شکست: کابل های زیر دریا در دریای چین جنوبی در معرض خطر | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) – افزایش تنش ها با چین، تایوان را بر آن داشته تا دفاع نظامی خود را تقویت کند. اکنون این کشور به درس‌های جنگ در اوکراین توجه می‌کند تا یکی از ضعف‌های بزرگ‌تر آن را برطرف کند: زیرساخت‌های زیردریایی شکننده که جزیره را به اینترنت متصل می‌کند.

تایوان دارای 14 کابل زیردریایی است – تعداد زیادی از آنها کمی بیشتر از یک شلنگ باغچه ای – که هزاران مایل امتداد دارند و مستقیماً کشورهای آسیایی از جمله چین را به ایالات متحده و سایر نقاط جهان متصل می کنند. این آسیب‌پذیری است که دولت جزیره، هر گونه وقفه را به‌عنوان بی‌ثبات‌کننده بالقوه می‌بیند، می‌خواهد آن را به حداقل برساند. اختلال در درگیری با چین می تواند منجر به قطع ارتباط تایوان با جهان شود، مشابه آنچه در اوایل سال جاری برای کشور جزیره اقیانوس آرام تونگا رخ داد، زمانی که یک فوران آتشفشانی آن را برای بیش از یک ماه بدون دسترسی به اینترنت رها کرد.

کنی هوانگ، مدیر اجرایی مرکز اطلاعات شبکه تایوان، یک سازمان غیرانتفاعی که بخشی از آن متعلق به دولت تایوان است، گفت: “کابل های زیردریایی پاشنه آشیل جدی تایوان هستند.”

392676633.png

این فقط یک نگرانی در تایپه نیست: در شرایطی که روابط ایالات متحده و چین تحت فشار قرار گرفته است، استراتژیست های دفاعی در سراسر جهان به دقت به خطرات پیش روی حدود 1.3 میلیون کیلومتر (810000 مایل) کابل های زیردریایی که تقریباً تمام ترافیک اینترنت از آن عبور می کند، نگاه می کنند و برای موارد احتمالی برنامه ریزی می کنند. برای چگونگی مقابله با خطر از دست دادن دسترسی.

دولت تایوان این خطرات را به خوبی می‌داند: زلزله‌ای که در سال 2006 در جزیره رخ داد، 8 کابل را قطع کرد، تعمیر آن هفته‌ها طول کشید و باعث اختلال در اینترنت، خدمات بانکی و تجارت فرامرزی شد که تا سنگاپور احساس شد.

برای رئیس جمهور تایوان، تسای اینگ ون، تهدید چین در حال افزایش است: رئیس جمهور شی جین پینگ در افتتاحیه کنگره حزب کمونیست در ماه جاری گفت که “اتحاد مجدد” با تایوان “باید محقق شود و بدون شک می توان آن را تحقق بخشید.” و ژنرال چینی که فرماندهی نظامی مسئول تایوان را رهبری می کرد، توسط شی با پست معاون کمیسیون مرکزی نظامی جایزه گرفت.

در پاسخ به تهدید فزاینده، از سال جاری تایوان خرابی های ارتباطی را در رزمایش های جنگی مکرر خود گنجانده است. در کوتاه مدت همچنین 550 میلیون NT (17 میلیون دلار) را برای طرحی برای تقویت زیرساخت های تلفن همراه موجود، از جمله کابل های زیردریایی، و تسریع استقرار ایستگاه های پایه شبکه تلفن همراه نسل پنجم تا سال 2024 هزینه خواهد کرد.

آدری تانگ، وزیر امور دیجیتال تایوان، به بلومبرگ گفت: «اطلاعات نادرست می توانند به راحتی جریان پیدا کنند و باعث هرج و مرج اجتماعی شوند. ما متوجه هستیم که چه تایوان تحت تهاجم نظامی باشد یا با شرایط اضطراری مانند بلایای طبیعی مواجه شود، حفظ ارتباط فوری و با کیفیت بسیار مهم است.

تانگ گفت که تایوان می‌خواهد دسترسی به ماهواره‌های ارتباطی را بهبود بخشد و پیشنهادی برای بهره‌برداری از سیستم‌های ماهواره‌ای پرسرعت در مواقع اضطراری ارائه کرده است.

این طرح تا حدی الهام گرفته از واکنش اوکراین به تهاجم روسیه بود. طی چند روز پس از حملات روسیه، استارلینک ارائه‌دهنده پهنای باند مداری ایلان ماسک خدماتی را در اوکراین فعال کرد، خط حیاتی ارتباطی را در مناطق اشغالی گسترش داد و حتی مقامات نظامی ایالات متحده را که شکست دادن چنین قابلیت‌هایی را دشوار می‌دانستند، تحت تأثیر قرار داد.

هوانگ گفت: «اگر سال گذشته از من در مورد استفاده از ماهواره‌ها بپرسید، می‌توانم بگویم غیرممکن است. اما بعد از اینکه از جنگ اوکراین درس گرفتیم، می‌توانم بگویم که باید غیرممکن‌ها را ممکن کنیم.»

مشخص نیست که ثروتمندترین مرد جهان به کمک تایوان بیاید یا نه، با این حال، پس از حمایت او از تایوان برای تبدیل شدن به یک “منطقه اداری ویژه” تحت حاکمیت چین، اظهاراتی که به سرعت در تایپه مورد انتقاد قرار گرفت و در پکن مورد تشویق قرار گرفت.

مقامات SpaceX، که Starlink را اداره می کند، به درخواست های ایمیل شده برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

تانگ، یک هکر 41 ساله سابق و خود را «آنارشیست محافظه‌کار» می‌نامد، تنها دو روز پس از سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایپه در ماه اوت، به عنوان رهبری وزارت امور دیجیتال جدید انتخاب شد. سفر او موجی از حملات سایبری را برانگیخت که 23 برابر قوی‌تر از هر چیزی که تایوان در یک روز دیده بود، در حالی که کشتی‌های جنگی چین برای رزمایش در سواحل خود آماده می‌شدند.

اختلالات ناشی از آن حملات سایبری جزئی بود، اما اقدام برای قطع کابل‌های فیبر زیردریایی جزیره، که از آب‌های مورد مناقشه مورد ادعای چین عبور می‌کند، می‌تواند فاجعه‌بار باشد. آسیب مداوم به کابل‌های تایوان می‌تواند اقتصاد دیجیتالی را که قرار است تا سال 2025 به 6.5 تریلیون NT دلار (204 میلیارد دلار) برسد، همراه با هرگونه جاه‌طلبی برای تبدیل شدن به یک هاب فناوری پیشرفته نابود کند.

تونگا، کشور جزیره‌ای در اقیانوس آرام با جمعیتی حدود 106000 نفر، تقریباً به طور کامل از بقیه نقاط جهان برای بیش از یک ماه قطع شد، زیرا کابل بین‌المللی آن در فوران آتشفشانی در اوایل سال جاری آسیب دید. ساکنان جزایر شتلند، شمالی‌ترین منطقه بریتانیا، هفته گذشته پس از قطع شدن کابلی که آنها را به سرزمین اصلی متصل می‌کرد، دسترسی به تلفن همراه و پهنای باند را برای چند روز از دست دادند. بی بی سی گزارش داد که پلیس گشت زنی ها را برای اطمینان دادن به ساکنان در طول قطعی که اپراتور کابلی فاروئز تلکام گفت احتمالاً نتیجه یک تصادف ماهیگیری بوده است، تقویت کرد.

TeleGeography، یک شرکت مشاوره و تحقیقات بازار که نقشه به روز شده ای از کابل های زیر دریای جهان را تولید می کند، گفت که خطوط داده ممکن است به دلایلی از کشش لنگر گرفته تا رانش زمین در زیر آب مستعد آسیب یا شکستگی باشند. حتی در موارد نادری دیده شده است که هدف نیش کوسه قرار گرفته اند.

در کشورهای توسعه‌یافته با سیستم‌های متعدد، مصرف‌کنندگان متوجه تأثیر یک برش نمی‌شوند، زیرا داده‌ها می‌توانند به سرعت تغییر مسیر دهند. اما در حالی که اعمال بدخواهانه نادر است، مقامات دفاعی به طور فزاینده ای این تهدید را تایید می کنند.

در حالی که ولادیمیر پوتین در اوایل سال جاری سربازان خود را در امتداد مرز اوکراین جمع آوری کرد، رئیس نیروهای مسلح بریتانیا به تایمز گفت که افزایش “فوق العاده” فعالیت زیردریایی های روسیه کابل های زیر آب را تهدید می کند و هشدار داد که حمله به آنها یک اقدام جنگی است. فرانسه امسال راهبردی را برای دفاع در برابر «جنگ بستر دریا» با قابلیت‌های اعماق دریا از جمله پهپادهای زیر آب و روبات‌ها ارائه کرد.

پکن تایوان را بخشی از خاک خود می داند و این جزیره در ماه های اخیر به بزرگترین منبع تنش با ایالات متحده تبدیل شده است. اما سفیر چین در ایالات متحده، چین گانگ، در ماه اوت گفت که “مردم بیش از حد عصبی هستند” در مورد خطر حمله.

با این وجود، عجله تایوان برای ظرفیت جدید نشان دهنده تنش ژئوپلیتیک دیگری است: بر اساس تحلیل بلومبرگ، از بیش از 500 کابل زیردریایی در سطح جهان، شرکت های آمریکایی تمام یا بخشی از 22 درصد آنها را در اختیار دارند، در حالی که چین سهم کوچک اما رو به رشدی با 4 درصد دارد. .

یکی از روش های اطمینان از انعطاف پذیری اینترنت، ساخت کابل های بیشتر است. بر اساس گزارش TeleGeography، بین سال‌های 2017 و 2019، پهنای باند بین‌المللی مورد استفاده شبکه‌های جهانی بیش از دو برابر شد. به عنوان مثال، گوگل از سال 2010 بیش از 2 میلیارد دلار در زیرساخت شبکه خود در آسیا و اقیانوسیه در طول یک دهه هزینه کرده است.

اما با سخت‌تر شدن مقررات و بدتر شدن بن‌بست آمریکا و چین، این کار سخت‌تر می‌شود.

در بحبوحه یک کمپین جهانی برای جلوگیری از تامین شبکه های بی سیم 5G شرکت فناوری هوآوی، دولت ترامپ به اصطلاح “کابل های پاک” را فشار داد تا اطمینان حاصل کند که چین نمی تواند اینترنت جهانی را برای جمع آوری اطلاعات زیر و رو کند.

از آن زمان، حداقل چهار پروژه که مستقیماً ایالات متحده را با هنگ کنگ مرتبط می‌کردند، به دلیل نگرانی‌های امنیت ملی آمریکا، مجبور شدند پیشنهادهای صدور مجوز را پس بگیرند، اگرچه یکی از آنها با حمایت Meta Platforms Inc. بعداً پس از موافقت با مسیریابی سیستم از طریق تایوان تأیید شد.

گفت: “شما تا جایی که می توانید تنوع ایجاد می کنید و تا حدی به همین دلیل است که ما را در همه کابل های زیردریایی سرمایه گذاری می کنیم، زیرا در نهایت بهترین راه برای به دست آوردن قابلیت اطمینان، افزونگی در سیستم کابلی است، بنابراین تا جایی که می توانید بسازید.” بیکاش کولی، معاون گوگل و رئیس شبکه جهانی.

اما احتمال قطع کابل ها تهدیدی است که بسیاری از کشورها هنوز باید به آن رسیدگی کنند.

سنگاپور به عنوان میزبان حدود 40 کابل زیردریایی، در حال ایجاد یک نیروی نظامی سایبری برای مقابله با تهدیدات در حوزه دیجیتال، از جمله زیرساخت های فیزیکی است.

آیا بازیگران بد می‌توانند سعی کنند یک خاموشی دیجیتال ایجاد کنند تا کشور هدف به معنای واقعی کلمه در تاریکی قرار گیرد. نگ انج هن، وزیر دفاع سنگاپور در ژوئن گفت: فکر می کنم بله. “این فقط چیزهای رمان های خوب نیست.”

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور