طوفان های زمستانی در ایالات متحده قیمت برق را سر به فلک کشیده | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — قیمت عمده فروشی برق در بخش هایی از کشور بیش از 6000 درصد در طول بدترین سرمای وحشیانه اخیر افزایش یافت – نشانه ای که نشان می دهد آمریکایی ها به محض ارسال صورت حساب ها احتمالاً با هزینه های گرمایش زمستانی به میزان قابل توجهی روبرو خواهند شد.

قیمت برق در هوستون در 23 دسامبر به 3700 دلار در هر مگاوات ساعت رسید، یا افزایش 65 برابری نسبت به بالاترین قیمت روز قبل که حدود 57 دلار بود. قیمت ها حداقل به مرز 1000 دلار در بخش های عظیمی از کشور رسید که از شیکاگو تا ویرجینیا و تا نیوانگلند امتداد یافت زیرا طوفان در تعطیلات آخر هفته طولانی به سمت شرق حرکت کرد.

در 23 دسامبر، گاز طبیعی، که تقریبا نیمی از خانوارهای ایالات متحده را گرم می کند و سوخت پیشرو نیروگاه ها است، به 60 دلار در هر میلیون واحد حرارتی بریتانیا در کارولینای آمریکا افزایش یافت. در آخر هفته، قیمت ها در بخش هایی از اقیانوس اطلس و شمال شرقی به 100 دلار رسید. این در مقایسه با معاملات آتی معیار ایالات متحده در نزدیکی 5 دلار در روز سه شنبه است.

این فقط ضربه دیگری به کیف پول مصرف کنندگان است که در سال گذشته تقریباً از هر زاویه ای تورم را تحت فشار قرار داده است. در حالی که پیش بینی دقیق افزایش قبوض آب و برق پس از طوفان دشوار است، هزینه های انرژی معمولا دیر یا زود به مصرف کنندگان منتقل می شود. چندین شرکت آب و برق به مشتریان هشدار داده بودند که در طول سرمای هوا صرفه جویی کنند تا هزینه ها را کاهش دهند.

قیمت برق در طول این طوفان تا حدی به این دلیل افزایش یافت که تقاضا بسیار بالاتر از پیش‌بینی چندین اپراتور شبکه ایالات متحده بود. سپس هزینه های اضافی ذخایر مورد استفاده برای تقویت منابع برق وجود دارد. در تگزاس، اپراتور شبکه برای جلوگیری از تکرار خاموشی های مرگبار سال گذشته، حداقل دوبرابر مقدار منابع یدکی که معمولاً از طرف مصرف کنندگان انجام می دهد، قرارداد بسته است.

برق کمتر از 3 درصد از شاخص قیمت مصرف کننده را تشکیل می دهد، بنابراین اگرچه جهش قبوض آب و برق احتمالاً تأثیر زیادی بر تورم کلی نخواهد داشت، اما همچنان بار بزرگی بر بودجه خانوارها خواهد بود.

این نوعی رویداد است که می تواند با تغییرات آب و هوایی که آب و هوای شدیدتر را به همراه دارد، رایج تر شود.

تایسون اسلوکام، مدیر برنامه انرژی عمومی شهروند، گفت: «قیمت عمده فروشی برق افزایش یافت و در نهایت مصرف کنندگان باید این صورت حساب را بپردازند. بدیهی است که بازارهای ما به دلیل آب و هوای شدید تحت فشار هستند و این موضوع را زیر سوال می برد که آیا افزایش قیمت مبتنی بر بازار در شرایط اضطراری آب و هوایی منطقی است یا خیر.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور