شرکت های حافظه کره جنوبی در Clampdown تراشه های ایالات متحده فشرده شدند | دانش مرکز داده

این مقاله در اصل در Light Reading منتشر شد

همه در جنگ مارپیچ چیپ آسیایی این هفته عکس گرفتند. ژاپن تحریم های شدیدی را برای چین وضع کرد. چین اولین حمله خود را علیه آمریکا انجام داد. اما شاید پیامدترین آن درخواست کره جنوبی از ایالات متحده برای تسهیل قوانین تولید تراشه در چین بود.

به خودی خود خیلی دراماتیک نبود. خبرگزاری دولتی یونهاپ گفت، این صرفاً درخواست کره بود که ایالات متحده سقف توسعه ظرفیت در چین را برای شرکت‌هایی که طبق قانون تراشه‌های 2022 تأمین مالی می‌شوند، بردارد.

اهمیت واقعی این است که بیش از هر کس دیگری، شرکت‌های نیمه‌رسانای کره‌ای سامسونگ و SK Hynix – بزرگترین تولیدکنندگان تراشه‌های حافظه در جهان – به دلیل سرکوب بخش تراشه‌های چین توسط ایالات متحده تحت فشار قرار گرفته‌اند.

مشخص نیست که ایالات متحده تا چه حد برای سازگاری با آنها پیش خواهد رفت.

هر دو تجارت قابل توجهی در چین دارند. به گزارش یونهاپ، دو هفته پیش آنها یک معافیت تمدید شده برای عملیات تراشه‌های خود در چین دریافت کردند که احتمالاً به آنها امکان می‌دهد تا سال‌های آینده به تولید در چین با تجهیزات آمریکایی ادامه دهند.

اکنون دولت کره نگرانی خود را نسبت به محدودیت‌های شرکت‌های دریافت یارانه از طریق قانون چیپس، که تا سقف 39 میلیارد دلار به شرکت‌هایی که در تأسیسات جدید تولید ایالات متحده سرمایه‌گذاری می‌کنند، ارائه می‌دهد، ابراز نگرانی کرده است.

اما این قانون همچنین محدودیت هایی را برای سرمایه گذاری این شرکت ها در ظرفیت چین ایجاد می کند. مقامات کره ای به یونهاپ گفتند که به دنبال آن هستند که سقف توسعه ظرفیت تراشه های پیشرفته در چین را از 5 درصد به 10 درصد کاهش دهند.

بار غیر منطقی

در بیانیه کره آمده است که «مفاد گاردریل» در قانون نباید بار غیرمنطقی را برای شرکت‌هایی که در ایالات متحده سرمایه‌گذاری می‌کنند ایجاد کند.

مقامات کره ای همچنین نسبت به مقررات “clawback” در قانون که سهمی از “سود مازاد” را طلب می کند، ابراز نگرانی کرده اند.

به گزارش فایننشال تایمز، در سوی دیگر معادله، ماه گذشته ایالات متحده به دو شرکت کره ای هشدار داد که نقض برجای مانده از ممنوعیت شرکت آمریکایی میکرون فناوری توسط چین را پر نکنند.

اداره سایبری چین (CAC) روز یکشنبه این ممنوعیت را اعلام کرد که با بررسی امنیتی هفت هفته ای Micron پیش بینی شده بود. CAC از “اپراتورهای زیرساخت های اطلاعاتی حیاتی” خواست تا خرید محصولات توسط شرکت حافظه آمریکایی را به دلایل امنیت ملی متوقف کنند.

این اولین بار است که چین به تحریم‌های آمریکا علیه بخش تراشه‌های خود واکنش نشان می‌دهد.

Micron با حدود 25 درصد درآمد خود از چین، آسیب پذیرترین شرکت آمریکایی در برابر اقدامات تلافی جویانه پکن است. با این حال، اکثریت قریب به اتفاق فروش آن به شرکت های لوازم الکترونیکی مصرفی است، نه به ارائه دهندگان زیرساخت های حیاتی، بنابراین تأثیر مالی آن احتمالاً اندک خواهد بود.

به گزارش آسوشیتدپرس، مارک مورفی، مدیر مالی Micron، گفت که این شرکت ممکن است فروش خود را معادل درصد تک رقمی کل درآمد از دست بدهد.

محدودیت های جدید ژاپن

تاکنون شرکت‌های تراشه‌های کره‌ای اعلام نکرده‌اند که آیا به درخواست ایالات متحده برای کناره‌ماندن می‌پذیرند یا خیر.

در تحول دیگری در این هفته، چین با عصبانیت به قوانین جدید دولت ژاپن در مورد انتقال فناوری تراشه واکنش نشان داد.

توکیو محدودیت‌های جدیدی را روی 23 مورد، از جمله تولید تجهیزات برای لیتوگرافی فرابنفش شدید و تجهیزات اچینگ پیشرفته – برای ساخت تراشه‌های 10 تا 14 نانومتری با کارایی بالا، وضع کرده است.

به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، وزارت بازرگانی چین روز سه شنبه اعلام کرد که این اقدامات نشان دهنده “سوء استفاده” از اقدامات کنترل صادرات و “انحراف جدی” از تجارت آزاد و قوانین بین المللی است و به منافع شرکت های چینی و ژاپنی آسیب می رساند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور