شبکه ایرلندی به دلیل نگرانی برای رشد زمستانی هشدار منبع تغذیه را صادر می کند | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — شبکه برق ایرلند برای دومین روز در مورد کمبود برق هشدار داد و خطر قطع برق را با افزایش نگرانی ها در مورد کمبود انرژی در زمستان امسال افزایش داد.

EirGrid روز چهارشنبه گفت که باد کم، واردات محدود و قطعی نیروگاه باعث کاهش عرضه می شود، به این معنی که احتمال قطع موقت برق در آینده نزدیک وجود دارد. در حالی که سطح هشدار به معنای قطع فوری نیست، سیگنالی برای ژنراتورها است که در صورت امکان روشن شوند.

این هشدار در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد عرضه زمستانی صورت می‌گیرد، زیرا اروپا با بدترین بحران انرژی در دهه‌های اخیر مواجه است. بریتانیا در حال برنامه ریزی برای چند روز در زمستان است که هوای سرد ممکن است با کمبود گاز همراه شود و منجر به خاموشی سازمان یافته برای صنعت و حتی خانوارها شود.

ایرلند در سال 2020 حدود 70 درصد از انرژی خود را به واردات وابسته بود که بالاتر از میانگین اتحادیه اروپا بود، اگرچه یکی از کمترین وابستگی مستقیم به منابع روسیه را داشت. حدود سه چهارم گاز طبیعی ایرلند از بریتانیا وارد می شود.

به گفته EirGrid، منابع انرژی تجدیدپذیر مانند انرژی بادی، خورشیدی و آبی 20 درصد برق ایرلند را در ماه جولای تامین کردند.

حضور شرکت های بزرگ چندملیتی و گسترش سریع مراکز داده – که مصرف کنندگان بزرگ انرژی هستند – تنش ها بر سر تامین برق در ایرلند را تشدید می کند. بر اساس گزارش IDA، آژانس سرمایه گذاری داخلی ایرلند که بیش از 1700 شرکت چندملیتی در ایرلند را پشتیبانی می کند، پیشنهادهای تنظیم کننده برای وادار کردن کاهش مصرف در دوره های اوج تقاضا، باعث نگرانی در مورد کمبود شده است.

IDA از طریق ایمیل گفت: «وضعیت با توجه به در دسترس بودن انرژی، به ویژه برق، جدی است و برای کاربران بزرگ انرژی نگران کننده است. ضروری است که تمام اقدامات توسط ذینفعان مربوطه انجام شود تا اطمینان حاصل شود که انرژی کافی و با قیمت رقابتی همیشه در دسترس است.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور