شکست: جنگ های کابلی زیردریایی به عنوان پروژه حیاتی چین Nixes داغ می شود | دانش مرکز داده

به گزارش فایننشال تایمز (FT) دو شرکت بزرگ مخابراتی چین به تازگی 20 درصد از سهام خود را در پروژه حیاتی کابل زیردریایی که آسیای جنوب شرقی را به اروپا متصل می کند، پس گرفتند.

یکی از پیامدهای این حرکت هزینه های بالاتر برای اتصال به اپراتورهای مرکز داده است که در هر دو منطقه تجارت می کنند. این عقب نشینی روابط پرتنش بین ایالات متحده و چین در مورد فناوری، حاکمیت داده ها و جاسوسی زیرساخت های دیجیتال را بدتر می کند.

آلن هوارد، تحلیلگر Omdia، می‌گوید: «تاریخ نسبتاً جدید رد کردن اتصال کابل برای شرکت‌های مخابراتی چین، همراه با لغو مجوز China Telecom و China Unicom برای فعالیت در ایالات متحده توسط FCC و رد کردن برنامه China Mobile برای فعالیت در ایالات متحده، پیشنهاد می‌کند. دولت ایالات متحده هر جا که بتواند از مشارکت مخابرات مستقر در چین در زیرساخت های اینترنتی جلوگیری خواهد کرد.

آنچه برای اپراتورهای مرکز داده در خطر است، ارتباطات قابل اعتماد و کم تأخیر بین کشورها، صرف نظر از آشفتگی‌های سیاسی است. خروج از دو سیگنال مخابراتی زیرساخت دیجیتال در حال تبدیل شدن به ابزاری برای اهرم فشار در مذاکرات و جنگ قدرت بین چین، ایالات متحده و روسیه است.

متأسفانه، محیط ژئوپلیتیکی همچنان رو به وخامت است که با جنگ روسیه در اوکراین تشدید شده است، که اتحاد چین و روسیه را برجسته می کند. هاوارد گفت: این نگاه خوبی نیست و به ثبات یا ترمیم روابط ایالات متحده و چین کمکی نخواهد کرد دانش مرکز داده.

نقشه سیستم کابلی زیر دریا SEA-ME-WE 6.

FT می گوید شرکت های مخابراتی برتر چین China Telecom و China Mobile بودجه 500 میلیون دلاری پروژه را لغو کردند زیرا شرکت آمریکایی SubCom برنده قرارداد ساخت کابل زیردریایی شد و بزرگ ترین ارائه دهنده کابل زیردریایی Hengtong Marine چین را شکست داد.

کابل کشی زیر دریا اگرچه مهم است، اما گاهی اوقات در صنعت مرکز داده نادیده گرفته می شود. این اقدام شرکت های چینی به دلیل اتصالات گسترده ای که کابل پیشنهادی به نام SEA-ME-WE 6 ایجاد می کند، زیرساخت های دیجیتال حیاتی را در معرض خطر قرار می دهد. (توجه: SEA-ME-WE مخفف آسیای جنوب شرقی، خاورمیانه و اروپای غربی است.)

تاریخچه مختصری از تنش‌های زیرساخت دیجیتال بین ایالات متحده و چین

اکتبر گذشته، تایوان دفاع از کابل های زیردریایی خود را در برابر حملات احتمالی چین افزایش داد. این کشور پس از توجه به حمله استراتژیک روسیه به زیرساخت های دیجیتال اوکراین، به دنبال تقویت حمایت ها بود.

همچنین در آن ماه، ایالات متحده دسترسی چین به خرید نیمه هادی ها و تجهیزات مورد نیاز برای ساخت آنها را محدود کرد و تقریباً تلاش های رو به رشد هوش مصنوعی این کشور را در هم شکست.

در ماه دسامبر چین شکایتی رسمی از سازمان تجارت جهانی (WTO) در واکنش به تحریم های آمریکا صادر کرد.

در ژانویه سال جاری، چین اعلام کرد که قصد دارد فناوری تراشه های نیمه هادی خود را بدون کمک تولید کننده تجهیزات نیمه هادی پیشرو در جهان، ASML Holding NV ایجاد کند.

از سال 2021، کشورهای سراسر جهان برنامه‌های هزینه‌ای را برای تقویت صنایع تولید نیمه‌رساناهای خانگی اعلام کرده‌اند. این به دلیل بحران زنجیره تامین که جهان در طول همه‌گیری کووید تجربه کرد، تحریک شد.

برنامه های تشویقی تراشه - ناسیونالیسم فنی (4).png

رهبران جهان دلیل افزایش سرمایه گذاری را کاهش هزینه ها و ایجاد شغل عنوان کردند. همچنین عایق در برابر مسائل زنجیره تامین ناشی از درگیری های ژئوپلیتیکی است.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، در مراسم امضای قانون چیپس و علم در آگوست 2022 گفت: «ما باید این تراشه ها را اینجا در آمریکا بسازیم تا هزینه های روزمره را کاهش دهیم و شغل ایجاد کنیم.

بایدن گفت: «متاسفانه، ما صفر درصد از این تراشه‌های پیشرفته را تولید می‌کنیم و چین در تلاش است تا برای تولید این تراشه‌های پیشرفته نیز جلوتر از ما حرکت کند.»

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور