سری جدید وبلاگ Google درباره کنسول جستجو و استودیو داده

Google در حال راه‌اندازی یک سری پست وبلاگ جدید است که به افراد کمک می‌کند تا در تجزیه و تحلیل گزارش‌های کنسول جستجو بیشتر با Data Studio انجام دهند.

در سرتاسر این مجموعه، Google به افراد کمک می‌کند تا نحوه اتصال، تجسم و تجزیه و تحلیل داده‌های کنسول جستجو را با استفاده از Google Data Studio بیاموزند.

در اولین پست، که امروز منتشر شد، دانیل ویزبرگ، مدافع جستجوی گوگل به نحوه اتصال و افزایش داده ها با مناطق جغرافیایی می پردازد.

در اینجا چند نکته مهم از اولین مقاله در سری جدید گوگل آورده شده است.

چرا کنسول جستجوی گوگل را به Google Data Studio متصل کنیم؟

اگر دیتا استودیو به کنسول جستجو متصل نیست، گوگل با تاکید بر آنچه می توانید از آن به دست آورید، شروع می کند.

«کنسول جستجوی Google به شما بینشی در مورد عملکرد وب سایت شما در جستجوی Google می دهد، اما درک داده های شما می تواند یک چالش باشد. اگر یک داشبورد سفارشی با تجسم داده‌ها راه‌اندازی کنید که برای شما کار می‌کند، ممکن است به شما کمک کند تا تصمیم‌های بهتری بگیرید که توسط داده‌ها پشتیبانی می‌شوند.»

به عبارت دیگر – Data Studio می‌تواند داده‌های کنسول جستجو را به گونه‌ای تجسم کند که ممکن است به معنای بیشتر آن در زمینه وب سایت شما کمک کند.

اتصال این دو سرویس به یکدیگر به شما امکان دسترسی به داده های بیشتری را نمی دهد. این به شما امکان می دهد داده های موجود را در یک رابط بصری تر تجزیه و تحلیل کنید.

چگونه کنسول جستجوی گوگل را به Google Data Studio متصل کنیم

دو راه برای اتصال Search Console و Data Studio وجود دارد:

  • رابط داده: از گالری رابط در Data Studio بازدید کنید، Search Console را انتخاب کنید و ویژگی مورد نظر برای اتصال را پیدا کنید.
  • صادرات داده: داده های کنسول جستجو را از طریق رابط وب صادر کرده و به Data Studio وارد کنید.

صادرات و وارد کردن داده‌های کنسول جستجوی شما به صورت دستی بیشترین انعطاف‌پذیری را برای بهبود آن در Data Studio ارائه می‌دهد.

پست وبلاگ گوگل به شدت بر روی گزینه دستی تمرکز دارد زیرا به بیشترین مراحل برای توضیح نیاز دارد.

مرحله اول: صادر کردن اطلاعات کنسول جستجو

می توانید داده های خود را در کنسول جستجو از صفحه گزارش عملکرد صادر کنید. به سادگی یک محدوده تاریخ را انتخاب کنید و روی بزرگ کلیک کنید صادرات دکمه.

مرحله دوم: داده های کنسول جستجو را افزایش دهید

به عنوان یک مرحله اختیاری، می‌توانید صفحه‌گسترده صادر شده را قبل از وارد کردن آن به Data Studio ارتقا دهید.

پست وبلاگ Google نحوه استفاده از تابع Google Sheets برای گروه بندی کشورها در مناطق را توضیح می دهد که یکی از نمونه های بسیاری از پیشرفت های ممکن است.

مرحله سوم: Google Sheets را به Data Studio متصل کنید

با اتصال Google Sheets به Data Studio، داده ها را وارد کنید. از گالری رابط بازدید کنید و Google Sheets را انتخاب کنید، سپس صفحه گسترده کنسول جستجوی خود را انتخاب کنید.

سپس Data Studio شروع به تجسم داده ها می کند.

بعدی در سری جدید گوگل

پست های آینده در این سری وبلاگ جدید از Google به شما یاد می دهد که چگونه انواع مختلف داشبورد را با دستورالعمل های گام به گام ایجاد کنید.


منبع: وبلاگ مرکزی جستجوی گوگل

تصویر ویژه: PixieMe/Shutterstock

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور