فناوری خنک کننده نسل بعدی | دانش مرکز داده

با افزایش تقاضا برای انرژی، انتظار می رود مصرف آب در بخش برق حتی بیشتر شود و منابع کمیاب آب را تحت فشار قرار دهد. سی و شش کشور در سراسر جهان در حال حاضر از تنش آبی زیاد یا بسیار زیاد رنج می برند. نگرانی در مورد مصرف آب، بحث جالبی را در مورد پایداری برای اپراتورهای مرکز داده ایجاد کرده است که گزینه‌های سیستم خنک‌کننده خود را ارزیابی می‌کنند.

مراکز داده می توانند تقاضای زیادی برای آب داشته باشند، زیرا تجهیزات فناوری اطلاعات برای کارکردن به انرژی بسیار زیادی نیاز دارند و در عین حال مقادیر قابل توجهی گرما را نیز تولید می کنند. راه‌حل‌های خنک‌کننده تبخیری مستقیم و غیرمستقیم اغلب شامل تبخیر حجم زیادی از آب به محض اینکه شرایط محیط بیرون اجازه می‌دهد، می‌شود. وقتی آب ارزان و فراوان است، این امر به دلیل صرفه جویی در برق و مزایای هزینه منطقی است.

دلیل موثر بودن محلول های خنک کننده تبخیری این است که آب محیط کارآمدتری نسبت به هوا برای از بین بردن گرما است، زیرا تبخیر فرآیند خنک سازی را افزایش می دهد. اما در حالی که این راه حل های خنک کننده نشان داده اند که مصرف انرژی را در مقایسه با سایر فناوری ها به میزان قابل توجهی کاهش می دهند، از نظر تاریخی منجر به مصرف نسبتاً بالای آب شده اند. به علاوه، اثربخشی خنک‌کننده تبخیری مستقیم و غیرمستقیم بسیار به مکان بستگی دارد، زیرا آب و هوای خشک‌تر و مرطوب‌تر منجر به کارایی بیشتر سیستم می‌شود.

برای طراحان مراکز داده، اغلب تصور می شود که هیچ حد وسطی برای خنک سازی مرکز داده وجود ندارد. تصمیم نهایی به طور کلی بر اساس خواسته های کلیدی مشتری است. گزینه ها همیشه یا عبارتند از:

  • مصرف انرژی را کم نگه دارید و حجم قابل توجهی آب مصرف کنید (معمولاً سیستم های خنک کننده تبخیری مستقیم یا غیر مستقیم)
  • مصرف انرژی بالا و عدم مصرف آب (معمولا آب سرد، DX یا مبرد پمپ شده)

استفاده از راه‌حل‌های خنک‌کننده مرکز داده که می‌توانند به طور مؤثر و مؤثر در حالت خنک‌کننده آزاد در دماهای خارجی پایین تا خفیف کار کنند، به این معنی است که سیستم‌های مکانیکی مرکز داده به انرژی کمتری نیاز دارند. این معضل اغلب زمانی رخ می دهد که خنک کننده رایگان دیگر در دسترس نباشد.

در آن شرایط، یک سیستم خنک‌کننده یا به حالت DX مکانیکی یا خنک‌کننده آب سرد یا حالت آدیاباتیک/تبخیری (از جمله حالت DX مکانیکی برای شارژ) تغییر می‌کند که انعطاف‌پذیری کمی ارائه می‌دهد یا اصلاً انعطاف‌پذیر نیست.

یک جنبه اغلب نادیده گرفته شده اما حیاتی تصمیم برای درک اپراتورهای مرکز داده این است که معمولاً با کاهش مصرف آب در مرکز داده، بار مصرف آب به منبع نیروگاه تولید برق برمی گردد. بنابراین، اگرچه مصرف آب محلی کاهش یافته است، با تولید انرژی بیشتر، مصرف کلی آب در چرخه تولید برق افزایش می‌یابد. استفاده از آب در مرکز داده، تلفات الکتریکی ذاتی مرتبط با توان مورد نیاز برای خنک سازی بین نیروگاه تولید برق و مرکز داده را کاهش می دهد.

Excool Royal Visit 2022-164 (1).jpg

عکس های شرکت با جایزه کوئینز برای تجارت بین المللی. https://www.excool.com/the-princess-royal-visits-excool/

پیشرفت‌های اخیر در فناوری خنک‌کننده تبخیری غیرمستقیم، شاهد ظهور نوع جدیدی از محلول خنک‌کننده بوده است. فن آوری جدید به اپراتورهای مرکز داده اجازه می دهد تا تعیین کنند کدام روش خنک کننده یا ترکیبی از روش های خنک کننده، مرکز داده آنها را به طور موثر و کارآمد خنک می کند. همچنین با تغییر شرایط داخلی و خارجی، مانند افزایش بار فناوری اطلاعات یا افزایش و کاهش هزینه های برق و آب، انعطاف پذیری را برای تغییر ارائه می دهد.

البته هیچ روشی برای همه وجود ندارد. اما با ظهور فن آوری های جدید، این دو گزینه، آب در مقابل بی آب، دیگر متضاد قطبی نیستند و به راحتی می توان به یک حد وسط انعطاف پذیر دست یافت. هنگام طراحی مراکز داده برای آینده ای پایدار، مشتری می تواند مثبت باشد که مصرف آب در محلول های آدیاباتیک/تبخیری می تواند با اهداف کارایی و پایداری انرژی کم، کاهش انتشار کربن و صرفه جویی در آب همسو باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی مراکز داده برای آینده ای پایدار، فناوری خنک کننده پیشرو در بازار، نسل بعدی Excool و موارد دیگر، به https://www.excool.com/ مراجعه کنید.

docklands copy (2).jpg

تله هاوس شمالی 2 مرکز داده. لندن، انگلستان. https://www.excool.com/excool-project-insight-telehouse-docklands-london/

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور