سوالات متداول مرکز داده و سرورهای اپل | دانش مرکز داده

انتشار اولیه: 22 نوامبر 2010

آخرین به روز رسانی: 26 ژانویه 2023

سرورها و مراکز داده اپل به عنوان بزرگترین شرکت فناوری در جهان که خدمات ابری را به بیش از یک میلیارد نفر ارائه می دهد، به سرعت در حال گسترش هستند. در حالی که این شرکت اخیراً بر تامین تراشه های نیمه هادی داخلی متمرکز شده است. به ویژه از طریق مشارکت با TSMC، این شرکت هنوز سرمایه گذاری زیادی برای رشد امکانات مرکز داده خود در داخل و بین المللی دارد.

ما پوشش خود از مراکز داده و سرورهای اپل را در مجموعه ای از سوالات متداول جمع آوری کرده ایم. در اینجا سؤالات متداول مرکز داده اپل یا «هر آنچه که می خواهید درباره مراکز داده اپل بدانید» آمده است.

مراکز داده اپل در کجا قرار دارند؟

در ایالات متحده، اپل مراکز داده را در آریزونا، کارولینای شمالی، اورگان، نوادا و کالیفرنیا اداره می کند. در سطح بین المللی، مراکز داده اپل در دانمارک و چین فعال هستند. مرکز داده واقع در گوئیژو چین با مشارکت یک شرکت محلی کار می کرد و بوده است تحت تاثیر سیاست چینی کووید-19 در چند سال گذشته. علاوه بر این مراکز داده متعلق به اپل، این شرکت برخی از مراکز داده و فضای هم‌محلی را از سایر نهادها اجاره می‌کند.

برنامه های اپل برای توسعه چیست؟

اپل اخیرا 430 میلیارد دلار در پنج سال آینده برای توسعه مرکز داده و تولید تراشه متعهد شد. بخشی از این پول قرار است مراکز داده موجود را در کارولینای شمالی، آریزونا و نوادا گسترش دهد و یک مرکز اضافی در آیووا بسازد. تأسیسات جدید 1.3 میلیاردی در Waukee، آیووا در سال 2022 شروع به ساخت کرد. پردیس جدید مرکز داده با مساحت 400000 فوت مربع دارای 6 مرکز داده خواهد بود، انرژی خود را از انرژی های تجدیدپذیر تامین می کند و حداقل 50 شغل پردرآمد در این منطقه ایجاد می کند. 500 شغل ساختمانی و بهره برداری در این منطقه ایجاد خواهد شد.

در یک یادداشت بین المللی، پس از ناکامی در توسعه یک مرکز داده جدید در ایرلند، اپل در تلاش است تا پردیس مرکز داده ویبورگ، دانمارک را گسترش دهد. این توسعه شامل زیرساخت هایی برای جذب گرمای اضافی برای استفاده در شهر اطراف است.

برای استفاده از قانون CHIPS، اپل از سازنده اصلی تراشه خود خواسته است TSMC 40 میلیارد دلار در آریزونا برای ساخت تراشه های نیمه هادی در ایالات متحده سرمایه گذاری می کند. این همکاری به اپل اجازه می‌دهد تراشه‌ها را مستقیماً از ایالات متحده تهیه کند و از اختلالات احتمالی زنجیره تامین جهانی که صنعت را در چند سال گذشته تکان داده است، جلوگیری کند.

اپل چگونه به مراکز داده خود نیرو می دهد؟

امکانات اپل، از فروشگاه‌های خرده‌فروشی گرفته تا مراکز داده در بیش از 40 کشور، با انرژی‌های تجدیدپذیر تامین می‌شوند. مراکز داده به طور خاص از انرژی های تجدید پذیر تغذیه می شوند و از سال 2014 شروع به کار کرده اند. این شرکت همچنین متعهد به بی طرفی کربن تا سال 2030 است. مال اپل هدف کلی انرژی گسترش تلاش های زیست محیطی است با ساخت پروژه های تجدیدپذیر اختصاصی جدید و سرمایه گذاری در پروژه های محلی موجود. نیازهای انرژی که توسط پروژه‌ها یا شرکای تجدیدپذیر اپل برآورده نمی‌شوند، به صورت محلی از ارائه‌دهندگان انرژی پاک خریداری می‌شوند.

تاسیسات مرکز داده اپل در کارولینای شمالی توسط پروژه های انرژی پاک که 244 میلیون کیلووات ساعت در سال تولید می کنند پشتیبانی می شود. انرژی این پردیس توسط مزارع خورشیدی و سلول های سوختی تامین می شود که از بیوگاز موجود در محل های دفن زباله استفاده می کنند. این تاسیسات دارای گواهینامه پلاتینیوم LEED (رهبری در طراحی انرژی و محیطی) است که بالاترین رتبه ممکن برای تایید ساختمان های کارآمد انرژی است.

نیروگاه مرکز داده نوادا توسط یک مزرعه خورشیدی 180 هکتاری 60 میلیون دلاری به نام پروژه خورشیدی فیروزه تامین می شود که 50 مگاوات برق را به مرکز داده Reno با مساحت 1.1 میلیون فوت مربع می رساند. مزرعه خورشیدی نوادای شمالی به سه پروژه انرژی تجدیدپذیر دیگر در نوادا می پیوندد که مجموعاً 270 مگاوات برق تولید می کنند.

پایگاه مرکز داده اروپایی اپل در دانمارک با توربین های بادی 200 متری خشکی کار می کند که انتظار می رود 62 گیگاوات ساعت در سال تولید کنند. اپل همچنین در یک مزرعه خورشیدی نزدیک در Thisted سرمایه‌گذاری می‌کند که به تامین انرژی پردیس کمک می‌کند. تمام انرژی مازاد تولید مسیر مستقیم به شبکه برق محلی است.

اپل از چه فناوری در مراکز داده خود استفاده می کند؟

اپل به طور مداوم در حال نوآوری در فناوری مرکز داده است. در اینجا ویژگی های طراحی تاسیسات آنها به طور خلاصه شرح داده شده است:

  • خنک کننده: پردیس مرکز داده کارولینای شمالی از خنک کننده هوای بیرون در طول شب و ساعات هوای سرد برای کاهش استفاده می کند استفاده از چیلر 75 درصد. علاوه بر این، اپل در حال اجرای آزمایشی برنامه ای در کارولینای شمالی و نوادا است تا از روش های تصفیه گیاهی برای خنک کردن آب به منظور افزایش بهره وری آب و کاهش ضایعات استفاده کند. اپل کارایی مصرف آب را به دقت نظارت می کند و آب را بازیافت می کند تا کارآمد و پایدار بماند، که به ویژه در مراکز داده آریزونا و نوادا واقع در بیابان مهم است.
  • مولدهای پشتیبان: برای کاهش ردپای کربن ژنراتورهای پشتیبان اضطراری با موتور دیزلی، اپل سیستم های کنترل آلایندگی را برای کاهش آلاینده های مضر نصب کرد. اپراتورها همچنین فرآیندهایی را برای آزمایش کمتر این ژنراتورها بهبود دادند. اپل در تلاش است تا با طراحی مجدد ایستگاه های فرعی برای انعطاف پذیری بالاتر، ژنراتورهای دیزلی را حذف کند. مراکز داده نوادا، کارولینای شمالی و اورگان یک خط انتقال اضافی اضافه کردند که قابلیت اطمینان را بهبود می بخشد و خطر استفاده از ژنراتور اضطراری را کاهش می دهد.
  • قدرت: برق در مراکز داده با ولتاژهای بالاتر توزیع می شود و با کاهش تلفات برق به دلیل تبدیل به کاهش برق در مرکز داده، کارایی را افزایش می دهد. انرژی از طریق انرژی خورشیدی، باد، پیل های سوختی بیوگاز و برق آبی به مراکز داده تحویل داده می شود.

اولویت بعدی اپل چیست؟

چیپس:

تولید داخلی نیمه هادی ها همچنان اولویت اصلی اپل است. مدیرعامل تیم کوک اعلام کرد که اپل این کار را انجام خواهد داد تراشه‌ها را از کارخانه TSMC در آریزونا تهیه کنید که از سال 2024 شروع می‌شود. این شرکت مسئولیت را رهبری کرد تحت فشار قرار دادن TSMC برای تولید تراشه های 4 نانومتری پیشرفته تر در کارخانه جدید آریونا، برخلاف تراشه های 5 نانومتری که کارخانه در ابتدا برای آن طراحی شده بود. تولید تراشه ایالتی از کارخانه TSMC در آریزونا، زنجیره تامین اپل را برای استفاده از تراشه در مراکز داده و محصولات اپل تقویت می کند.

پایداری:

این شرکت در تلاش است تا امکانات موجود را بهینه‌تر کند. این شرکت به طور منظم فرآیندهای مرکز داده را ممیزی می کند و صرفه جویی در هزینه ها را شناسایی می کند. این شرکت اکنون به منابع تغذیه با راندمان بالا برای سرورهای اپل نیاز دارد. این شرکت قصد دارد سیستم‌های ردیابی انرژی را بیشتر توسعه دهد تا مسائل مربوط به عملکرد را شناسایی کند و یا فرآیندها را تغییر دهد یا تأسیسات را بازسازی کند تا ردپای محیطی هر تأسیسات کاهش یابد. اپل بهره وری انرژی را در خط مقدم برنامه های خود برای گسترش امکانات مرکز داده در کارولینای شمالی، آریزونا و نوادا و ایجاد امکانات جدید در داخل و خارج از کشور حفظ کرده است.

توسعه جامعه:

اپل به سرمایه گذاری در جوامعی که مراکز داده آنها را احاطه کرده و حفظ می کنند، ادامه می دهد. در حالی که این شرکت مرکز داده جدید خود را در آیووا می سازد، اپل 100 میلیون دلار در صندوق بهبود عمومی در Waukee، آیووا سرمایه گذاری می کند که از توسعه جامعه پشتیبانی می کند. علاوه بر این، اپل از یک منطقه تفریحی جدید 66 هکتاری در آیووا به نام Triumph Park پشتیبانی می کند. این طرح‌ها همراه با پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها برای حمایت از توسعه نیروی کار، خدمات اجتماعی و پروژه‌های زیست‌محیطی در نزدیکی مراکز داده اپل هستند.

نوآوری در مرکز داده:

در مورد مراکز داده، ساخت مرکز داده جدید اپل در آیووا در حال انجام است و این شرکت سرمایه گذاری زیادی در گسترش مراکز داده انجام می دهد تا بتواند خدمات ابری را به طور کامل در سراسر جهان پشتیبانی کند. این امر خدمات ابری اپل را تقویت می کند و شانس این را کاهش می دهد قطعی های بزرگ، مانند آنچه در مارس 2022 رخ داد. اپل همچنین در تلاش است تا سایر اپراتورهای مرکز داده را پشتیبانی کند معرفی مک پرو قابل نصب روی قفسه 4U برای اپراتورهای مرکز داده در سال 2020

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور