل قطر انرژی در مراسمی گفت: قطر انرژی با شرکت Industries Qatar QSC و شرکت تابعه آن، شرکت کود قطر، برای توسعه یک کارخانه موسوم به آمونیاک آبی که قادر به تولید 1.2 میلیون تن در سال است، قرارداد امضا کرد. روز چهارشنبه در دوحه

قطر انرژی در بیانیه ای اعلام کرد که شرکت ThyssenKrupp AG آلمان و شرکت Consolidated Contractors در یونان قراردادی برای کارخانه موسوم به “آمونیاک-7” منعقد کرده اند.

برای تولید آمونیاک، هیدروژن با نیتروژن ترکیب می شود. هنگامی که هیدروژن از گاز طبیعی استخراج می شود و محصول جانبی دی اکسید کربن جذب می شود، آمونیاک حاصل به عنوان “آبی” در نظر گرفته می شود.

بر اساس این بیانیه، با شروع فعالیت کارخانه آبی آمونیاک در سه ماهه اول سال 2026، حدود 1.5 میلیون تن دی اکسید کربن از فرآیند تولید آمونیاک در سال جذب و جدا می شود. قطر قصد دارد تأسیسات جذب و ذخیره کربن خود را توسعه دهد تا بتواند تا سال 2035 سالانه 11 میلیون تن دی اکسید کربن را جدا کند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور