قانون گودارت کشتن روزنامه نگاری رایگان است و خواستار مدل تجاری سوم اینترنت است

عکس پروفایل نویسنده

@یاسجاسپر کاری

محصول قبلی در NBC News و AMC Networks بود.

از هر رسانه خبری رایگان به یک مقاله مراجعه کنید و احتمالاً برخی از موارد زیر را مشاهده خواهید کرد:

  • بنرهای تبلیغاتی عظیمی که صفحه را اشغال می کنند
  • فیلم های تصادفی که به طور خودکار پخش می شوند
  • مقالات پیشنهادی ناخواسته یک Taboola یا Outbrain ‘chumbox’ است
  • پنجره تبلیغاتی یک خبرنامه
  • نمایش اسلایدی که شما را مجبور می کند از طریق چندین صفحه کلیک کنید
  • مقالاتی با پیوندهای وابسته که سعی در جلب شما برای خرید چیزی دارند

ناشران اخبار رایگان همه ادعا می کنند که می خواهند مخاطبان وفاداری ایجاد کنند ، با این وجود همچنان با امید کوته نگرانه دریافت چند سنت بیشتر برای هر بازدید کننده ، تجربه کاربر خود را از بین می برند. چرا؟

آسان ترین توضیحات قانون گودارت است. به زبان ساده ، قانون گودارت می گوید “وقتی معیاری به هدف تبدیل شود ، دیگر اندازه گیری خوبی نخواهد بود.”

نمونه هایی از قانون گودارت در عمل در اطراف ما وجود دارد. دولت ایالات متحده اهداف آلایندگی را برای وسایل نقلیه دیزلی تعیین کرد و به جای کاهش واقعی آلاینده ها ، فولکس واگن (در میان دیگران) به طور مشهور تصمیم گرفت وسایل نقلیه خود را برای تقلب در آزمایش انتشارات تولید کند. سیستم PageRank گوگل برای تعیین رتبه بندی آنها به شمارش تعداد بک لینک در صفحات وب متکی بود و مزارع بک لینک به جای ایجاد انگیزه در محتوای بسیار مرجع و مرجع ، برای بازی در سیستم ایجاد شدند.

همان …

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور