شرکت ها می خواهند از ردیابی هوش مصنوعی استفاده کنند تا شما را در شغل خود بهتر کنند | دانش مرکز داده

تصور کنید نرم افزار محل کار شما می تواند به شما در انجام کار بهتر کمک کند.

ممکن است بازخوردی در مورد تعاملات مشتری شما ارائه دهد و به شما بگوید که چگونه معامله را امضا کنید. شاید بتواند به شما یاد دهد که چگونه استرس در محل کار را کاهش دهید. یا شاید زمانی که احساس انزوا می کنید و به شما کمک می کند با همکاران خود دوباره ارتباط برقرار کنید.

آیا این مفید خواهد بود یا بیش از حد؟

برخی از ارائه‌دهندگان نرم‌افزار و استارت‌آپ‌ها روی اولی حساب می‌کنند و ابزارهای کاری را ترویج می‌کنند که از داده‌ها برای مبارزه با فرسودگی شغلی، کاهش سطح استرس، و افزایش بهره‌وری و تعامل استفاده می‌کنند.

شاون رامیرز، معاون علوم داده در Glue، پلتفرمی که هدف آن افزایش ارتباط بین کارگران است، گفت: “هدف شادتر کردن کارکنان است.” “چگونه کارکنان را درگیر نگه داریم؟”

هوش مصنوعی راه خود را به ابزارها و اپلیکیشن‌های محل کار باز کرده است و سازندگان نرم‌افزار ادعا می‌کنند که فناوری می‌تواند به بهبود مهارت‌ها، رفاه و ارتباطات اجتماعی در محل کار کمک کند. کارفرمایان با چالش‌های جدیدی با نیروی کار پراکنده‌تر، حجم فزاینده داده‌های کسب‌وکار، و ابزارها و برنامه‌های فراوانی برای مدیریت همه آن‌ها مواجه هستند.

بر اساس نظرسنجی اخیر شرکت تحقیقات بازار گارتنر، حدود 47 درصد از کارگرانی که از فناوری دیجیتال برای شغل خود استفاده می کنند، می گویند که اغلب برای یافتن اطلاعات و داده های مورد نیاز خود با مشکل مواجه هستند. اما برخی از کارشناسان هشدار می‌دهند که ممکن است کارگرانی که احساس می‌کنند برادر بزرگ در حال پیگیری فعالیت‌های آن‌ها است، واکنش‌های منفی نشان می‌دهد.

دارل وست، کارشناس ارشد مرکز نوآوری فناوری در موسسه بروکینگز، گفت که فناوری در حال تغییر پویایی محیط کار است و ممکن است برای برخی از کارگران ناراحتی ایجاد کند.

او گفت: «ما به مدلی عادت کرده‌ایم که در آن شما باید به فکر رئیس باشید. “اکنون باید کامپیوتر، دوربین و VR را بمکید [virtual reality] هدست.”

نظرسنجی گارتنر نشان داد که با این حال، یک سوم کارگران در ازای حمایت در یافتن اطلاعات، نظارت را می پذیرند. و برخی از ارائه دهندگان می گویند که از نگرانی های مربوط به حریم خصوصی کارگران آگاه هستند.

آمیت بندوف، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت گونگ مستقر در سانفرانسیسکو، گفت که نگرانی “برادر بزرگ” یکی از نگرانی های شرکتی بود که در سال 2015 پلت فرم هوش مصنوعی خود را برای نظارت و آموزش کارکنان در فرآیند فروش راه اندازی کرد. او گفت که وقتی ببینند نرم افزار چگونه می تواند به آنها کمک کند، نگرش ها تغییر می کند.

او گفت: “اکراه اولیه وجود دارد – اینکه این احساس عجیبی دارد.” “اما وقتی به آن عادت کردی، دیگر راه برگشتی وجود ندارد. مثل این است که به شستن ظروف با دست برگردی.”

هوش مصنوعی برای کمک فروش

گونگ که اکنون نزدیک به 4000 مشتری از جمله LinkedIn و Hubspot دارد، از هوش مصنوعی استفاده می‌کند – برخی از آنها با مدل‌های زبان بزرگ ChatGPT OpenAI ساخته شده‌اند و برخی دیگر در داخل ساخته شده‌اند – تا به فروشندگان و مدیران کمک کند تا معاملات را پیگیری کنند، وظایف خود را اولویت‌بندی کنند، پیش‌نویس‌ها را پیگیری کنند. ، کلمات کلیدی و مفاهیم مهم را در تماس ها یادداشت کنید و جستجو کنید و در مورد بهترین استراتژی ها بر اساس داده های بردهای قبلی بازخورد ارائه دهید. این می‌تواند به کاربران بگوید که چند وقت یکبار صحبت می‌کنند، زیاد است یا کم، مسائل درستی را مطرح می‌کنند یا معامله‌شان در خطر است و بهترین زمان و راه برای پیگیری.

به طور خلاصه، به ارزیابی تعاملات فروش کمک می کند تا کارگران بتوانند بهبود یابند.

بندو گفت: «یک فروشنده ممکن است 20 تا 30 معامله را همزمان مدیریت کند، بنابراین به راحتی می توان توپ را رها کرد.

اگرچه او هرگز از گونگ استفاده نکرده است، جولی کارلسون، مربی همسالان برای یک سازمان غیرانتفاعی در پورتلند، نگران است که تحت نظر گرفتن فناوری می‌تواند باعث ایجاد اضطراب شود. در یک کار قبلی، این زن 36 ساله سرپرستی داشت که او را مدیریت می کرد و دائماً روی شانه های او ظاهر می شد. او را عصبی کرد و بهره وری او را کاهش داد.

من می ایستم و فکر می کنم، آیا این راهی برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر برای استفاده به عنوان اهرمی علیه ما است؟ او گفت. “این فقط یک احساس است که برادر بزرگ شما را تماشا می کند.”

نظارت بر سطوح استرس

هدف دیگر ابزار مربیگری کمک به کارگران برای مدیریت استرس است.

برنامه Pulse توسط Fierce، یک شرکت آموزشی شرکتی، سال گذشته معرفی شد و با دستگاه‌های پوشیدنی کارگران برای نظارت بر تغییرات ضربان قلب ادغام می‌شود. به گفته ادوارد بلتران، مدیر عامل Fierce، این شرکت ادعا می کند که هوش مصنوعی آن می تواند تشخیص دهد که افراد بر اساس الگوی ضربان قلب افراد وارد حالت “جنگ یا پرواز” می شوند. و می تواند با تقویم کارگران ادغام شود تا به افراد کمک کند موقعیتی را که ممکن است منجر به افزایش سطح استرس شده است را شناسایی کنند.

این برنامه دارای تلنگرها و اعلان های اختیاری است و پس از یک رویداد استرس زا، برنامه از کاربران سوالاتی می پرسد تا به آنها کمک کند تا از طریق چت بات یا مربی زنده، عامل استرس و مسیر عمل را تعیین کنند. داده ها برای فرد قابل مشاهده است و مدیران می توانند به سطوح استرس در مجموع دسترسی داشته باشند، اما نه به صورت جداگانه.

بلتران گفت که این ابزار می تواند به ویژه برای افرادی که در زمان های غیرمنتظره مانند زمانی که در تعطیلات خواب هستند یا در حال استراحت هستند، احساس استرس می کنند مفید باشد.

“خونریزی بین آنها وجود دارد [work and personal] او گفت: “وقتی مربی آنها را تشویق می کند. . . اینجاست که ما در مورد استرس نابجا یاد می گیریم.”

بلتران گفت، هزاران کارمندی که برای پنج شرکت بزرگ در بخش خدمات حرفه ای کار می کنند، شروع به استفاده از پالس کرده اند.

استیو اوزر، مدیر ارتباطات یک عامل فروش مواد شیمیایی مستقر در وست چستر، پنتاگون، گفت که او معتقد است موارد خاصی وجود دارد که نظارت بر کارمندان مشروع است – مانند اهداف ایمنی. گفته می شود، نظارت بیش از حد می تواند نتیجه معکوس داشته باشد.

او گفت: «این نشان دهنده عدم اعتماد به کارمندان خود است. در زمانی که باید با کارفرمایان و کارمندان پیوند برقرار کنیم، نظارت سرزده می‌تواند آن را کاهش دهد یا به طور کامل قطع کند.»

آرون، کارگری که به شرط استفاده از نام کوچک خود به دلایل حفظ حریم خصوصی صحبت کرد، گفت که آماده نظارت بر تعاملات یا وظایف مربوط به کار خود است. اما مدیر پروژه یک شرکت بازاریابی دیجیتال که از راه دور در آفریقای جنوبی کار می کند، گفت که باید بین آنچه که کارفرما و کارگر قابل قبول می دانند تعادل وجود داشته باشد.

تشخیص قطع ارتباط

کارکنان استرس‌زده، فرسوده یا دلسرد اغلب اولین کسانی هستند که به دنبال راهی برای ترک شرکت می‌گردند. اینجاست که Glue امیدوار است هوش مصنوعی آن کمک کند.

هدف این پلتفرم این است که به بخش‌های منابع انسانی این امکان را بدهد که کارگرانی را که ممکن است احساس ارتباط کمتری با همکاران یا سازمان داشته باشند شناسایی کرده و به آنها مراجعه کنند. Glue از معیارهای تعامل بر اساس نقش های خاص در هر شرکت استفاده می کند تا تعیین کند که چه زمانی کارمندان ممکن است چنین احساسی داشته باشند. ارتباطات روی برنامه‌های محل کار مانند Slack و Google Calendar و همچنین سیستم منابع انسانی را برای اطلاعاتی مانند تبلیغات و پاداش نظارت می‌کند. همچنین از نظرسنجی های سنتی کارکنان برای تقویت بینش استفاده می کند.

رامیرز، معاون رئیس شرکت Glue، می‌گوید این فناوری از مدل‌های زبان بزرگ از جمله ChatGPT برای کمک به تعیین سیگنال‌های فردی کارگران و معنای آنها استفاده می‌کند. سپس Glue می تواند امتیازاتی را بر اساس اتصال به یک تیم، در بین تیم ها، با رهبری و احساس کلی تعلق ایجاد کند. Glue که در رویدادهای مجازی مبتنی بر هوش مصنوعی، معرفی خودکار کارکنان و برنامه‌ریزی خارج از سایت نیز تخصص دارد، پیشنهادهای شخصی‌سازی شده را نیز برای کارگرانی که ارتباطشان قطع شده است، ارائه می‌کند، از جمله یک جلسه قهوه بین دو نفر بر اساس روزنه‌های تقویم هر دو طرف. “افراد ناراضی شروع به ظاهر نشدن می کنند … و ارتباط آنها از صحبت با مدیر به [talking to] رامیرز گفت: “گروه های جانبی می تواند به این معنی باشد که مشکلی در راه است یا نگرانی ای که باید بررسی شود.”

اما ارین اودل، زیبایی‌شناس ساکن سیاتل که صاحب شرکت خود است، گفت که معمولاً ترجیح می‌دهد مدیران از مهارت‌های اجتماعی انسانی برای تعیین نیازهای یک کارگر استفاده کنند، چه آموزش باشد یا ارتباط. اودل گفت که از موقعیتی در شغل قبلی که باعث شد فکر کند شرکتش از تماسی که او با یکی از همکارانش در مورد اخراج غیرمنتظره اودل داشت جاسوسی کرده بود، وحشت زده شده است.

“تکنیک قرار نیست درست شود [motivation and happiness]”او گفت. “مردم هستند.”

جولی مولر، یکی از ساکنان سنت لوئیس که در بخش منابع انسانی در یک شرکت فناوری کار می کند، گفت که ایمان زیادی به این دارد که چگونه هوش مصنوعی می تواند عملکرد افراد را بهبود بخشد یا کار آنها را آسان کند.

او گفت: “اگر محصول ثابت کند که می تواند به کارمندان کمک کند تا سریعتر پیشرفت کنند و نتایج بهتری بگیرند، من حمایت خواهم کرد.” اما من به شدت با هر چیزی که باعث شود مردم احساس پلیس بودن کنند مخالفم.»

همه شرکت‌ها می‌گویند که در مورد آنچه به اشتراک می‌گذارند، مانند بیومتریک، شفاف هستند و از داده‌های فردی حساس محافظت می‌کنند و گزینه‌هایی را ارائه می‌دهند که به کاربران امکان می‌دهد از انواع خاصی از ردیابی منصرف شوند.

West of Brookings گفت: وقتی نوبت به فکر کردن در مورد نرم افزار محل کار و داده هایی که جمع آوری می کند می رسد، کارگران باید مبادلات را در نظر بگیرند. چقدر روی داده های خود کنترل دارید و چگونه از آن داده ها استفاده می شود؟ آیا می توان از آن برای ارزیابی عملکرد شغلی یا حذف افراد استفاده کرد؟

وست گفت: «مهمترین چیز افشاگری است. مردم باید بدانند چگونه تحت نظر هستند.»

دانیل ابریل، واشنگتن پست

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور