شروع کار با RISC-V Board | هکر ظهر

عکس پروفایل نویسنده

@تینکرربلریز دیویس

PM ، او / او ، کرم کتاب ، آیکیدوکا ، 5e DM ، مهندس مکاترونیک ، آتش ریسندگی ، نویسنده ، جادوگر لاک پشت

RISC-V اخیراً وقتی BeagleBoard.org BeagleV (Beagle Five) SBC (رایانه یک صفحه ای) را فاش کرد خبر را منتشر کرد. اولین SBC ارزان قیمت و بسیار ارزان قیمت که از معماری RISC-V استفاده می کند. هیئت مدیره هنوز به صورت تجاری در دسترس نیست اما شما می توانید https://beagleboard.org/beaglev هنگام حمل و نقل در آوریل. برای کسانی که چیزی در مورد RISC-V نمی دانند ، اجازه دهید برای شما توضیح دهم.

https://www.youtube.com/watch؟v=yqp4LjwNk5o

RISC-V چیست

RISC-V مخفف کلمه “کامپیوتر کاهش دستورالعمل” است. هر پردازنده در رایانه از مجموعه دستورالعمل هایی استفاده می کند که به شما امکان می دهد با پردازنده صحبت کنید و به او بگویید چه کاری انجام دهد. پردازنده های مجموعه دستورالعمل های کاهش یافته مانند RISC-V یا ARM برای موارد استفاده خاص بسیار قابل تنظیم هستند اما می توانند در انجام کارهای مختلف به طور همزمان محدود شوند.

RISC-V در سال 2010 از بركلی به بازار آمد. این پنجمین نسخه از معماری Open Source RISC (از این رو RISC-V) بود و از آن زمان به بعد به معماری نهایی RISC تبدیل شده است. حدود یک سال پیش بنیاد RISC-V بین المللی ، یک سازمان غیر انتفاعی جهانی HQ-ed ژنو ، سوئیس ، RISC-V international شد. اکنون این جامعه جهانی با بیش از 750 عضو در بیش از 50 کشور جهان است.

کمک بزرگی …

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور