سنا لایحه ضد تراست محل برگزاری ایالتی را تصویب کرد که گوگل با آن مخالفت کرد | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — سنا شامگاه سه شنبه قانونی را تصویب کرد که به دادستان های کل ایالت اجازه می دهد مکانی را که در آن دعاوی ضد تراست فدرال آنها شنیده می شود انتخاب کنند، ضربه ای به شرکت آلفابت گوگل که با این لایحه مخالفت کرده بود.

مجلس این مصوبه را به اتفاق آرا تصویب کرد. اصلاحیه‌ای ماده‌ای را حذف کرد که می‌توانست این اقدام را به‌عنوان عطف به ماسبق برای دعوای ضدانحصاری سال ۲۰۲۰ که توسط تگزاس و ۱۴ ایالت و منطقه دیگر علیه اپراتور بزرگترین موتور جستجوی جهان مطرح شده بود، اعمال کند.

این لایحه که از حمایت گسترده دو حزبی برخوردار است، اکنون نیاز به رأی گیری در صحن مجلس دارد. در صورت تصویب، این قانون به ایالت‌ها این اختیار را می‌دهد که در مورد محل برگزاری محاکمات ضد انحصار تصمیم بگیرند و شرکت‌ها اجازه ندارند آن تصمیمات را به چالش بکشند. دولت فدرال همین حق را دارد.

این اقدام از یک بررسی 16 ماهه توسط هیئت ضد انحصار مجلس در مورد قدرت پلتفرم های فناوری غول پیکر ناشی شد. این یک گام کلیدی توسط قانونگذاران ایالات متحده برای محدود کردن قدرت انحصاری غول های اینترنتی در تقریباً 30 سال از زمانی است که وب جهانی برای استفاده تجاری در دسترس قرار گرفته است — به استثنای اقدامی برای محافظت از حریم خصوصی آنلاین برای کودکان در سال 1998. این بخشی است. بسته ای از لوایح ضد تراست طراحی شده برای مهار فناوری بزرگ که کنگره در صدد تبدیل آن به قانون قبل از تعطیلات آگوست است.

لوایح دیگری که انتظار می‌رود هفته آینده به رای گذاشته شوند، پلتفرم‌های فناوری بزرگی مانند Amazon.com، مایکروسافت و متا پلتفرم‌ها را از ترجیح محصولات خود بر محصولات رقبای کوچک‌تر که از پلتفرم‌های آنها استفاده می‌کنند منع می‌کنند. . پیشنهاد دوم، توزیع برنامه‌ها را در دستگاه‌های تلفن همراه باز می‌کند و شرکت‌های اپل و آلفابت را مجبور می‌کند تا فروشگاه‌های برنامه‌های جایگزین و روش‌های پرداخت را مجاز کنند.

شکایت ضد تراست ایالت ها علیه گوگل – که غول جستجو را به انحصار بازار فناوری تبلیغات متهم می کند – ابتدا در دادگاه فدرال تگزاس ثبت شد. اما گوگل با موفقیت این پرونده را به نیویورک منتقل کرد، جایی که اکنون در کنار گروهی از پرونده های خصوصی ضد انحصار علیه گوگل در حال رسیدگی است.

سناتور الکس پادیلا، یک دموکرات کالیفرنیا، نگرانی‌های خود را در مورد عادلانه بودن اعمال این لایحه در پرونده‌هایی که قبلاً ثبت شده بود، ابراز کرده بود. تلاش برای بازگرداندن شکایت ضد انحصار ایالت به تگزاس احتمالا اکنون مشمول طرح دعوی قضایی خواهد بود.

سناتور مایک لی، جمهوری‌خواه یوتا و یکی از حامیان مالی، دو بار پیش از این به دنبال تصویب این لایحه بود و دموکرات‌های سنا که می‌خواستند منتظر بمانند و قانون را در کنار سایر اقدامات ضد انحصار حرکت دهند، با مانع مواجه شده بود.

کن باک، نماینده جمهوری خواه کلرادو و حامی اصلی لایحه در مجلس نمایندگان، از نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان خواسته است تا برای رای گیری در مورد این طرح که یک سال پیش از کمیته خارج شد، برنامه ریزی کند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور