سه نکته برای دستیابی به مراکز داده پایدارتر | دانش مرکز داده

آلپش سرایاآلپش سرایا

مراکز داده، برنامه‌های کاربردی آنلاینی را که افراد برای کار، سرگرمی و ارتباطات به آنها وابسته هستند، نیرو می‌دهند. آنها همچنین به انرژی قابل توجهی نیاز دارند. مراکز داده هستند در حال حاضر مسئول برای حدود سه درصد از مصرف برق جهان – بیشتر از مصرف بیشتر کشورها. از نقطه نظر انتشار کربن، مراکز داده دو درصد از کل ردپای کربن جهان را تشکیل می دهند که تقریباً مشابه کل صنعت هواپیمایی است.

مدیران مرکز داده از این موضوع آگاه هستند. در واقع، اخیر نظر سنجی مدیران مرکز داده دریافتند که بیش از یک سوم از پاسخ دهندگان (34٪) بهبود بهره وری انرژی را به عنوان یکی از اولویت های اصلی خود می دانند و 54٪ توانایی کاهش مصرف انرژی ساختمان را به عنوان یک حوزه کلیدی در حمایت از اهداف پایداری در نظر می گیرند.

در حالی که صنعت گام های بلندی برای مهار انتشار گازهای گلخانه ای برداشته است، واضح است که باید کارهای بیشتری برای دستیابی به مراکز داده با کربن خنثی انجام شود، و در عین حال به پاسخگویی به تقاضای روزافزون برای خدمات محاسباتی و ذخیره سازی آنها ادامه می دهد. در حال حاضر وجود دارد 600 مرکز داده فوق مقیاس در سطح جهانی (حدود 40 درصد افزایش نسبت به سال 2018) – و این تعداد همچنان در حال رشد است. همانطور که ما به جامعه ای متصل تر تبدیل می شویم، ما به مراکز داده خود نیاز داریم که نه تنها به طور موثر اجرا و مقیاس شوند، بلکه پایدار باشند.

برای مدیران مرکز داده که آماده کار در جهت اهداف پایداری خود هستند، در اینجا سه ​​مرحله کلیدی برای شروع سریع این فرآیند وجود دارد:

شماره 1 منابع انرژی جایگزین را از طریق ریزشبکه ها یکپارچه کنید

ریزشبکه‌ها سیستم‌های انرژی محلی هستند که می‌توانند به‌طور مستقل عمل کنند و به یک ردپای جغرافیایی گسسته، مانند محوطه دانشگاه، مجتمع بیمارستانی، مرکز تجاری – یا امکاناتی مانند مراکز داده، خدمت کنند. پیاده‌سازی ریزشبکه‌ها، مراکز داده را قادر می‌سازد تا کنترل بیشتری بر هزینه‌های انرژی داشته باشند. مرکز داده عمدتاً از ریزشبکه‌ها برای جبران اوج تقاضا استفاده می‌کند – و بنابراین هرگز کاملاً به آنها وابسته نخواهد بود.

مدیران تاسیسات مرکز داده باید همکاری با شرکت هایی را که چنین راه حل های ریزشبکه ای را ارائه می دهند، در نظر بگیرند که امکان ادغام کارآمدتر منابع انرژی جایگزین مانند آرایه های خورشیدی، سلول های سوختی و باتری ها را فراهم می کند. این به اپراتورها اجازه می دهد تا یک رویکرد مقیاس پذیر را به سرعت افزایش دهند و هزینه کل مالکیت را بهبود بخشند.

شماره 2 کاهش مصرف انرژی از طریق سیستم های مدیریت ساختمان

بزرگترین مصرف کننده انرژی در یک مرکز داده، تجهیزات اصلی فناوری اطلاعات (IT) آن است. در حالی که کارهای محاسباتی، ذخیره سازی و شبکه سازی مفید واقعی انجام می شود، ناکارآمدی هایی مانند ظرفیت سرور رشته ای نیز رخ می دهد. به این ترتیب، ادغام سرور – فرآیند انتقال بارهای کاری محاسباتی و ذخیره سازی از چندین کامپیوتر به یک کامپیوتر – می تواند به کاهش مصرف انرژی کمک کند. همچنین امکانات مرکز داده خودشان (یعنی فناوری عملیات (OT) توان بحرانی و دارایی های حرارتی حیاتی) نیز ممکن است انرژی قابل توجهی مصرف کند. به این ترتیب، OT باید در تلاش برای کاهش مصرف انرژی مورد توجه قرار گیرد.

ارتقاء سیستم‌های موجود برای استفاده از تجهیزات کارآمد انرژی و همچنین کنترل‌های پیشرفته ساختمان و نرم‌افزار مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند به صرفه‌جویی ارزشمندی با بهینه‌سازی خودکار و مستمر نقاط تنظیم در مقایسه با دستی کمک کند.

شماره 3: بهبود کارایی عملیاتی با ابزارهای نظارت بر دارایی

برای به حداکثر رساندن راندمان عملیاتی و به نوبه خود، بهره وری انرژی، اپراتورهای مرکز داده می توانند به دنبال بهینه سازی قدرت فناوری اطلاعات، فضای مرکز داده و خنک کننده مرکز داده و حذف ناکارآمدی انرژی باشند. سریع‌ترین راه برای کاهش مصرف انرژی – و طبیعتاً هزینه‌های عملیاتی کلی – ترکیب روش‌های پایدار مانند دیجیتالی کردن دارایی‌ها و نظارت بر آنها با استفاده از سنجش عمیق و سطح ذاتی سلامت عملیاتی آنها است.

ابزارهای نظارت بر دارایی با ترکیب ذخیره انرژی، تجزیه و تحلیل، پیش بینی و بهینه سازی اقتصادی، انتخاب مناسب ترین منبع انرژی برای عملیات را خودکار می کند. انجام این کار به تأسیسات اجازه می دهد تا بار خود را به طور مؤثرتری مدیریت کنند و در عین حال هزینه های انرژی را کاهش داده و نیازهای زمان لازم را حفظ کنند. علاوه بر این، دیجیتالی کردن سلامت دارایی، تعمیر و نگهداری مبتنی بر شرایط را هوشمندتر و قابل پیش بینی تر می کند که می تواند به کاهش زمان خرابی، افزایش طول عمر حیاتی دارایی و کاهش OpEx کمک کند. استفاده از ابزارهای نظارت بر دارایی برای بهبود کارایی عملیاتی نشان داده شده است کاهش مصرف انرژی تا 15 درصد.

تقاضای جهانی برای داده ها سیری ناپذیر است – و این یک چالش در حال تکامل برای جبران رشد مستمر با بهبود پایداری خواهد بود. مدیران مرکز داده باید در نظر داشته باشند که دستیابی به بهره وری انرژی، کاهش هزینه ها و اهداف پایداری همه با هم همسو هستند – پایداری را نه تنها به یک مزیت سازمانی، بلکه جهانی تبدیل می‌کند.


Alpesh Saraiya رهبر ارائه مرکز داده در Honeywell Building Technologies است

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور