قابل قبول راهگشای تجزیه و تحلیل اخلاقی است

عکس پروفایل نویسنده

@دانارلدن آرل

دن آرل روزنامه نگار ، نویسنده و طرفدار حریم خصوصی است. او همچنین صاحب ThinkPrivacy.ch است

یکی از پیچیده ترین نکات برای شرکت ها یا هر کسی که وب سایتی را اداره می کند ، کشف موفقیت سایت خود ، تعداد بازدیدهایی که انجام می دهد و نحوه بازدید از آنها است ، در عین حال به حریم خصوصی بازدید کننده خود احترام می گذارد.

بسیاری از ابزارهای تجزیه و تحلیل وجود دارد ، اما محبوب ترین آنها سابقه احترام به حریم خصوصی و یا حتی دادن اختیار مالک سایت برای اطمینان از رعایت حریم خصوصی را ندارند.

این همان چیزی است که Uku Taht و Marko Saric ، دو توسعه دهنده اروپایی هنگام ایجاد Plausible ، یک ابزار محرمانه بودن احترام به تجزیه و تحلیل در سال 2018 ، در ذهن داشتند. Saric مشکلی را مشاهده کرد که چگونه سایر ابزارهای تجزیه و تحلیل اطلاعات کاربر را در مصاحبه ای که به من می گفتند ” درمورد مسائل مربوط به Google و مدل تجاری آنها در زمینه نظارت بر سرمایه ، آگاهی بیشتری کسب کنید (یا کمتر از آن بی اطلاع باشید).

ساریچ در ادامه توضیح داد که “یکی از موضوعات مهم در مورد مدل تجاری سرمایه داری نظارتی ، نیاز زیاد به داده های شخصی و نیاز به داده های زیادی است. این به نفع گوگل ، فیس بوک و دیگر بازیگران بزرگ AdTech است که می توانند هرچه بیشتر اطلاعات مربوط به کاربران اینترنت را جمع آوری کنند. سپس از این داده ها برای تجزیه و تحلیل و نمایه سازی کاربران استفاده می شود تا بتوانند با تبلیغات شخصی شده هدف قرار گیرند. به این ترتیب آنها درآمد کسب می کنند و به همین دلیل ابزارهایی مانند Google Analytics را به صورت رایگان می دهند. این بخشی از مدل تجاری آنهاست. “

بنابراین ساریچ و شریک زندگی اش به این نتیجه رسیدند که لازم است ابزاری جایگزین تهیه کنند که همان نتایج باکیفیت رقابت آنها را با یک مزیت بزرگ فراهم کند: حفظ حریم خصوصی.

ساریچ به من گفت: “ایده با Plausible ایجاد یک ابزار تجزیه و تحلیل وب بود که کاملاً از آن مدل کسب و کار جمع آوری ، استخراج و تجزیه و تحلیل تعداد زیادی از اطلاعات شخصی برای اهداف تبلیغاتی جدا باشد.”

“این بدان معنی است که ما باید حریم خصوصی کاربران وب را در اولویت قرار دهیم. این ما را به سمت به حداقل رساندن جمع آوری داده ها ، یک مدل تجاری اشتراکی (ما از مشترکین خود با پرداخت هزینه اشتراک درآمد کسب می کنیم) ، رعایت همه قوانین مختلف حریم خصوصی و غیره هدایت می کند. به این ترتیب ، ما سعی داریم وب را برای افرادی که از وب سایت های قابل قبول نصب شده بازدید کنند ، کمی بهتر باشد. “

با این حال ، فقط این واقعیت نیست که Plausible به حریم خصوصی کاربران احترام می گذارد که بسیار منحصر به فرد است. این همچنین یک ابزار منبع باز است ، بنابراین این واقعیت که این اطلاعات جمع آوری اطلاعات کاربر نیست ، توسط کاربران قابل تأیید است. آنها همچنین یک ویژگی را به صاحبان سایتها اجازه دادند تا آمار خود را برای عموم باز کنند ، به این معنی که برای برخی حتی می توانید محبوبیت خود را به همان اندازه که ادعا می کنند ، تأیید کنید ، که می تواند برای رسانه های در حال رشد بسیار مناسب باشد ، و دیگران به دنبال جذب استعدادهای جدید هستند یا تبلیغات اخلاقی.

آنچه واقعاً برای من برجسته بود ، تعهد ساریچ به حریم خصوصی بود. نه تنها با قابل قبول ، بلکه برای همه و به دنبال راه های جدید برای مقابله با چالش های پیش روی جنبش حفظ حریم خصوصی. ساریچ فکر نمی کند که حریم خصوصی از فناوری بزرگ حاصل شود و او هم اشتباه نمی کند.

وی خاطرنشان كرد كه سرمایه داران نظارتی اگر تصور كنند این به معنای از دست دادن پول است ، به حریم خصوصی نخواهند رفت ، بنابراین وی اصرار دارد كه “افراد بیشتری مانند او در ایجاد ، ایجاد و ترویج گزینه های اخلاقی بیشتر مشاركت داشته باشند.”

او همچنین امیدوار به نظر می رسد؛ او امروز ابزارهایی را در بازار می بیند که او را به هیجان آورده و امیدوار می کند. وقتی صحبت از موتورهای جستجوگر احترام به حریم خصوصی می شود ، وی گفت: “Startpage جایگزینی عالی برای جستجوی Google است” و از کمپانی هایی مانند Hey ، ProtonMail ، OpenStreetMaps ، Firefox و سایر افرادی که در حال ایجاد گزینه های قابل استفاده و متمرکز بر حفظ حریم خصوصی هستند ، تعریف و تمجید کرد. احترام به رقابت

“اگر Startpage می تواند میلیون ها نفر را از جستجوی Google تغییر دهد ، Hey.com می تواند برای کاربران Gmail و غیره و غیره همین کار را انجام دهد ، می بینید که اینترنت چگونه یک مکان کاملاً تغییر یافته به نظر می رسد. یک آرامش ، دوستانه تر ، مستقل تر ، و حریم خصوصی بیشتر – همه برای اولین بار ، “او در پایان مصاحبه ما گفت.

این ذهنیت است که به خوبی می تواند آینده حفظ حریم خصوصی و آینده اینترنت باشد. اگر فناوری بزرگ تغییر نكند ، ما باید تغییر كنیم و باید آگاه شویم ، یا همانطور كه ​​ساریچ گفت “كم اطلاع تر” از جمع آوری داده ها است و به دنبال گزینه های دیگری هستیم. این اقدام یا شرکت ها را مجبور می کند که به حریم خصوصی ما احترام بگذارند یا اینکه ما را در حال ترک خدمات گسترده خود می بینند.

اگر Startpage ، Plausible ، DuckDuckGo ، ProtonMail و دیگران راهی پیدا کرده اند که ضمن رعایت حریم خصوصی کاربر ، سودآور و پایدار بمانند ، دیگران نیز می توانند این کار را انجام دهند.

برچسب ها

با هکر نون همراه باشید

حساب رایگان خود را ایجاد کنید تا قفل تجربه خواندن سفارشی خود را باز کنید.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور