فیس بوک شبکه کابلی زیر دریایی برنامه ریزی شده خود را در آفریقا گسترش می دهد

لونی پرینسلو (بلومبرگ) -شرکت فیس بوک و برخی از بزرگترین شرکت های مخابراتی جهان ، China Mobile Ltd. و MTN Group Ltd. ، قرار است یک کابل بزرگتر از قبل برنامه ریزی شده در آفریقا بسازند.

بر اساس بیانیه ای که روز دوشنبه منتشر شد ، این شرکت ها قصد دارند کشورهای جزیره اقیانوس هند سیشل و کومور ، و همچنین آنگولا و اتصال جدید خود را به نیجریه اضافه کنند. این علاوه بر پیوندی است که اخیراً به جزایر قناری اعلام شده است و به 35 در 26 کشور فرود می آورد.

سخنگوی فیس بوک در ایمیلی گفت: “سرمایه گذاری قابل توجه فیس بوک در 2Africa بر اساس چندین سرمایه گذاری دیگر ما در قاره ، از جمله سرمایه گذاری های زیربنایی در آفریقای جنوبی ، اوگاندا ، نیجریه و جمهوری دموکراتیک کنگو است.”

بخش کابل های زیر دریا در حال تجدید حیات است ، زیرا فیس بوک و Google Alphabet Inc در حدود 80 درصد از سرمایه گذاری های اخیر در پیوندهای اقیانوس اطلس را پشت سر گذاشته اند. غول های فناوری به دنبال این هستند که تقاضای روزافزون برای انتقال سریع اطلاعات مورد استفاده برای همه چیز از پخش فیلم ها تا پیام های اجتماعی و پزشکی از راه دور را به دست آورند. در طول رونق dot-com در دهه 1990 ، شرکت های تلفن بیش از 20 میلیارد دلار برای ایجاد خطوط فیبر نوری در زیر اقیانوس ها هزینه کردند.

این پروژه بخشی از برنامه های قدیمی فیس بوک برای هدایت مسابقه برای ارائه اینترنت قابل اطمینان تر و سریعتر در آفریقا است ، قاره ای با بیش از 1.2 میلیارد نفر جمعیت و استفاده روزافزون تلفن های هوشمند. غول رسانه های اجتماعی ایالات متحده برای اولین بار برنامه خود را برای یک کابل زیر دریا در ماه مه 2020 اعلام کرد. این به دنبال تلاش برای پرتاب ماهواره در سال 2016 برای ارسال سیگنال به سراسر قاره بود-اما موشک SpaceX حامل این فناوری منفجر شد.

بلومبرگ در ماه مه گذشته به نقل از افراد آشنا با این موضوع گزارش داد که 2Africa ، که قرار است یکی از بزرگترین پروژه های کابلی زیر دریا در جهان باشد ، کمتر از 1 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت. بر اساس این بیانیه ، تولید اولین بخشهای زیرساخت در ایالات متحده آغاز شده است. نوکیا Oyj ‘Alcatel Submarine Networks برای ساخت کابل انتخاب شد.

به گفته شرکت ها ، بررسی های دریایی برای بخش های جدید کابل احتمالاً تا پایان سال به پایان می رسد. این کابل به طول 37000 کیلومتر (23000 مایل) آفریقا ، اروپا و خاورمیانه را به هم متصل می کند.

بر اساس این بیانیه ، انتظار می رود 2 آفریقا تا سال 2024 به بهره برداری برسد و بیش از ظرفیت ترکیبی تمام کابل های زیر دریایی که در حال حاضر در حال خدمت رسانی به آفریقا هستند ارائه دهد. سایر شرکای پروژه شامل Telecom Egypt Co ، UK Vodafone Group Plc و Orange SA مستقر در پاریس است.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور