قانونگذاران اتحادیه اروپا آخرین مانع برای برچسب زدن گاز، هسته ای به عنوان سبز را حذف کردند | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — قانونگذاران اتحادیه اروپا رای دادند تا اجازه دهند گاز طبیعی و انرژی هسته ای به عنوان سرمایه گذاری سبز برچسب گذاری شوند و آخرین مانع اصلی برای میلیاردها یورو سرمایه گذاری سرمایه گذاران محیط زیست از بین برود.

پارلمان از 353 رای لازم برای رد گنجاندن گاز و فناوری هسته‌ای در به اصطلاح طبقه‌بندی اتحادیه اروپا، فهرستی از فعالیت‌های اقتصادی که در راستای گذار این اتحادیه به بی‌طرفی آب‌وهوا تلقی می‌شود، کوتاهی کرد. با ممانعت از مخالفت بعید از سوی کشورهای عضو، اکنون به این معنی است که این مقررات از ابتدای سال آینده آغاز خواهد شد.

این رای به این معنی است که نیروگاه های گاز جدید قادر خواهند بود از سرمایه تازه ای از سرمایه گذاران زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی بهره ببرند، البته برای مدت محدود و تنها زمانی که این تاسیسات جایگزین ایستگاه های سوخت زغال سنگ شوند. همچنین به عنوان تقویت کننده ای برای بخش هسته ای اروپا که کشورهایی مانند فرانسه از آن به عنوان منبع انرژی کم کربن برای جایگزینی سوخت های فسیلی روسیه یاد می کنند، کمک خواهد کرد.

نتیجه برای کمیسیون اروپا، شعبه اجرایی بلوک، که برای اولین بار این پیشنهاد را اواخر سال گذشته مطرح کرده بود، آسودگی خاطر است. این قانون پس از حمله روسیه به اوکراین که نقش گاز را به عنوان سوخت انتقالی در میان افزایش شدید قیمت ها و تهدید کاهش عرضه زیر سوال برد، به طور فزاینده ای منفور به نظر می رسید.

اکثریت حزب محافظه‌کار خلق اروپا روز سه‌شنبه به حمایت از گنجاندن گاز و هسته‌ای پس از درخواست آخرین لحظه وزیر انرژی اوکراین، آلمان گالوشچنکو، رأی دادند. او در نامه ای به قانونگذاران گفت که حذف منابع انرژی از طبقه بندی می تواند برای بازسازی کشور پس از جنگ “به ویژه چالش برانگیز” باشد.

یک تغییر جزر و مدی بالقوه برای انتخاب سایت مرکز داده

برخی از پیشنهادات کمیسیون:

  • پروژه های گازی که جایگزین زغال سنگ می شوند و بیش از 270 گرم معادل دی اکسید کربن در هر کیلووات ساعت تولید نمی کنند، می توانند یک برچسب سبز موقت دریافت کنند، یا اگر انتشار سالانه به طور متوسط ​​از 550 کیلوگرم در هر کیلووات ساعت در طول 20 سال تجاوز نکند.
  • چنین نیروگاه هایی باید تا سال 2030 مجوز ساخت دریافت کنند و تا پایان سال 2035 برنامه هایی برای تغییر به گازهای تجدیدپذیر یا کم کربن داشته باشند.
  • هسته ای در صورتی واجد شرایط است که نیروگاه های جدیدی که تا سال 2045 مجوز ساخت دریافت کنند از آسیب قابل توجهی به محیط زیست و منابع آب جلوگیری کنند.
  • صندوق‌ها باید اطلاعات خود را برای سرمایه‌گذاران در مورد ذخایر هسته‌ای و گاز تحت این طبقه‌بندی افزایش دهند.

دانشمندان، فعالان محیط‌زیست و حتی بخش بزرگی از صنعت مدیریت سرمایه‌گذاری از دریافت برچسب سبز گاز و هسته‌ای به دلیل نگرانی‌هایی که می‌تواند سرمایه‌گذاری از انرژی‌های تجدیدپذیر را منحرف کند و آنچه اتحادیه اروپا به عنوان «استاندارد طلایی» برای تأمین مالی سبز معرفی کرده بود، خدشه‌دار کند، انتقاد کرده بودند.

توماس ریشتر، مدیر اجرایی سرمایه‌گذاری آلمان گفت: «از آنجایی که صلاحیت طبقه‌بندی انرژی هسته‌ای و گاز طبیعی نه تنها از نظر سیاسی، بلکه از نظر علمی نیز بحث‌برانگیز است، ترجیح می‌دهیم اگر پارلمان تصمیم می‌گرفت که این فعالیت‌ها در طبقه‌بندی گنجانده نشود.» انجمن صندوق ها

با این حال، اتریش و لوکزامبورگ نشان داده‌اند که قصد دارند یک چالش قانونی برای گنجاندن این دو منبع انرژی در طبقه‌بندی را دنبال کنند، اگرچه این فرآیندی است که ممکن است سال‌ها طول بکشد.

لئونور گئوسلر، وزیر انرژی اتریش، چهارشنبه گفت: «کاملاً واضح است که هم انرژی هسته‌ای و هم گاز فسیلی هیچ ارتباطی با پایداری ندارند.» ما به طور طبیعی به چالش خواهیم کشید. ما قبلاً مقدمات را فراهم کرده‌ایم و لوکزامبورگ اعلام کرده است که به ما می‌پیوندد.»

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور