سقوط اینتل در حالی که چشم انداز مسیر پرهزینه ای را برای بازیابی سلطه نشان می دهد

(بلومبرگ) – پت جلسینگر ، مدیر اجرایی شرکت اینتل هزینه تلاش خود برای بازگشت بزرگترین تولیدکننده چیپس به رهبری این صنعت را اعلام کرد و سرمایه گذاران راضی نبودند. سهام در معاملات پیش از فروش 10 درصد کاهش یافت.

مدیران می گویند که سودآوری در چند سال آینده به دلیل افزایش هزینه ها در فن آوری تولید شرکت دچار مشکل می شود. در آینده نزدیک ، اگر چهارم چهارم اینتل به عنوان پروژه های تراشه سازی وارد شود ، فروش 3 درصد نسبت به سال قبل کاهش می یابد ، حاشیه ناخالص 6.5 درصد کاهش می یابد و درآمد هر سهم حدود 40 درصد کاهش می یابد.

سرمایه گذاران بر این موضوع متمرکز شده اند که آیا جلسینگر می تواند محصولات اینتل را به سرعت بهبود بخشد تا از دست دادن سهم بازار در برابر رقبا و نقصان مشتریانی که شروع به طراحی اجزای خود کرده اند ، جلوگیری کند. چشم انداز اینتل این نگرانی را افزایش می دهد که تلاش های او برای رقابت بیشتر محصولات و تولیدکنندگان تراشه ، درآمد آن را سرکوب می کند.

بخوانید: اینتل به عنوان برنامه خرج افت می کند تحلیلگر اسپرز کاهش رتبه: Street Wrap

جلسینگر در یک کنفرانس پس از نتایج گفت: “در آینده نزدیک ، ما می توانیم یک مسیر محافظه کارانه با امکانات مالی نسبتاً بهتر انتخاب کنیم.” اما “به همین دلیل است که من به شرکت برگشتم و تصمیم گرفتم برای حداکثر کردن مشاغل دوربردی که داریم ، سرمایه گذاری کنم.”

هنگامی که ژلسینگر در ماه فوریه به اینتل بازگشت تا شغل اصلی خود را به دست آورد ، وارث شرکتی شد که جایگاه خود را در زمینه مهم تولید ، که بیش از دو دهه سنگ اصلی تسلط بر صنعت بود ، از دست داده بود. مدیرعامل متعهد شده است که کیفیت را بهبود بخشد و کارخانه هایی بسازد که مبنای مشاغل جدیدی قرار گیرد که برون سپاری تولید را به سایر شرکت ها ، حتی رقبا ارائه می دهد.

جورج دیویس ، مدیر ارشد مالی در یک کنفرانس گفت که هزینه ها ادامه خواهد داشت. وی گفت که حاشیه ناخالص یا درصدی از درآمد باقی مانده پس از کسر هزینه تولیدات ، در دو سال آینده 51 تا 53 درصد خواهد بود تا اینکه به دامنه سنتی 60 تا 65 درصد این شرکت برسد. دیویس گفت هزینه های سرمایه ای اینتل در سال آینده 28 میلیارد دلار و درآمد 2022 حداقل 74 میلیارد دلار خواهد بود.

تصادفات و پیشرفت های اینتل توسط شرکت تولید کننده نیمه هادی تایوان باعث شده است دیگران به خود ببالند که پردازنده هایی دارند که عملکرد بهتری نسبت به پردازنده های اینتل دارند ، چیزی که در بیشتر دوران نخست کار گلسینجر با این شرکت امکان پذیر نبود. این زن 60 ساله در ابتدا در دوران نوجوانی به تولیدکننده تراشه پیوسته بود تا اینکه در سال 2009 ترک کرد.

درآمد این شرکت در سه ماهه سوم 6.82 میلیارد دلار یا 1.67 دلار در هر سهم با درآمد 19.2 میلیارد دلار بود. حاشیه ناخالص 56 درصد بود ، در حالی که متوسط ​​تخمین 55 درصد بود. فروش ، بدون احتساب تجارت تراشه های حافظه که اینتل در حال راه اندازی آن است ، 18.1 میلیارد دلار بود که از برآورد کمتر است.

در تجارت مهم مرکز داده ، درآمد ارائه دهندگان خدمات ابری در سه ماهه منتهی به 25 سپتامبر 20 درصد کاهش یافته است. مشتریانی مانند Amazon.com Inc و Microsoft Corp در حال تولید تراشه های بیشتری برای خود هستند و این نگرانی را ایجاد می کند که اینتل ممکن است مقداری را برای همیشه از دست بدهد. از آن تجارت مجموع فروش مرکز داده 6.5 میلیارد دلار در دوره مشابه با برآوردها ، به تقاضای دولت و شرکت ها کمک کرده است.

پس از این نتایج ، سهام شرکت سانتا کلارا در کالیفرنیا به پایین ترین سطح خود رسید و به 50.75 دلار رسید. این سهام در نیویورک در 56 دلار بسته شد و در سال 2021 12 درصد افزایش یافت و از شاخص سهام مربوط به نیمه هادی عقب ماند.

درآمد سه ماهه منتهی به ماه دسامبر ، مطابق برآورد متوسط ​​تحلیلگران ، حدود 18.3 میلیارد دلار خواهد بود. سود بدون احتساب برخی اقلام ، 90 سنت در هر سهم خواهد بود. به طور متوسط ​​، تحلیلگران 1.02 دلار در هر سهم پیش بینی کردند. حاشیه ناخالص ، درصد فروش باقی مانده پس از کسر هزینه تولید 53.5 درصد خواهد بود.

به طور جداگانه ، اینتل اعلام کرد که دیویس در ماه مه 2022 بازنشسته می شود. CFO یکی از سهامداران قبلی ژلسینگر است و یکی از معدود مدیران ارشد مدیر عامل است که جایگزین نشده است.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور