شبکه تبلیغاتی اپل به بازاریابان فرصت جدیدی می دهد

شبکه تبلیغاتی اپل موج می زند.

اپل که عموماً برای محصولات مصرفی شناخته می شود، تأکید بیشتری بر اولویت بندی دسته خدمات خود دارد که شامل تبلیغات جستجو در اپ استور می شود.

خدمات در حال حاضر دومین عامل درآمدزای اپل است و این مقاله به بررسی این موضوع می پردازد که چگونه به آنجا رسیده است و چه معنایی برای بازاریابان دارد.

چگونه شبکه تبلیغات اپل در بازار جستجوی امروزی جا می شود

در حالی که اپل گسترش فرمت های تبلیغاتی و موجودی موجود در اپ استور را اعلام کرد، این تنها راه افزایش درآمدش نیست.

در مورد بازار جستجو، گوگل و آمازون معمولاً در سر و کار هستند. با این حال، هر دو شرکت با نظارت عمومی از سوی دولت و مصرف کنندگان مواجه شده اند.

گوگل امسال با توجه به نبردهای ضد انحصار در ایالات متحده و اتحادیه اروپا سرفصل خبرها شده است.

نه تنها این، بلکه جریمه های سنگینی که با احکام ضد انحصار همراه بود، باعث شد گوگل بخشی از سهم خود را در بازار از دست بدهد.

آمازون چشمگیرترین مطبوعات را نیز نداشته است. برخی از دعوای حقوقی گروهی ارزشمند که به آمازون آسیب رساند عبارتند از:

  • پرونده ضد تراست 1 میلیارد دلاری در بریتانیا
  • دعوای ضد تراست کالیفرنیا
  • تبلیغات نادرست در روز پرایم
  • راهنمایی سرقت از رانندگان تحویل
  • دزدی دستمزد

از آنجایی که گوگل و آمازون هر دو تحت نظارت هستند، این فرصتی را برای اپل باز می کند تا در جدول جستجو قرار بگیرد.

تحلیلگر اصلی اندرو لیپسمن از Insider Intelligence اظهار داشت:

من به راحتی می‌توانم سناریویی را تصور کنم که در آن اپل 10 درصد از تقریباً 150 میلیارد دلار تجارت تبلیغات جستجوی گوگل را تصاحب می‌کند، که به معنای یک فرصت 15 میلیارد دلاری است.

تفکیک درآمد رده خدمات اپل

دسته خدمات اپل در شبکه تبلیغاتی پررونق خود شامل موارد زیر است:

  • درآمد تبلیغات از اپ استور
  • محصولات
  • خدمات پخش جریانی

برخی از محصولاتی که در دسته خدمات قرار می گیرند عبارتند از Apple Arcade، TV+، Music و Fitness+.

جای تعجب نیست که بیشتر درآمد 19.6 میلیارد دلاری اپل از تبلیغات از طریق تبلیغات اپ استور در سال 2022 به دست آمده است.

به دنبال دیگر سرویس های پخش آنلاین برتر مانند Netflix و Hulu، Apple TV+ احتمالاً شروع به پشتیبانی از خرید تبلیغات تلویزیونی در شبکه خود خواهد کرد. در حالی که این مورد تایید نشده است، بسیاری حدس می زنند که اپل در مراحل اولیه برنامه ریزی یک محصول تبلیغات تلویزیونی است.

چالش ها هنوز برای شبکه تبلیغاتی اپل وجود دارد

نبردهای حقوقی پیرامون حریم خصوصی مصرف کنندگان و رقابت از اپل مصون نیست.

در تلاش برای محافظت از حریم خصوصی مصرف کننده، اپل در سال 2021، شفافیت ردیابی برنامه (ATT) خود را معرفی کرد که به شدت از تلاش های بازاریابی در پلتفرم های دیگر جلوگیری کرد.

با این حال، در نوامبر 2022، اپل یک شکایت دسته جمعی جدید علیه خود تنظیم کرد و ادعا کرد که آنها حتی پس از غیرفعال کردن ردیابی در تنظیمات دستگاه خود، به ردیابی مصرف کنندگان ادامه می دهند. به همین دلیل، در شکایت آمده است که وعده های اپل در مورد حفظ حریم خصوصی کاربران “کاملا نادرست” است.

از طرف دیگر، رقبایی مانند متا تأثیر قابل توجهی بر درآمد تبلیغ‌کنندگان به عنوان نتیجه مستقیم ATT دیده‌اند.

با ترکیب مرگ IDFA اپل، راه اندازی ATT آن و افزایش موجودی تبلیغات، دیگران اکنون به سمت اپل آمده اند و ادعا می کنند که این شرکت به یک انحصار آنلاین تبدیل شده است.

این بدان معناست که اپل اقداماتی را به کار گرفته است که به طور موثری از ردیابی و اندازه گیری دقیق عملکرد تبلیغات توسط اشخاص ثالث (مانند سایر پلتفرم های تبلیغاتی) جلوگیری می کند. این امر منجر به فرار تبلیغ‌کنندگان از آن شبکه‌ها و سرمایه‌گذاری دلارهای بازاریابی بیشتر در اپل به دلیل توانایی اپل در ردیابی این عملکرد شده است.

خلاصه

اپل هدف خود را برای سه برابر کردن درآمد تبلیغاتی خود اعلام کرده است و در حال حاضر گام های بلندی برداشته است.

در حالی که برخی از مزایا از چالش های رقبای مانند گوگل و آمازون ناشی می شود، اپل راه خود را با جریان های درآمدی متنوع هموار کرده است.

با این حال، حتی اپل که «حریم‌محورترین کاربر» است همچنان در راه رسیدن به صدر جستجو مورد بررسی قرار می‌گیرد. تلاش‌های اپل برای حفظ حریم خصوصی و اندازه‌گیری همچنان تأثیرات موجی در بین مصرف‌کنندگان و بازاریابان خواهد داشت.


تصویر ویژه: پریماکوف/شاتراستاک

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور