قانون جدید باج افزار ایالات متحده – آیا شبکه شما آماده است؟ | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — برخی از مراکز داده بریتانیا روشی با فناوری پایین برای جلوگیری از ذوب شدن در طول موج گرمای این هفته دارند: پاشیدن آب به واحدهای تهویه مطبوع روی سقف.

آدریان ترولیان، مدیر پس از بازار در Airedale International که سیستم‌های خنک‌کننده مراکز داده را ارائه و نگهداری می‌کند، گفت: «بسیاری از مراکز داده در لندن در حال حاضر افرادی را روی پشت بام با شیلنگ خواهند داشت.

مراکز داده کوچک در مناطق شهری متراکم که با ظرفیت کامل کار می کنند، به احتمال زیاد به شلنگ اضطراری در طول یک دوره گرما نیاز دارند. ترولیان گفت که این اسپری دمای محیط اطراف کویل های واحد تهویه مطبوع را کاهش می دهد تا اطمینان حاصل شود که گرما را به طور موثر دفع می کنند. او از نام بردن از شرکت‌های خاصی که این تکنیک را اتخاذ می‌کنند خودداری کرد، اما گفت که این اتفاق «در M25 و داخل شهر» رخ می‌دهد.

مراکز داده فرامقیاس که توسط غول‌های فناوری اداره می‌شوند، اغلب از مقادیر زیادی آب استفاده می‌کنند – گوگل قراردادی را در ایالات متحده منعقد کرد که 1 میلیون گالن در روز را برای خنک کردن یک مرکز داده تضمین می‌کند. به دلیل اندازه بزرگ آنها فضایی برای اضافه کردن ظرفیت خنک کننده اضافی برای مقابله با افزایش دما دارند. با این حال، آنها از گرمای بیش از حد مصون نیستند: در 10 ژوئیه، یک قطع برق در مرکز داده خدمات وب آمازون در لندن به دلیل آنچه این شرکت به عنوان یک “رویداد حرارتی” توصیف کرد، رخ داد.

سوفیا فلوکر، مدیر شرکت مشاوره مرکز داده Operational Intelligence، گفت که رویکرد شلنگ یک “راه حل هیث رابینسون” است که از سیستم های خنک کننده تبخیری نصب شده در سایر تاسیسات تقلید می کند.

او گفت: «ممکن است در یک روز بسیار گرم شما را از یک مشکل خارج کند، اما احتمالاً عمر تجهیزات را کاهش می دهید. مقیاس روی تجهیزات او گفت که سیستم های خنک کننده تبخیری که به درستی طراحی شده اند از آب تصفیه شده استفاده می کنند.

فلوکر گفت که قطعی ها تنها خطر برای مراکز داده در یک موج گرما نیست. بسیاری از اپراتورهای «هم‌آهنگ» که ظرفیت را به اشخاص ثالث اجاره می‌دهند، به دلیل عدم حفظ سالن در محدوده دمایی توافق شده با جریمه‌های مالی مواجه می‌شوند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور