فناوری SpaceX ممکن است این پتانسیل را داشته باشد که انقلابی در آینده خودروها ایجاد کند

عکس پروفایل نویسنده

@داویجدیوید گی

دیو بیش از 10 سال در استراتژی دیجیتال کار کرده است و اکنون مطالب جذاب را برای صنایع فناوری و دارایی می نویسد.

با گذشت سالها ، بی شک کارآفرین الون ماسک به یک نام خانوادگی تبدیل شده است. چشم اندازهای گسترده تر او ، و نیازی به ذکر ثروت نیست ، به او کمک کرده است تا یک اثر افسانه ای در فضای خارج و صنعت خودرو به دست آورد.

ماسک به عنوان یکی از ذهن های پیشگام ایجاد اتومبیل های الکتریکی مبتکر و پیشرفته تسلا ، با تکنولوژی پیشرفته ، در مورد آوردن محصولات تمیز و با آلاینده های صفر به صنعت موتور همچنان پیروی کرده است.

آخرین و متداولترین پروژه وی ، معروف به SpaceX یا Space Exploration Technologies Corporation با نام کامل در سال 2002 تاسیس شد و به آرامی پروازهای فضایی تجاری را به سمت ارتفاعات جدید با هدف استعمار مریخ انجام می دهد.

مناظر او با این مأموریت که پرواز فضایی نه تنها واقعیت بلکه پایدار و مقرون به صرفه است نیز با ایجاد موشک های قابل استفاده مجدد مانند شاتل فضایی Falcon 9 بسیار جالب توجه است. Falcon 9 یک موشک دو مرحله ای قابل استفاده مجدد است و اولین در نوع خود است. این دستگاه با توانایی طراحی شده است که می تواند گرانترین قطعات خود را اصلاح کند – ویژگی تکرار در میان نمونه های مدرن آن غیرممکن است.

مأموریت SpaceX

اسپیس ایکس معتقد است برای اینکه دسترسی فضا به بیشتر در دسترس مصرف کنندگان قرار گیرد ، موشک قابل استفاده مجدد آنها یک موفقیت اساسی است زیرا به طور قابل توجهی هزینه ها را کاهش می دهد. از نظر تاریخی ، پرتاب های فضایی بسیار پرهزینه است. هزینه اخاذی اساساً به ساخت موشکی بستگی دارد که فقط در یک مأموریت پرواز کند.

اسپیس ایکس می خواهد این تصور را ریشه کن کند و موشک های آنها را شبیه هواپیماهای تجاری کند. هزینه های ساخت هواپیما و موشک می تواند تا حد زیادی مشابه باشد. اسپیس ایکس می خواهد در سفرهای مختلف به فضا بتواند چندین بار از موشک ها یا حتی قسمت هایی از آن استفاده کند.

پیروی از مدل هواپیماهای تجاری می تواند هزینه سفر به فضا را صد برابر کند. بیشتر موشکها برای از هم پاشیدن قسمتهای ورود مجدد به جو زمین طراحی شده اند. با این حال ، موشک های اسپیس ایکس ساخته شده اند تا نه تنها در برابر ورود مجدد مقاومت کنند ، بلکه می توانند با موفقیت دوباره بر روی زمین فرود آیند و مقاومت کنند.

این برای خودروها به چه معناست؟

برای اینکه موشک های اسپیس ایکس بتوانند این مرزهای چالش برانگیز را شکست ، منجر به توسعه مواد و فن آوری های جدید شده است. طراحی و ساخت این نوع موشک ها با استفاده از مواد جدید و نوآورانه به این معنی است که می توانند در صنایع دیگر نیز استفاده شوند و آنها را بسیار متنوع سازند. یکی از دلایلی که فقط یکبار از موشک ها استفاده می شود به دلیل دوام آنها هنگام ورود به جو زمین است.

در بیشتر موارد ، راکت ها اساساً برای زنده ماندن در فشار فضا ساخته می شوند. اکثر موشک ها با برخورد تقریباً هزار مایل در ساعت با جو زمین مجدداً با نزول آتشین وارد می شوند ، در آن زمان ، فضانوردان برای محافظت از آنها به ذره بین موشک متکی هستند.

داشتن توانایی تولید یک آیروشل به اندازه کافی قوی برای تحمل گرما ، به معنای انتقال مواد جدیدی از این قبیل به صنعت موتور است.

طراحی و ساخت اتومبیل هایی با فلزات و مواد بسیار بادوام می تواند تلفات کمتری در جاده ها داشته باشد با این تصور که تسلا به یکی از اولین صنایع تبدیل شود. متأسفانه ، این به معنای اتومبیل های تخریب ناپذیر نیست ، اما به معنای اتومبیل های مقاوم تر برای خانواده هایی است که نوزادان یا حتی هواپیماها را حمل می کنند که می توانند عملکرد بهتر در تصادفات داشته باشند.

تأثیر مواد جدید موشکی بر صنعت خودرو

صنعت خودرو گرچه سودآور است ، در حالی که بر اندازه جمعیت تأثیر می گذارد ، میلیون ها دلار در تصادفات پیش بینی نشده برای کشورها هزینه می کند. اگر نگاهی به تعداد تلفات در نمودار زیر بیندازیم ، در برخی از کشورهای اروپایی ، می توان دریافت که اگرچه اندازه سال 2019 نسبت به سال 2018 کمتر است ، تعداد مرگ در هر میلیون نفر هنوز قابل توجه است:

(تصویر: استاتیستا)

استفاده از فناوری SpaceX به لطف مواد با دوام می تواند این اعداد را کاملاً تغییر دهد. معرفی عناصر مشابه آئروشل نشان دهنده نوید ، ایجاد بالقوه ساخت اتومبیل های ایمن تر است. گرده افشانی فن آوری بین موتورهای اسپیس ایکس و تسلا توسط الون ماسک قبلاً در نحوه طراحی خودروهای تسلا تأثیر داشته است.

مهندسان اسپیس ایکس در زمینه ساخت و ایجاد مواد سبک و پیشرفته برای موشک های فضایی متخصص هستند و طبیعتاً برخی از تخصص های آنها راه خود را تا وسایل نقلیه تسلا پایین آورده است.

(تصویر: تسلا)

تسلا مدل S تنها اتومبیلی است که شاسی آن کاملاً از آلومینیوم ساخته شده است. فایده استفاده از آلومینیوم این است که در طبیعت آن ، فلزی سبک است. استفاده از آن به تولیدکنندگان وسایل نقلیه این امکان را می دهد تا با ضخیم تر ساختن صفحات بدنه اتومبیل و در عین حال قادر به کاهش وزن خودرو در کل ، مقاومت در برابر فرورفتگی را افزایش دهند.

همچنین آلومینیوم با داشتن قدرت ترمزگیری بهتر و کنترل هندل ، اجازه می دهد تا یک ماشین سرعت بیشتری بگیرد.

با این حساب ، هنگام در نظر گرفتن ابرخودروها و اتومبیل های مسابقه ای F1 ، استفاده از آلومینیوم فناوری SpaceX می تواند یک بازی واقعی برای عملکرد باشد. استفاده از آلومینیوم درصورت استفاده از آن در سطح متوسط ​​مصرف کننده ، به تولیدکنندگان این امکان را می دهد تا اتومبیل های ایمن تری با پانل های ضخیم تر و مقاوم در برابر فرورفتگی ایجاد کنند ، ضمن اینکه می توانند نرخ های تصادف و بیمه را کاهش دهند ، همه را در جاده ایمن نگه می دارند.

راه های دیگر ماسک در حال تحول در دنیای مدرن است

با تمرکز شدید همچنان بر روی منابع انرژی قابل استفاده مجدد ، ایلون ماسک همچنین پس از خریداری شهر خورشیدی مستقر در کالیفرنیا ، این شرکت را به یکی از شرکت های تابعه تسلا تبدیل کرده است. سولار سیتی به آنها کمک کرده است تا گزینه های ارزان قیمت صفحه خورشیدی را در خانه های خود به مصرف کنندگان برسانند ، و آنها را در انتقال به یک شیوه زندگی سبز کمک می کند.

نتیجه نهایی این است که اگرچه تلاش های کارآفرینی الون ماسک متنوع و چشم گش به نظر می رسد ، اما این توانایی را دارد که جنبه های مختلف جهان را همانطور که امروز می شناسیم تغییر دهد.

با در نظر گرفتن اینكه چگونه فناوری SpaceX می تواند آینده اتومبیل ها را تغییر دهد ، به ما نشان می دهد كه آینده تا چه اندازه با نگاه مثبت به پایداری ایمن خواهد بود. این توانایی کاهش عظیم انتشار کربن و کمک به مراقبت از دنیای امروز ما را دارد.

عکس پروفایل نویسنده

داستان های من را بخوانید

دیو بیش از 10 سال در استراتژی دیجیتال کار کرده است و اکنون مطالب جذاب را برای صنایع فناوری و دارایی می نویسد.

برچسب ها

با هکر نون همراه باشید

حساب رایگان خود را ایجاد کنید تا قفل تجربه خواندن سفارشی خود را باز کنید.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور