شما می خواهید هزینه های ابری خود را بهینه کنید – اما KPI شما چیست؟ | دانش مرکز داده

بهره وری هزینه نام بازی برای همه بخش های سازمانی در حال حاضر است، اما هزینه های ابری منطقه ای به ویژه برای کاهش های مورد نیاز بوده است. گارتنر این را طرح می کند خرج ابری در سراسر جهان با رشد 21 درصدی سال به سال، در سال 2023 به نیم تریلیون دلار (592 میلیارد دلار) خواهد رسید. همزمان، 82 درصد از شرکت ها در آخرین گزارش وضعیت ابر، مدیریت هزینه‌های ابری را به عنوان یک چالش برتر ابری معرفی کرد و برای اولین بار در بیش از یک دهه اخیر، رتبه برتر این نظرسنجی را کسب کرد. آن را با فشار اقتصاد کلان ترکیب کنید، و واضح است که چیزی باید ارائه شود.

با این حال، برای بسیاری از سازمان ها، گفتن تغییر آسان تر از انجام آن بوده است. کاهش هزینه‌های ابری بدون تأثیر بر برنامه‌های کاربردی شما در بهترین حالت ممکن است مشکل باشد، اگر برنامه حمله واضحی نداشته باشید.

دستیابی به کنترل‌های موثر هزینه‌های ابری نیازمند رویکردی عمدی برای بهینه‌سازی هزینه است، رویکردی که معیارهای مناسب را با رعایت بهترین شیوه‌ها هدف قرار می‌دهد. برای پیگیری این هدف، سازمان‌ها باید با آغازگر KPI هزینه ابری زیر شروع کنند.

KPIهای مربوط به هزینه CloudOps را هدف قرار دهید

بهینه‌سازی موفقیت‌آمیز هزینه‌های ابری ابتدا با شناسایی KPIهایی شروع می‌شود که به طور خاص مربوط به آن‌ها هستند شما عملیات ابری کسب و کار و با معیارهای به وضوح قابل سنجش (و دقیق) نشان داده می شود. اگر تلاش‌ها برای حذف هزینه‌های بیش از حد توسط KPIهای نادرست یا ناقص هدایت شوند، سازمان‌ها می‌توانند به سرعت در مسیرهای مخرب سقوط کنند. در بسیاری از موارد، سازمان‌ها KPIهای هزینه ابری را نیز نادیده می‌گیرند که به فرصت‌های تأثیرگذار بر بودجه مرتبط است. هزینه اغلب زیاد است: در گزارش وضعیت ابر، رهبران سازمانی اعتراف می‌کنند که 28 درصد از کل هزینه‌های ابری خود را هدر داده‌اند.

سازمان‌ها باید روی صورت‌حساب‌های ماهانه ابری برای KPIهای اولیه خود تمرکز کنند. همه چیز از آنجا شروع می شود KPI های خاص باید شامل درصد زیرساخت های ابری با استفاده از نمونه های درخواستی، در مقابل نمونه های رزرو شده یا سایر منابع تحت پوشش نرخ های تخفیف باشد. هزینه موثر به ازای هر ساعت محاسبه – و صرفه جویی به دلیل بهینه سازی حقوقی – KPIهای مهمی نیز هستند.

برای محاسبه این KPI ها، صورتحساب های ماهانه را به طور منظم با چشم پوشی از ناکارآمدی ها و همچنین افزایش و کاهش هزینه های ابری در طول زمان بررسی کنید. انجام این کار مراکز ضایعات را آشکار می کند و منجر به شیوه های جدیدی می شود که هزینه ها را کنترل می کند. هزینه را از نزدیک پیگیری کنید طرح ها در مقایسه با واقعی هزینه‌های صورت‌حساب ماهانه، و دقت پیش‌بینی داخلی و شکاف‌های بین پیش‌بینی بودجه و واقعیت را به‌عنوان KPIهای دید ابری حیاتی در نظر بگیرید. استفاده از ابزارهای تخصصی CloudOps، مانند Spot توسط NetApp و سایر ابزارهای طراحی شده برای تفسیر داده‌های استفاده از ابر و شناسایی توصیه‌های بهینه‌سازی هزینه، می‌تواند به ساده‌سازی این فرآیندها و رسیدن سریع‌تر به پس‌انداز کمک کند.

شاخص‌های کلیدی عملکرد مانند تعداد حوادث یا خرابی‌هایی که در تولید رخ می‌دهند (که توسط برنامه و تیم پیگیری می‌شوند)، درصد استقرارهایی که برمی‌گردند، و میانگین زمان تعمیر خرابی‌ها، می‌توانند فرصت‌های بهبود ارزشمندی را نشان دهند. KPI های بیشتر مرتبط با حاکمیت ابری می توانند به ردیابی پیشرفت در طول فرآیند بهینه سازی کمک کنند، از جمله: هزینه های بهینه شده در طول زمان، رزرو خودکار، زمان برای استقرار و درصد در دسترس بودن خدمات.

در مرحله بعد، سازمان‌ها باید هم هزینه‌های کارکنان عمومی و هم هزینه‌های کارکنان فناوری اطلاعات را به‌عنوان KPI هزینه‌های ابری مهم در نظر بگیرند. همچنان یکی از مواردی است که بسیاری از کسب و کارها از نظارت بر آن غافل هستند. همه هزینه‌های ابری در صورت‌حساب‌های ابری ماهانه یک سازمان ظاهر نمی‌شوند: حجم کاری کارکنان و سرمایه‌گذاری‌های زمانی نشان‌دهنده هزینه‌های مهمی است که بسیاری از رهبران دید لازم را ندارند. به عنوان مثال، اعضای یک تیم مالی ممکن است تحت فشار سنگین تجزیه و تحلیل هزینه های فناوری اطلاعات باشند، که در نهایت منجر به افزایش هزینه های کارکنان یا محدودیت های پرهزینه برای بهره وری کلی می شود. تیم عملیات فناوری اطلاعات ممکن است با فشارهای مشابهی روبرو شود، با افزایش هزینه های کارکنان یا مشکلات تحویل که باید به عنوان بخشی از هزینه های کلی ابر ارزیابی شوند.

هزینه‌های انرژی یکی دیگر از KPIهای ارزشمند و کم‌ارزش‌شده‌ای است که باید در نظر گرفته شود: مهاجرت‌های ابری تکمیل‌شده باید با صرفه‌جویی در مقایسه با مراکز داده سنتی یا زیرساخت‌های اولیه تأیید شوند. سرورها، ذخیره‌سازی، پشتیبان‌گیری، خنک‌کننده و سایر سیستم‌ها همگی به هزینه‌های برق می‌افزایند که مهاجرت به ابر از بین می‌برد. برای تبدیل آن به یک KPI، معیارهای اولیه قبلی را با هزینه های فعلی عملیات ابری مقایسه کنید. سپس به آن هزینه‌های گذشته و فعلی به عنوان نسبتی از کل هزینه‌های کسب‌وکار نگاه کنید، و اندازه‌گیری کنید که آیا هزینه‌های زیرساخت کلی افزایش یافته است یا نشان‌دهنده پس‌انداز است.

واریانس بودجه به خودی خود یک KPI مفید است. اگر انتظارات و اهداف مخارج ابری واقع بینانه باشد، واریانس بودجه در طول زمان نسبتاً ثابت خواهد ماند. در غیر این صورت، اقداماتی را برای ایجاد انتظارات دقیق تر و مفیدتر انجام دهید. به همین منظور، گزارش وضعیت ابر نشان می‌دهد که اکنون 72 درصد از شرکت‌ها یک تیم اختصاصی FinOps برای جمع‌آوری KPIهای مدیریت هزینه‌های ابری، انجام تجزیه و تحلیل هزینه‌ها و دنبال کردن فعالانه پس‌انداز دارند. 14 درصد دیگر نیز برای اجرای چنین تیمی در سال آینده برنامه ریزی می کنند.

ردیابی KPIهای Cloud Cash Flow را فراموش نکنید

به زبان ساده: عملیات ابری موفقیت آمیز بر عملکرد تجاری سازمان شما تأثیر مثبت خواهد گذاشت و گره زدن آشکار این دو به یکدیگر کمک خواهد کرد. به عنوان بهترین روش، از ارقام KPI استفاده کنید که تحول ابری را با رشد مشتری و فروش مرتبط می‌کند. به طور مشابه، درآمد مرتبط با برنامه های کاربردی مبتنی بر ابر، پس انداز به دست آمده با اجرای راه حل های مبتنی بر ابر و سود خالص از زمان پذیرش ابر را پیگیری کنید. ردیابی هزینه فناوری اطلاعات ابری به ازای هر تراکنش به عنوان KPI – به ویژه در کنار الگوهای فروش – نشان خواهد داد که آیا سازمان از کارایی ابری بالقوه خود استفاده می کند یا خیر. در نهایت، تیم های IT و مالی را برای بررسی منظم جریان نقدی عملیاتی هماهنگ کنید: تغییر از مخارج اولیه CAPEX به OPEX ابری باید به طور معناداری جریان نقدی سازمان را بهبود بخشد.

KPIهای هزینه و نقدی را به عنوان راهنمای استراتژی ابری خود قرار دهید

آنهایی که به کارایی هزینه ابری دست می یابند، اطمینان حاصل می کنند که برای تشخیص تغییرات در KPIهای صحیح، دیده می شوند و تیم هایشان آماده هستند تا از فرصت هایی که روشن می کنند، سرمایه گذاری کنند. با جمع‌آوری معیارها و اهرم‌های مناسب، شرکت‌ها می‌توانند با اطمینان روش‌های بهینه‌سازی ابری آگاهانه را که بر عملکرد برنامه تأثیر نمی‌گذارد ادامه دهند و با هزینه‌های غیرضروری بسیار کمتر به رشد کسب‌وکار خود ادامه دهند.

Anil Inamdar معاون و رئیس جهانی راه حل های داده در Instaclustr

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور