علی بابا با 1 میلیارد دلار هزینه برای Cloud هزینه ولگردی و قانونی شکنی را آغاز می کند

کوکو لیو (بلومبرگ) – بخش ابری Alibaba Group Holding Ltd. یک میلیارد دلار برای حمایت از استارتاپ ها در آسیا متعهد شده است ، که یکی از بزرگترین هزینه های خود را از زمانی که این غول فناوری متعهد به افزایش هزینه ها و عبور از تحقیقات ضد انحصار در خانه است ، است.

علی بابا روز سه شنبه در بیانیه ای گفت ، یک میلیارد دلار بودجه اولیه پروژه AsiaForward خواهد بود که هدف آن پرورش 100000 توسعه دهنده و استارت آپ فناوری است. این شرکت با ایجاد آموزش برای توسعه دهندگان و همچنین ارتباط کارآفرینان با سرمایه های خطرپذیر و سایر فرصت ها ، قصد دارد یک مجموعه استعدادی میلیون نفری ایجاد کند.

تیتان تجارت الکترونیکی جک ما ماه گذشته اعلام کرد که پس از اعمال مقررات ضد انحصاری چینی با جریمه رکورد دار 2.8 میلیارد دلاری که شرکت را به ضرر سه ماهه خود در 9 سال گذشته رساند ، تمام سودهای افزایشی را در زمینه هایی مانند فناوری و تجارت الکترونیکی سرمایه گذاری خواهد کرد. غول های فن آوری چینی از Alibaba گرفته تا Tencent Holdings Ltd. و Meituan همه متعهد شده اند که به طور چشمگیری هزینه ها را افزایش دهند ، زیرا سرکوب پکن علیه این صنعت ، شرکت ها را مجبور به یافتن محرک های جدید رشد می کند.

جف ژانگ ، رئیس Alibaba Cloud Intelligence ، در بیانیه گفت: “ما در حال ظهور تقاضای زیادی برای فناوری های بومی ابر در عمودی های نوظهور در سراسر منطقه هستیم ، از تجارت الکترونیکی و سیستم های تدارکات گرفته تا سرگرمی های آنلاین و سرگرمی آنلاین.” “تمرکز ما بر روی نوآوری و سرمایه گذاری در مرکز داده ها و همچنین توسعه استعدادها در انتظار آینده دیجیتال است.”

تجارت ابری علی بابا ، با الگوبرداری از خدمات وب آمازون ، از نیازهای خرید گسترده آنلاین آن بزرگ شد و به یکی از بزرگترین موتورهای رشد غول تجارت الکترونیکی تبدیل شد. اما به دنبال رقابت Tencent و Huawei Technologies Co. گسترش آن در حال کند شدن است ، پس از خروج مشتری عمده ، درآمد ابر در سه ماهه مارس فقط 37٪ افزایش یافت که کمترین سرعت از سال 2014 است.

TikTok خدمات ویدئویی ویروسی ByteDance Ltd. تصمیم گرفت Alibaba را به عنوان یک ارائه دهنده ابر در این دوره کنار بگذارد و در عوض بیشتر به سرورهای داخلی خود و رقبای آمریکایی مانند AWS متکی بود ، یک فرد آشنا با این موضوع گفت ، خواستار شناسایی نشود در مورد یک تصمیم خصوصی

Alibaba Cloud اولین مرکز داده خود را در فیلیپین تا پایان سال جاری افتتاح می کند و یک مرکز نوآوری در مالزی ایجاد می کند. این شرکت در حال حاضر در 75 منطقه به اصطلاح در دسترس در 24 منطقه فعالیت می کند ، همچنین سومین مرکز داده را در اندونزی راه اندازی کرده است. طبق گفته گارتنر ، محقق صنعت ، این شماره 3 زیرساخت به عنوان یک سرویس یا IaaS ارائه دهنده ابر در سال 2020 ، در پشت آمازون دات کام و شرکت مایکروسافت است.

سلینا یوان ، مدیر کل واحد تجارت بین المللی Alibaba Cloud Intelligence ، در بیانیه گفت: “نقشه راهبردی ما برای APAC شامل سرمایه گذاری های هدفمند برای تسهیل تحول دیجیتالی مشاغل محلی است.” “ما با توجه به تأثیر همه گیر شدن و افزایش شدید تقاضا برای ابزارهای دیجیتال تجاری ، این سرمایه گذاری ها به موقع تر انجام می شوند.”

رقیب سرسخت Tencent هفته گذشته گفت که چهار مرکز داده در بانکوک ، فرانکفورت ، هنگ کنگ و توکیو راه اندازی کرده است و به تجارت ابری خود در 27 منطقه در سراسر جهان امکان می دهد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور